Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@16:08:16 GMT

پنج طرح فناورانه بسیج همدان رونمایی ‌شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۳۵۰

پنج طرح فناورانه بسیج همدان رونمایی ‌شد

به گزارش ایرنا، مسوول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان روز سه شنبه در آیین رونمایی از این دستگاه ها گفت: دستگاه «ازون ساز» با کاربرد ضد عفونی اماکن اداری و عمومی مانند بانک ها و با هدف پیشگیری از انتشار ویروس در هوا تولید شده است.

سرهنگ پاسدار «ولی ابراهیمی» افزود: همچنین دستگاهی به منظور استریل و ضدعفونی کردن آب به همت بسیجیان استان همدان اختراع شده که از آن می توان برای شستن و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات استفاده کرد که دستگاه های یاد شده توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی همدان تایید شده است

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: دستگاهی نیز برای ضدعفونی کردن ماسک در نظر گرفته شده است که با روش «ازون ساز» و اشعه «یو.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ای» ماسک را ضدعفونی می کند و این دستگاه مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار ابراهیمی ادامه داد: بذر گیاه «قیچ» که خاص مناطق گرم و خشک بوده و برای ایجاد پوشش گیاهی در حاشیه بزرگراه ها، محل های باطله معادن و نخاله می توان کشت کرد همچنین می توان از آن به عنوان خوراک دام و طیور بهره گرفت.

وی اظهار داشت: جلیقه ضدگلوله کنونی نیز وارداتی و دارای وزن بالا به میزان بیش از سه کیلوگرم است اما جوان همدانی جلیقه جدید با وزن یک کیلو و ۷۰۰ گرم اختراع کرده که چندین نوبت توسط نیروهای مسلح با سلاح کلت از فاصله نزدیک و دور مورد آزمایش قرار گرفته است.

سرهنگ ابراهیمی در رابطه با اقدامات انجام شده برای ثبت اختراع این طرح های فناورانه نیز گفت: اختراع این طرح های فناورانه به ثبت نرسیده اما در کارگروه تخصصی و پژوهشی سپاه استان با حضور اساتید دانشگاه بررسی و به تایید رسیده است.

به گفته وی، این طرح ها همگی پس از بررسی های فنی و تایید کارکرد، به مرحله تولید رسیده اند.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: یکی از اولویت های این مجموعه حمایت از چرخه علم و فناوری و ایده های خلاقانه دارای شرایط فناورانه، جدید و بدیع است تا تبدیل به محصول شود.

سرهنگ پاسدار ابراهیمی ادامه داد: با رونمایی از دستگاه‌های تولید شده توانمندی‌های علمی و فناوری بسیجان را در معرض نمایش می گذاریم.

وی به بیان چهار محور اصلی بسیج در حوزه علم و فناوری پرداخت و گفت: جریان سازی و نهادینه کردن برنامه های علمی در کشور با بهره گیری ظرفیت ۲۰ قشر بسیج در اولویت است.

مسئول سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالحسین (ع) همدان افزود: تقویت بنیه علمی و مهارتی بسیجیان و پرورش بسیج در تراز انقلاب با برگزاری دوره های آموزشی نیز در دستور کار است.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: کمک به مدیریت دانش، توان و تکمیل چرخه علمی کشور با حمایت از ایده های خام موثر در تولید علم تا رسیدن به فناوری و ثروت از دیگر اولویت های بسیج است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز در این آیین گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با دیدن صحنه های تیره و تاریک باورمان نمی شد که روزی شاهد توسعه، آبادانی و پیشرفت کشورمان باشیم.

سردار مظاهر مجیدی افزود: دولتمردان رژیم ستم شاهی می خواستند شرافت و بزرگی مردم را بشکنند ولی با پیروزی انقلاب در سال ۵۷ راهی بزرگ پیش روی این ملت گشوده شد.

وی با بیان اینکه خدا باوری، خودباوری و مردم باوری سه اصل محوری تاثیرگذار در پیروزی انقلاب است گفت: در حالیکه عنوان می شد دین افیون جامعه ها است اما با شکل گیری پیوند بین امام امت و مردم یک انقلاب دینی رخ داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: دشمنان وقتی متوجه در پیش گرفتن روش و متُد جدید از سوی ملت ایران شدند دست به توطئه های مختلف زده و جنگ هشت ساله را به کشورمان تحمیل کردند.

سردار مجیدی اضافه کرد: خودباوری موجب رسیدن این انقلاب به سرمنزل مقصود شد و هم اینک شاهد پیشرفت های چشمگیر در عرصه های مختلف هستیم.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان علم و فناوری دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان علم و فناوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان علم و فناوری دهه فجر اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌، ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سطح استان، اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

کد خبر 750423

دیگر خبرها

  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • بهره برداری از کانال آب‌رسانی در سپیدان
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • مولفه قدرت سپاه داشتن افراد بصیر است
  • از پوستر رویداد ملی «وعده صادق در آئینه هنر» رونمایی شد
  • مکتب شهید مطهری انقلاب را از انحراف مصون نگه داشت
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد