Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت گفت: صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال سیم ها بوده و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازهای شبانه نداشته است.

به گزارش برنا، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در خصوص موضع دولت به اظهارات دولت آمریکا که اعلام کرده است که برای بازگشت به برجام ابتدا باید ایران به تعهدات پیشین خود برگردد گفت: موضع ما درباره این موضوع همیشه روشن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا تنها طرفی است که به عضویت خود در برجام خاتمه داده و اقدامات متعددی از جمله وضع تحریم های یکجانبه نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده است. برخلاف آمریکا ما هرگز از برجام خارج نشده ایم و تا یکسال پس از خروج آمریکا به تعهدات خود بطور کامل عمل کرده ایم اما در واکنش متناسب به خروج آمریکا و ناتوانی دیگر اعضای برجام در عمل به تعهدات شان ناگزیر از متوسل شدن به حق قانونی خود مطابق با بند 36 برجام (که به ما اجازه می دهد در واکنش به عدم اجرای تعهدات سایر طرف ها، تعهدات خود را بطور جزئی یا کلی متوقف کنیم،) متوسل شدیم. دولت جدید آمریکا نمی تواند تاریخ را وارونه بخواند و یا قانون علت و معلول را معکوس کند. تنها راه منطقی برای بازگشت ما به اجرای کامل تعهدات، بازگشت شرایط به قبل از شروع نقض فاحش برجام از سوی آمریکاست. اما به محض به آنکه چنین اتفاقی رخ بدهد، ما نیز بلافاصله به انجام کامل تعهدات خود بازخواهیم گشت.

سخنگوی دولت در خصوص موضع دولت به انتخاب  راب مالی به عنوان مسئول پرونده ایران در آمریکا گفت: ما نظری درباره انتصاب افراد در دولت آمریکا نمی دهیم اما در این رابطه، متوجه این قاعده کلی هستیم که دیپلماسی سازنده بدون کسانی که به دیپلماسی سازنده باور دارند، به نتیجه نمی رسد اما در عین حال ما در ارزیابی نهایی نه به افراد و جملات آنها بلکه به رفتارها و تصمیم های آنها توجه داریم. رایزنی و مشورت با همه اعضای برجام ادامه خواهد داشت. از نظر ما فرآیند بازگشت آمریکا به برجام تابع فرمول پیچیده ای نیست و با بکار افتادن اراده سیاسی این اتفاق با همه الزامات آن به سرعت می تواند رخ بدهد. مجدد تاکید می کنم، بدون فاصله زمانی به محض بازگشت دولت آمریکا به تعهدات خود، ایران بطور کامل تعهداتش را عملی خواهد کرد.

او در خصوص اصرار رئیس جمهور فرانسه مبنی بر افزودن عربستان‌ به مذاکرات هسته‌ای با ایران و موضع دولت در این خصوص گفت: اظهارات آقای مکرون دوراندیشانه و مسئولانه نبود. همانطور که مکرراً گفته ایم قرار نیست هیچ مذاکره جدیدی درباره برجام انجام بگیرد و به تبع آن ملحق شدن اعضای جدید در گفتگوهای پیشتر انجام شده بطور کامل منتفی است. تنها یک سناریو درباره برجام وجود دارد و آن بازگشت هرچه سریعتر آمریکا به برجام و التزام همه اعضای آن از جمله فرانسه به تعهداتشان مطابق نص صریح توافق است. با این حال، ما همیشه در استقبال از آغاز گفتگوهای منطقه ای میان کشورهای منطقه پیشتاز بوده ایم و همچنان دست ما به سوی همه همسایگان برای حل و فصل اختلافات دراز است. تنها کشورهای منطقه هستند که از صلاحیت تامین امنیت منطقه برخوردار هستند و در این مسیر به مداخله ها و ابتکارهای نامعمول کشورهای خارج از منطقه نیازی ندارند.

ربیعی در خصوص حضور هیات طالبان در ایران و حساسیت ها نسبت به آن گفت: سفر هیات طالبان اولا با هماهنگی دولت افغانستان و در تداوم این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رایزنی با همه گروه های سیاسی در افغانستان و به منظور تقویت صلح و ثبات در این کشور صورت گرفته است. به موجب برخورداری از مرزهای طولانی و پیوندهای تاریخی، مسائل افغانستان بطور مستقیم بر امنیت ما مانند سایر همسایگان افغانستان موثر است. به همین دلیل نمی توانیم نسبت به ناامنی و بی ثباتی در افغانستان بی اعتنا باشیم اما این به معنای وجود یک رابطه ویژه بین ما و گروه طالبان نیست و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در هماهنگی کامل با دولت کابل با همه گروه های سیاسی و قومی که در شرایط کنونی افغانستان و آینده سیاسی آن نقش دارند، رایزنی کرده و آنها را به مشارکت در گفتگوهای ملی برای رسیدن به صلح پایدار تشویق کند. هدف از این دیدار رسیدن به اطمینان نسبت به حمایت همه گروه های سیاسی از جمله طالبان از دولت مرکزی و تقویت روند صلح و تحکیم ثبات در افغانستان است. ما می خواهیم اطمینان پیدا کنیم که طالبان در مسیر صلح و پرهیز از خشونت، مصمم است. دیدار با هیات طالبان بیش از هر چیز نشانگر این اعتقاد همیشگی ما به این واقعیت است که چالش های امنیتی در افغانستان راه حل نظامی ندارد. در عین حال سیاست اصولی ما کمافی سابق تابع این قاعده بنیادی است که صلح در افغانستان باید بدون دخالت قدرت های فرامنطقه ای و در چارچوب خواست و اراده مردم افغانستان از همه اقوام و گروه ها انجام بگیرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که قرار بود در رابطه با موضوع FATF افرادی از طرف دولت در جلسات کمیسیون های مجمع تشخیص حضور پیدا کنند و استدلال های جدیدی ارائه شود، ولی آن طور که مشخص است از طرف دولت کسی در جلسات مجمع حضور پیدا نمی کند؟ این موضوع را تایید می کنید؟ گفت: خیر – دولت صریحا در مجمع تشخیص مصلحت اعلام کرده که هر وقت مجمع دعوت کند برای ادای توضیحات و پاسخ به سوالات آمادگی حضور در مجمع را دارد. قبلا در جلسات متعددی، آثار اقتصادی این تصمیم (عدم پیوستن به FATF) توسط وزرای مختلف مطرح شده است. در دور جدید بررسی لوایح مذکورهم ، با توجه به اینکه کانون مساله مورد بحث، یک امر حقوقی است، لذا در دولت تصمیم گرفته شد خانم دکتر جنیدی به عنوان نماینده دولت در جلسات بررسی آن، حضور پیدا کند. تاکنون نیز بیان استدلال‌ها  و آثار  سوء قرار گرفتن در لیست سیاه FATF به طور مشخص و شفاف بیان شده است. حالا این تصمیم‌گیرندگان در مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام هستند از افراد متشخص و متعهد هستند که قطعا مسئولانه تصمیمی لازم را اتخاذ می کنند.

ربیعی در پاسخ به سوالی خصوص رخدادهای عدم فرود هواپیمای ترکیش ایرلاین در فرودگاه امام و به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران و حواشی آن گفت: این هیچ شباهتی با موضوع تلخ سقوط هواپیما ندارد. این موضوع توسط وزیر محترم راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت مطرح شد و ایشان در پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به صراحت اعلام کردند: صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال سیم ها بوده و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازهای شبانه نداشته است. البته وزیر راه همان روز اول موضوع گیری کردندواطلاع رسانی کردند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت گفتگوی دولت با مردم گفت: ممنونم از سوال دلسوزانه شما. همواره در مورد ضعف اطلاع رسانی دولت مواردی مطرح شده که من چند نکته را مطرح می کنم: پیش از کرونا سفرها و ارتباطات رودررو با مردم در سطح خوبی توسط ارکان دولت صورت می گرفت. در ایام کرونا نیز با توجه به رعایت نکات بهداشتی این ارتباطات پابرجا بوده و البته با عنایت به پروتکل های وضع شده توسط ستاد ملی این ارتباطات به اشکال دیگری وجود دارد. من هم از موضع سخنگویی همه تلاشم را کرده ام که سوالی را بدون پاسخ نگذارم. معتقدم در هیچ دوره ای اینچنین و به طور گسترده رسانه‌های خارجی علیه دولتی نتاخته اند و در هیچ دوره ای هم مخالفان دولت هم اینچنین بی پروا و با حجم بالای منابع مالی دستاوردهای دولت را به چالش نکشیده و تخریب نکرده اند. در هیچ دوره ای هم دولت اینچنین مورد بی مهری برخی از رسانه ها قرار نگرفت و  این رسانه ها در اختیار مخالفان دولت بوده و عرصه حملات سنگین و در برخی موارد اتهامات بزرگ به دولت شده اند. این روزها تخریب دولت و اتهام زنی به او هزینه ای برای هیچ کس ندارد و به رغم اینکه دولت می داند در میان قوا تنها این حجم از تخریب فقط در مورد او صورت می گیرد اما بازهم برای گشودگی فضای نقد در جامعه از آن استقبال می کند. اتهام می زنند که دولت ارز ۴۲۰۰ تومان را به اقوام و نزدیکان خود پرداخت کرده. اگر این چنین است معرفی نکردن آنها به قوه قضاییه خیانت است. ولی در مجموع این سخن شما درست است که مدیریت موفق با همراهی افکار عمومی میسر است و قضاوت افکار عمومی یکی از شاخصه های مهم و تاثیرگذار مدیریت در جامعه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت تعهدات خود گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم

فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع «کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس» که در آن فرد شرور علاوه بر کتک زدن اقدام به فحاشی و هتاکی به شهروندان کرده بود، وایرال شد و موجبات نگرانی و مطالبه مردم در برخورد با این افراد شد.

به گزارش ایرنا، پلیس تهران بزرگ دیروز اعلام کرد که در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی، متهم این پرونده دستگیر شده است.

رییس پلیس تهران پایتخت امروز در بازسازی صحنه این جرم در جمع خبرنگاران و مردم گفت: از شهروندی که فیلم یک متهمی که شروع کرد به ضرب و شتم مردم در اتوبوس، را تهیه کرد تشکر می‌کنم؛ صحنه دلخراشی بود، اما تجربه و توان پلیس موجب دستگیری این شرور شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سردار عباسعلی محمدیان افزود: از شهروندی که مستندسازی کرد قدردانی می‌کنیم چرا که موجب دستگیری این متهم شد و ما پنج تا ۶ روز بعد از این حادثه هویت متهم را شناسایی کردیم.

وی گفت: این متهم به یکی از استان‌های غربی کشور متواری و به یکی از روستا‌ها رفته بود، اما همکارانم با اشراف اطلاعاتی او را که به هنگام دستگیری با ماموران درگیر شده بود، دستگیر کردند.

سردار محمدیان تاکید کرد: به این گونه افراد هشدار می‌دهیم که پلیس توان و تجهیزات لازم را دارد و از این صحنه‌ها به سادگی نمی‌گذرد و با هماهنگی دستگاه قضایی مجازات سنگینی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دادستان تهران هم پیگیر قضیه بود تا زودتر دادگاه این فرد برگزار شود، یادآور شد: این فرد سابقه دار است و همدست دارد، اما در آن فیلم تنها بوده است.

دیگر خبرها

  • ببینید | ممنونیم! دانشگاه های آمریکا، صدای شما به غزه رسیده است
  • نعل وارونه آزادی بیان در آمریکا
  • فیلم| نعل وارونه به آزادی بیان در دانشگاه‌های آمریکا
  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • تاریخ‌سازی افغانستان با یک ایرانی
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • دستگیری شروری که در BRT مردم را با زنجیر کتک می‌زد | تنها اظهارات او را ببینید! | فیلم
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟