Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:18:00 GMT

تنها یک گام تا تبدیل یزد به استان سبز کشور

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۴۵۴

تنها یک گام تا تبدیل یزد به استان سبز کشور

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به برخورداری ۹۹ درصد جمعیت شهری و روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی، گفت: تنها یک درصد تا تبدیل کامل یزد به استان سبز کشور باقی مانده است.

«علی اکبر میدانشاهی» در نشست مجازی با اصحاب رسانه با بیان این که استان یزد با پوشش بالای ۹۹ درصدی خدمات گازرسانی به جمعیت شهری و روستایی می‌تواند به عنوان استان سبز کشور معرفی شود، عمده جمعیت یک درصدی باقی مانده را مربوط به شهرستان بهاباد خواند و گفت:  عملیات گازرسانی به مناطق باقیمانده این شهرستان نیز آغاز شده و امیدواریم تا نیمه‌‎های سال ۱۴۰۰ این مردم روستاهای این شهرستان نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در حال حاضر ۹۴ درصدی جمعیت روستایی استان از خدمات گازرسانی استفاده می‌کنند، گفت: هر چند گازرسانی به ۹۰ روستای استان در برنامه توسعه پیش بینی شده بود ولی ۱۰۰ روستا تاکنون از این زیرساخت با سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برخوردار شده‌اند که عمدتاً نیز روستاهای محروم و صعب العبور و کوهستانی یزد بودند.

میدانشاهی ارائه این خدمت را موثر در افزایش جمعیت مولد روستایی و توسعه این مناطق دانست و در ادامه از یزد به عنوان الگوی مصرف انرژی گاز در بخش صنعت یاد کرد و افزود: تاکنون اقدامات موثری در بخش صنعت استان برای جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر فرآورده انجام شده و آمادگی برای تامین زیرساختها جهت ارائه این خدمت به تمام صنایع استان وجود دارد.

وی با تاکید بر این که یزد از سال گذشته جهش خوبی را در گازرسانی به صنایع داشته است، گفت: تعداد مشترکین صنعتی استان اکنون به ۸ هزار و ۱۱۰ واحد افزایش یافته که یک رکورد محسوب می‌شود و به تبع، توسعه اشتغال و رونق تولید را نیز به دنبال خواهد داشت.

میدانشاهی به اهمیت جایگاه محیط زیست در توسعه زیرساخت‌های شبکه گازرسانی یاد کرد و گفت: تلاش خود را در راستای همراهی و همیاری با محیط زیست به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم نقش زیادی در توسعه هوای پاک استان داشته باشیم لذا تداوم جایگزینی گاز طبیعی را با فراورده‌های دیگر با جدیت در دستور کار داریم.

مدیر عامل شرکت گاز استان در پایان نیز یادآور شد: هدف‌گذاری این شرکت تبدیل کامل استان یزد تا سال ۱۴۰۰ به استان سبز کشور است و در این باره از هر تلاشی فروگذار نخواهیم کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان سبز کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی

جمشید درستکار مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی گفت: قرار است امسال ۲۳۷ روستای استان از نعمت‌گازطبیعی بهره‌مند شوند که در صورت تحقق این موضوع، تقریبا روستا‌های بالای ۲۰ خانوار قابل گازرسانی را در شرف اتمام خواهیم داشت.

وی افزود: روند گازرسانی در آذربایجان‌غربی تداوم دارد چنان که در حال حاضر، ۱۱۷ طرح به طول ۱۴۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری در مرحله اجرا است.

درستکار با اشاره به طرح گازرسانی شهری، روستایی و صنایع در استان، افزود: پارسال ۳ طرح شهری، ۲۴۳ طرح روستایی و ۶۲ طرح صنایع به اتمام رسیده و مشعل‌گاز در آنها روشن شده است.

مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت‌گاز آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مجموع طول شبکه این طرح‌ها ۱۳۱۴ کیلومتر بود که با صرف اعتباری بیش از هزار و ۶۰۵ میلیارد تومان به سرانجام رسیده تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی بهره‌مند شود.

پارسال ۵۷ مورد ایستگاه در سطح استان نصب شد و مجموع ایستگاه‌های موجود آذربایجان‌غربی به هزار و ۱۲۹ عدد برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم