Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ حامی دولت روسیه با انتشار تصاویری مدعی شد که یکی از دستیاران الکسی ناوالنی، منتقد پوتین با یک جاسوس انگلیسی در رستورانی در مسکو ملاقات داشته است.

به گزارش ایسنا، گزارش ویدیویی راشا تودی که رسانه حامی دولت روسیه به شمار می‌رود، این طور نشان داد که الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه و از منتقدان ولادیمیر پوتین با اطلاعات غرب همکاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال فشار غرب بر سر سرکوب حامیان ناوالنی، مسکو او را یک "عامل خارجی" نامید و دادستان‌های روس از درخواست تبدیل حبس تعلیقی او به حضور اجباری او در زندان حمایت کردند.

براساس این تصاویر، یک عضو جنبش ضد فساد ناوالنی با یک دیپلمات انگلیسی ملاقات داشته و درباره تامین مالی کمپین‌ها علیه پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت می‌کند. راشا تودی این شخص را به عنوان عامل مخفی و آشنا برای سرویس اطلاعات جاسوسی روسیه معرفی کرد.

در این گزارش تاکید می‌شود که این متحد ناوالنی برای دریافت پول "التماس" می‌کند، البته تصویری دال بر تایید این مطلب نشان داده نشد. براساس گزارش راشا تودی، انجام این ملاقات در رستورانی شناخته‌شده در مسکو و زیر نظر عوامل ضد اطلاعاتی روسیه که این مرد مظنون ام‌آی۶ را رصد می‌کردند، صورت گرفت.

در ادامه یکی از افسران سرویس امنیت و جاسوسی روسیه درباره "اقامت" یک مامور ام‌آی۶ در روسیه صحبت می‌کند که به "مشارکت فعال در کار سفارتخانه با اپوزیسیون روسیه" متهم است.

مسکو بارها غرب را به امور داخلی خود متهم کرده است. راشا تودی گزارش داد: تصور کنید اوضاع برعکس شود؛ یک سیاستمدار انگلیسی با عوامل سرویس جاسوسی روسیه ملاقات کند و خواستار حمایت مالی و اطلاعاتی علیه رقبا شود. یک رسوایی ملی رخ می‌دهد. علاوه بر مسائل اخلاقی، باید در اینجا یادآوری کنیم که چنین اقداماتی بی‌شک به عنوان تهدید امنیتی نگریسته می‌شوند. از نقطه‌نظر سرویس جاسوسی روسیه، آنها دقیقا همینطور هستند.

در این فیلم شنیده می‌شود که فردی به طرف مقابلش می‌گوید که به دنبال اعتباراتی از سوی منابع "تجاری" است. او گفت "اگر ما پول بیشتری می‌داشتیم، تیم خودمان را توسعه می‌دادیم." در بخشی دیگری از این گفت‌وگو درباره برنامه‌های این متحد ناوالنی برای انتشار اسنادی علیه فساد در بانک وی‌تی‌بی روسیه صحبت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روسيه الکسی ناوالنی انگليس ام آی 6 جاسوسی روسیه راشا تودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به فرانسه هشدار داد در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور به اوکراین نیرو اعزام کند، آن‌ها اهداف قانونی ارتش روسیه تلقی خواهند شد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ماریا زاخارووا امروز چهارشنبه هشدار داد نیروهای فرانسوی در صورت حضور در منطقه درگیری‌ها در اوکراین، به هدف ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.

او همچنین گفت که روسیه شاهد تعداد فزاینده شهروندان فرانسوی در میان کشته‌شدگان جنگ اوکراین بوده است.

ایده اعزام نیروهای خارجی به اوکراین اولین بار در زمستان گذشته توسط امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشستی موسوم به نشست دوستان اوکراین در پاریس مطرح شد که با انتقادات زیادی حتی از سوی متحدان پاریس در ناتو مواجه شد.

ماکرون اخیراً هم اظهارات خود در زمینه اعزام نظامیان غربی به اوکراین را تکرار کرد و در مصاحبه با اکونومیست گفت: اگر روس‌ها پیشروی قابل توجهی در خط مقدم جنگ با اوکراین داشته باشند و در صورتی که اوکراین درخواست کند که البته تا امروز مطرح نشده، احتمال اعزام نیروی زمینی فرانسه به اوکراین وجود دارد.

پیش‌تر، معاون شورای امنیت روسیه دیمیتری مدودف در واکنش به این اظهارات گفت «اعزام نیروهای غربی به خاک اوکراین به معنای مشارکت مستقیم آن کشورها در جنگ است که باید به آن پاسخ دهیم».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مسکو: نیروهای فرانسوی را هدف قرار می‌دهیم
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • ارتش اسرائیل رسما آغاز مرحله عملیات زمینی به شرق رفح را اعلام کرد
  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی