Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@21:31:19 GMT

نقره ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۵۵۲۸

قیمت نقره در معاملات روز سه شنبه با سودگیری سرمایه‌گذاران از رشد چشمگیر روز گذشته این فلز ارزشمند حدود دو درصد کاهش یافت.

 اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد کاهش، به ۲۸ دلار و ۵۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تحت تاثیر سیل ورود سرمایه گذاران غیرحرفه ای به بازار،  ۷.۳ درصد جهش پیدا کرده بود که بالاترین قیمت از فوریه سال ۲۰۱۳ بود و به مرز ۳۰ دلار و سه سنت رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت CME Group سپرده الزامی از سوی بورس برای جلوگیری از ریسک ورشکستگی سرمایه گذارانی که در معاملات آتی حضور دارند را افزایش داد تا سفته بازی در بازار نقره را کنترل کند. هجوم دیوانه وار به بازار نقره که از هفته گذشته شروع شده، باعث شده است بسیاری از شرکتها از آمریکا گرفته تا سنگاپور برای تامین تقاضا برای شمش و سکه نقره تقلا کنند. همچنین کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا به دقت اوضاع بازار را زیر نظر گرفته است.

آمار صندوق "آی شیرز سیلور تراست" که بزرگترین صندوق ETF نقره است، نشان داد داراییهای نقره این صندوق از روز پنج شنبه تا جمعه به رکورد ۳۷ میلیون سهم رسید. هر سهم معادل یک اونس نقره است.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت ED&F Man Capital Markets در این باره گفت: این حقیقت که نقره بدون افزایش قیمت مشابه سایر فلزات ارزشمند صعود کرده است نشان می دهد که تحت تاثیر عوامل بیرونی بوده و بنابراین مستعد افت قابل توجه قیمت است.

با وجود فقدان عوامل بنیادین تاثیرگذار در صعود قیمتها، کارشناسان می گویند تقاضای سرمایه گذاران غیرحرفه ای می تواند بازار را در آینده نزدیک همچنان بالاتر ببرد.

گرگور گرگرسن، موسسه شرکت بازرگانی سیلور بولین پی تی در سنگاپور اظهار کرد برخی از مشتریان طلا را می فروشند تا نقره بخرند. کمبود سکه نقره به خصوص در آمریکای شمالی ایجاد شده با این حال همچنان می توانیم شمش هزار اونسی نقره را با نرخ فعلی عرضه کنیم.

شرکت کارگزاری شمش اپمکس آمریکا نسبت به تاخیر در انجام معاملات نقره به دلیل افزایش حجم معاملات هشدار داد. سایر شرکتهای آمریکایی هم به مشتریانشان درباره تاخیر پنج تا ۱۰ روزه تحویل هشدار داده اند.

فروشندگان و کارشناسان صنعت می گویند اگرچه افزایش سریع تقاضا، عرضه را با محدودیت روبرو کرده اما موجودی این فلز فراوان است و زمانی که فلز به مقصد مورد نیاز ارسال شود، تاخیرها احتمالا کمتر می شود.

طبق اعلام شرکت مشاوره متالز فوکوس، حدود یک میلیارد اونس نقره سالانه تولید و مصرف می شود و عرضه این فلز در یک دهه اخیر مازاد داشته است.

سرمایه گذاران چینی هم وارد بازار معاملات آتی و خرید سهام شرکتهای معدنی شدند اما ورود آنها محدودیتهای فیزیکی را به دنبال نداشته است. خریداران هندی هم معمولا طلا را به عنوان سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق آمار متالز فوکوس، هند و چین معمولا یک چهارم تا یک سوم از تقاضا برای محصولاتی نظیر شمش و سکه نقره را تشکیل می دهند.
(ایسنا)

برچسب ها: فلزات ، نقره ، متالز فوکوس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MMT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: فلزات نقره سرمایه گذاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!

به گزارش خبرآنلاین ،در پایان معاملات چهارمین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۴ درصدی، معادل ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت:کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۸ درصدی (معادل ۶ هزار و ۳۲۱ واحد) تا پله ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی پایین رفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز سه‌شنبه، دو هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات چهارمین روز هفته را نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هرچه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه شنبه بورس، خبر از خروج ۲۳۷ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم می‌دهد.

پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شاید اگر دنبال بهترین کلمه برای توصیف معاملات بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بگردید، فرسایشی و خسته‌کننده کلمات متناسبی برای این مقصود به شمار رود. در همین حین، معاملات بازارهای طلا و ارز جان دوباره‌ای گرفته است.

ربع‌سکه برای اولین بار از هفته گذشته بالاتر از سطح ۱۵ میلیون تومانی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز پس از اصلاح تندوتیز دلار تا محدوده ۶۰ هزار تومانی، اهالی این بازار شاهد برگشت قیمت هستند. این موضوع در کنار عملکرد ضعیف نماگرهای بازار سهام، تالار شیشه‌ای را در رقابت بازدهی هفتگی در جایگاه‌ آخر قرار داده است.

سرمایه‌گذاران و سهامداران انتظار دارند اوضاع معاملات با اصلاح بند س ماده ۶ قانون بودجه بهبود پیدا کند. همچنین محرک دیگری که بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد تعیین تکلیف وضعیت دلار نیماست. در صورتی که گپ میان دلار نیما و آزاد کاهش یابد، یا حداقل در مسیر کاهش قرار گیرد، تمایل سرمایه‌گذاران نسبت به خرید سهام افزایش خواهد یافت.

در حال حاضر، بدون مشخص شدن ابهاماتی که در ذهن سهامداران راجع به سقف مالیات و وضعیت دلار نیما وجود دارد، نمی‌توان انتظار متحول شدن وضعیت بازار را در روز پایانی هفته داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901504

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد