Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه مجوز به شهرداری تهران (سازمان املاک و مستغلات) جهت واگذاری و فروش ده فقره از املاک شهرداری، در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدا حسن رسولی خزانه دار شورای شهر در توضیح این لایحه گفت: یکی از خطوط قرمز شورای پنجم شهر فروشی بوده است. این راهبرد تا آخرین روزهای این شورا تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون نیز هیچ مجوزی به شهرداری برای این منظور داده نشده است اما در این مورد خاص برای عملیاتی کردن ۱,۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی در شورا برای تجهیز ناوگان مترو، با ایراداتی در بانک عامل مبنی بر انباشت بدهی‌های شهرداری و وجود شهرداری در لیست سیاه، مواجه شدیم.

وی افزود: به همین منظور نیز آقای هاشمی با وزیر کار تعاملاتی را داشتند و نهایتاً بر اساس این لایحه که شهرداری ارائه کرده است، شهرداری اجازه می‌خواهد که با تهاتر این املاک به ویژه با تأمین اجتماعی، اجازه فروش و تهاتر این اموال داده شود. تقاضای شهرداری نیز فروش ۱۰ فقره از املاک بود اما ما ۷ فقره از این موارد را حذف کردیم و سه فقره باقی مانده را بررسی خواهیم کرد.

رسولی با اشاره بر اموال قابل فروش شهرداری تصریح کرد: مورد اول یک فقره زمین به عرصه بیش از ۱۰ هزار متر در منطقه ۱۸ است. بعدی پلاکی در منطقه ۵ زمینی با متراژ ۱۲ هزار متر و مورد بعدی نیز ملکی در منطقه ۱۶ با مساحت بیش از ۳۴ هزار متر است. در عمل به اصل شفافیت و سلامت اداری، این املاک وقف مواد مالی شهرداری باید به فروش برسد. امروز با اجازه دادن به شهرداری می‌توانیم امیدوار باشیم که این ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سال ۹۸ را به رغم بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی انباشته شده شهرداری، تجهیز ناوگان عمومی را به انجام رسانیم.

خلیل آبادی در مخالفت با این لایحه گفت: مگر نمی‌گویید که خط قرمز شورای شهر عدم فروش املاک است پس چرا این لایحه را مورد بررسی قرار داده ایم؟.

در ادامه هاشمی گفت: ما هرچه برای دیگران می‌گوئیم برای خودمان اجرا نمی‌کنیم.

سپس محمود میر لوحی رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر گفت: ما گفته بودیم که شهر فروشی و باغ فروشی نمی‌کنیم. این اقدام سابقه نداشته است. در همین شهرداری یک قرار داد ۲۰ و ۲ هزار میلیارد تومانی انجام شده اما یک صفحه هم به شورا نیامده است. این افتخاری است که در حال حاضر شهرداری فروش این اموال را به صحن آورده است.

وی افزود: طرف حساب دو ملک از این سه ملک تأمین اجتماعی است. اینکه ما در شرایط تحریم و کرونا روی طرح تفصیلی ایستادگی کردیم و باغات را رسیدگی کردیم و بدهی‌های شهرداری را مبنی بر ۶۹ و ۷۰ هزار میلیارد با ۲۰ درصد سود را به مرز ۶۰ هزار میلیارد رسانده ایم.

میر لوحی تاکید کرد: ما دارایی‌ها را نمی‌فروشیم اما برا راه اندازی سیستم حمل و نقل ناچاریم بدهی‌های تأمین اجتماعی که مربوط به قبل است را به فروش برسانیم.

در ادامه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: ما در شورای شهر مصوبه‌ای داشتیم مبنی بر اینکه املاک و اراضی که قرار است به فروش برسد، بارگذاری حداکثری را به انجام رساندند. در اینجا دو ملک بارگذاری نشده و مجوز پروانه ندارد. این بر خلاف مصوبات قبلی شورا و منافع شهر است.

وی تاکید کرد: این املاک باید بارگذاری شود سپس به فروش برسد به علاوه ستون قیمت باید حذف شود و بدون ستون به فروش برسد.

سپس محمد نادر محمد زاده رئیس سازمان املاک و مستغلات گفت: ما هیچ زمینی را بدون بارگذاری نمی‌فروشیم. کارشناسی مورد اول تمام شده کارشناسی مورد دوم و سوم نیز در حال انجام است.

کلیات این لایحه با ۱۶ موافق به تصویب رسید.

در ادامه سالاری پیشنهادی را درباره بارگذاری این سه ملک ارائه کرد و گفت: وقتی ملکی بارگذاری شود، قیمت آن چند برابر می‌شود لذا شهرداری نباید خام فروشی کند بلکه باید بارگذاری کند. لذا ما باید قید کنیم که این املاک باید پس از بارگذاری به فروش برسد.

سپس رسولی در مخالفت با این پیشنهاد گفت: همه دغدغه‌های آقای سالاری در گزارش کمیسیون برنامه و بودجه آمده و ما باید فرض را بر تصمیمات خردمندانه شهرداری بگذاریم و شورا مسئول بارگذاری املاک نیست.

در نهایت پیشنهاد سالاری با ۴ رأی به تصویب نرسید و سالاری نیز به دلیل عدم موافقت با این پیشنهاد و تفاوت قیمت حدوداً هزار میلیاردی املاک، وی جلسه شورا را ترک و پس از مدتی با اصرار دیگر اعضا به صحن شورا بازگشت.

کد خبر 5137012

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شهر فروشی شهرداری شهرداری تهران شورای شهر تهران تهاتر املاک شهرداری بدهی مالی دهه فجر شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد خیابان ولی عصر ویروس کرونا متروی تهران هوای سالم سازمان تامین اجتماعی کمیته امداد امام خمینی عوارض شهرداری تذکر به شهردار تهران محسن هاشمی هزار میلیارد فروش برسد شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان صبح دوشنبه در جلسه ۲۷۹ صحن علنی با حضور فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان و همراهان آنها که به منظور فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه در این جلسه حضور داشتند با تبریک سالروز تشکیل شورای شهرها و روستا به اعضا، اظهار کرد: شوراها یکی از نماد مردم سالاری دینی و تجلی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها طبق قانون اساسی، گفت: متناسب با نامگذاری ایام هفته شوراها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از دوره نخست تشکیل این نهاد برگرفته از مردم تا کنون، شورای شهرها و روستاها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت داشته و اعضای شوراها وکیل مردم در تخصیص هزینه‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌های تعریف شده هستند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها به ویژه در همدان از درآمد پایدار برخوردار نیستند، افزود: مسئولیت اعضای شورای شهر در تشخیص صرفه و صلاح شهر بوده و شهرداری نیز باید با اولویت‌بندی و هماهنگی، در تحقق بودجه به نحو احسن و بدون کمترین انحرافی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سال گذشته برخی پروژه‌ها به طور کامل اجرا نشد، تصریح کرد: اجرای پارک ۱۴ هکتاری برای استفاده مردم شمال شهر در منطقه کم برخوردار از جمله این موارد بوده که البته بخشی از اراضی در این پروژه تملک شده و به منظور تملک‌های باقی مانده و اجرای آن باید پیگیری لازم انجام شود.

ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست

سردار سلمان امیری نیز با تبریک روز شوراها گفت: این نهاد مبارک با هم‌افزایی افکار چندین منتخب مردم در اداره شهرها و روستاها، ثمرات خوب و نیکویی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مقام و منصب اعضای شورا با انتخاب مردم به منزله توجه حضرت حق به منتخبان برای خدمتگزاری است، اظهار کرد: ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست و این فرصت باید قدر دانسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: گستردگی کار شورا و شهرداری در ارکان و لایه‌های اجتماع همراه با تعدد وظایف و خدمات است و عدم توجه به مأموریت‌ها و وظایف خطرناک است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت‌های نیروی انتظامی و شهرداری در هم تنیده است، بیان کرد: این دو نهاد در کثرت وظایف، مأموریت‌ها و مأموریت‌های مشترک با یکدیگر تشابه‌هایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: طرح عفاف و حجاب در جامعه با بسیاری از مأموریت‌های شهرداری نیز مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: امنیت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم است و نیروهای پر تلاش انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه همواره تلاش می‌کنند.

شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی و نظر مردم است، ادامه داد: همدلی و همراهی در این دوره شورا موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار کرد کرد: با همدلی و همراهی شورای شهر، مسائل چندین ساله بین این دو نهاد رفع شده و همکاری خوبی در نظم‌بخشی شهر انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نور، شهرداری نیز با توجه به وظایف تعیین شده در تأمین وسایل نقلیه و فضاسازی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته است، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح آمادگی لازم را داریم و با تمام ظرفیت، مراتب همکاری شهرداری با نیروی انتظامی ادامه دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: مأموریت‌های این دو نهاد در هم تنیده است.

کد خبر 6092310

دیگر خبرها

  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره یک شایعه
  • اطلاعیه باشگاه پرسپولیس درباره بلیت فروشی
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است