Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: در استان ایلام بسیاری از روستا‌ها همچنان در انتظار گاز‌رسانی هستند و در فصول گرم و سرد سال همواره در حال زندگی با مشکلات و نبود حداقل امکانات اولیه زندگی‌اند.

تهیه‌ی سیلندر گاز، سختی زندگی روستایان پرتلاش ایلامی را دو چندان کرده و با توجه به وجود ذخائر گاز استان و پالایشگاه گاز ایلام به راحتی می‌توان با برنامه ریزی درست، تمامی روستاهای استان را از نعمت گاز برخوردار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تسریع در امر گاز رسانی و محرومیت‌زدایی در روستا‌‌ها باید در دستور کار دولت باشد تا از مهاجرت روستائیان و حاشیه‌نشینی ممانعت شود؛ اما آن‌طور که باید پروژه‌های گاز رسانی پیشرفت چندانی ندارد که نگاه ویژه مسوولین امر را به این موارد می‌طلبد.

چندی پیش در حاشیه بازدید از راه‌های عشایری دهلران، احمد کرمی معاون استانداری ایلام از گازرسانی به دو شهر میمه پهله زرین‌آباد نیز تا پایان سال خبر داد و با خرسندی از کارنامه درخشان خدمات دولت برای مردم استان ایلام در حوزه گاز رسانی گفت: تا کنون نیز بیش از ۹۶ درصد روستاهای استان ایلام هم از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

شهروندان گله‌مند زرین آباد در واکنش به سخنان معاون استاندار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اینگونه بیان کردند؛ بخش زرین آباد بیش از 15 روستا دارد، هیچ کدام از این روستاها گاز ندارند، حتی مرکز بخش نیز از نعمت گاز محروم است.

 بر اساس گفته‌ی شهروندان، بی‌بهره بودن از نعمت گاز همواره مشکلات و مسائلی را برای روستانشینان و شهروندان ایجاد می‌کند؛ جابه‌جایی کپسول‌های 20 کیلویی فلزی که برای پخت‌وپز و سایر امورات زندگی استفاده می‌شود، دشوار است.

به گفته‌ی این شهروندان این کپسول‌ها هر ماه قیمت‌های جدیدی را تجربه می‌کنند و همچنین به دلیل حجم ناکافی این سیلندرها حتی یک هفته کفاف امورات زندگیشان را نمی‌دهند و کاسه صبر هر فردی که به این نحو زندگی می‌کند، لبریز می‌شود.

در شهر میمه تزریق گاز صورت گرفته است

کامران شریفی مدیر مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز گفت: خطوط انتقال گاز اجرا شده در دو شهر میمه و پهله 80 کیلومتر است که 30 کیلومتر از آن مشترک خواهد بود؛ همچنین در شهر میمه تزریق گاز صورت گرفته و شرکت گاز در مرحله‌ی نصب علمک است؛ در این شهر پیش بینی می‌شود حدود 500 علمک، منازل شهر را پوشش دهد که در حال حاضر 50 علمک نصب شده است.

وی افزود: جهت گاز رسانی به شهر پهله و روستاهای اطراف، حدود 35 خط لوله‌ی گاز جداگانه برای شهر پهله در روستاهای اطراف احداث می‌شود که 30 کیلومتر آن اجرا شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این خط تکمیل شود و در شهر پهله و حدود 10 روستای اطراف تزریق گاز صورت گیرد.

مدیر مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز در پایان  گفت: در حال حاضر شرکت گاز، عملیات اجرای شبکه گاز روستاهای گوراب پایین، گوراب بالا و فرخ آباد در شهر میمه در دستور کار قرار داده است.

استان ایلام مهمترین پالایشگاه غرب ایران را دارد و روزانه بیش از هفت میلیون مترمکعب گاز در این پالایشگاه، پالایش می‌شود؛ با وجود ذخائر نفت و گاز در استان ایلام، انتظار می‌رود هیچگونه منطقه‌ای در استان از جمله روستاها از ذخائر گازی بی بهره نباشند.

انتهای پیام/ 970896

منبع: فارس

کلیدواژه: گازرسانی نبود گاز استان ایلام نعمت گاز گاز رسانی زرین آباد شرکت گاز شهر میمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم

روستای کوهستانی حصن آباد از توابع شهرستان زرند استان کرمان است. در این روستا سد خاکی وجود دارد که بر اثر بارش باران اخیر پرآب شده است.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

 

بیشتر بخوانید:

پرآب شدن رودخانه روستای سراب گزنهله در پی بارش‌های اخیر + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • بارش باران سد خاکی روستای حصن آباد را پر آب کرد + فیلم
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است