Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه هر زمان دولت آمریکا به تعهداتش برگرد ما هم تعهداتمان را کامل اجرا می‌کنیم، به قدس آنلاین گفت: پیشنهاد آقای ظریف به اروپایی‌ها برای ایجاد سازوکار بازگشت همزمان ما و آمریکا به برجام به معنای تغییر موضع ایران نیست.

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد اینکه پیشنهاد روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به کشورهای اروپایی برای اقدام و ایجاد مکانیزم بازگشت همزمان ما و آمرییکا به برجام در حالی که تا به امروز تاکید بر این بود که آمریکا ابتدا باید تحریم ها را به صورت عملی بردارد و این موضوع عملی و قابل راستی آزمایی باشد، آیا تغییری در موضع دولت در مورد روند بازگشت آمریکا به رجام رخ داده، گفت: این موضع ماست که بدون فاصله زمانی، هر گاه دولت آمریکا به تعهداتش بازگشت،ما هم به تعهداتمان باز خواهیم گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پیشنهاد آقای ظریف به اروپایی ها برای ایجاد سازوکار بازگشت همزنان ما و آمریکا به برجام به معنای تغییر موضع ما نیست. قطعا اگر این موضع تغییری کرده باشد وزیر امور خارجه اعلام خواهد کرد ولی م وضع امروز ما همین است.

سخنگوی دولت با یادآوری اینکه اگر امریکا به تعهدات خودش پایبند مانده بود و از برجام خارج نمی شد امروز با این وضعیت و مشکلات آن مواجه نبودیم، افزود: این ما بودیم که بخاطر صلح و آرامش جهانی و منطقه و و اعتقاد به گفتگو و دیپلماسی در مقابل نقض‌های آمریکا و فشارها و تحریم پایداری کردیم و مردم مان دچار سختی شدند و امروز وظیفه آنهاست که جبران و به تعهداتشان عمل کنند.

ما بخاطر صلح و امنیت جهان و اعتقاد به گفتگو در برجام ماندیم

وی با اشاره به سخنان اآتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن و و تاکید او بر لزوم پیشگام شدن ایران در بازگشت به تعهدات برجامی، گفت: آنها نه تنها از برجام خارج شدند که قطعنامه 2231 را هم نقض کردند و ما در مقابل بعد از یکسال صبر و خویشتنداری فقط ماده 36 برجام را اجرا و برخی از تعهداتمان را کاهش دادیم. 

دستار رئیس جمهور تصریح کرد:  دولت آمریکا نمی‌تواند تاریخ را وارونه بخواند و قانون علت و معلول را معکوس کند و تنها شرط ما بازگشت آمریکا به تعهدات است و به محض آن ما هم به تعهداتمان باز خواهیم گشت.

ضرب الاجل نداریم اما زمان به ضرر برجام می‌گذرد

وی در پاسخ به این سوال که ایران تاکید دارد فرصت آمریکا محدود است، ایران تا چه مدت به بایدن فرصت خواهد داد؟ گفت: مسئله تعیین ضرب الاجال از سوی ما نیست. به دلیل شرایط تکنیکی، عدم پایبندی آمریکا است که شرایط را برای برگشتن به برجام سخت کرده است. گذشت زمان به ضرر برجام خواهد بود.

ربیعی در مورد تیم سیاست خارجی بایدن و مواضع متناقض آنها هم تصریح کرد: ما نظری در رابطه با انتصاب افراد در دولت آمریکا نداریم اما متوجه این هستیم که دیپلماسی سازنده بدون کسانی که به آن باورد داشته باشند به نتیجه نمی‌رسد. ما نه به حرف ها که به عملکردها توجه داریم. رایزنی ما با همه اعضای برجام ادامه دارد و بازگشت آمریکا به برجام تابع هیچ اتفاق پیچیده ای نیست.

مواضع مکرون غیر مسئولانه است

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما درباره مواضع منفی و کارشکنانه امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و شرط گذاری های او در برابر ایران برای بازگشت آمریکا به برجام اززجمله اقدام پیشدستانه و پیوستن کشورهای عرب منطقه به مذاکرات هسته‌ای گفت: این اظهارات غیر مسئولانه است و در آن دوراندیشی وجود ندارد.

وی افزود: قرار نیست هیچ مذاکره جدیدی در مورد برجام صورت بگیرد و اضافه شدن کشورهای جدید هم منتفی است. ما قبلا درباره برجام مذاکره کرده‌ایم و این پیشنهادها بجز اینکه مسئله را پیچیده تر کند و کار را به تاخیر بیندازد چیزی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البتهما در گفتگو با کشورهای منطقه همچنان پیشتاز بوده‌ایم و معتقدیم تنها کشورهای منطقه هستند که در مورد حل مسائل منطقه می‌توانند تصمیم‌بگیرند و اولویت دارند.

ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی ربیعی سخنگوی دولت بازگشت آمریکا به برجام محمد جواد ظریف مکرون بودجه رد کلیات لایحه بودجه واکسن کرونا طالبان بشار اسد ربیعی نوبخت سخنگوی دولت بازگشت آمریکا آمریکا به برجام دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران

به گزارش جام جم آنلاین، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن درباره ایران موضع گیری کرد و گفت که کشورش، صحنه درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

وی در ادامه از آمادگی کشورش برای رساندن ۵۰۰ محموله کمک در روز به غزه هم دم زد.

وزیر خارجه اردن گفت: جنگ در غزه جنگی برای انتقام از ملت فلسطین و اهالی غزه است. هیچ چشم‌انداز حقیقی تا این لحظه برای پایان جنگ وجود ندارد.

الصفدی همچنین بیان کرد: فاجعه انسانی در غزه بدون راه حلی واضح، تشدید می‌شود و مواضع جامعه بین‌المللی تغییر کرده و همه می‌دانند که این جنگ بیهوده است.

وی بیان کرد: جنگ علیه غزه به نفع احدی نیست و به تشدید درگیری در منطقه منجر می شود.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی هم گفت: اقدامات اسرائیل علیه مراکز عبادی در قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می دهد.

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • لیورپول چشم به یک پیشنهاد وسوسه انگیز/ بازگشت سانچو به یونایتد
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران