Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با ایام ا... دهه مبارک فجر و در آستانه چهل و دومین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، متن میثاق نامه دانشگاهیان با آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و تجدید عهد با مقام معظم رهبری منتشر شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در متن این میثاق‌نامه آمده است:

وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ وَنُودُوا أَنْ تِلْکُمُ الْجَنَّةُ أُورِثْتُمُوهَا بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (اعراف/۴۳)
و گویند: ستایش خدای را که ما را بر این مقام راهنمایی کرد، که اگر هدایت و لطف الهی نبود ما به خود به این مقام راه نمی‌یافتیم، همانا رسولان خدایمان به حق آمدند (و ما را بر این مقام رهبری کردند).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اهل بهشت را ندا کنند که این است بهشتی که از اعمال صالح شما را به ارث داده‌اند.
بیش از چهار دهه از حرکت بی مانند مردم ایران زمین؛ که لحظه لحظه های آن همراه با تلاش، مقاومت، بیداری و صبوری بوده است می گذرد. رهاورد این تلاش و مجاهدت مردان و زنان آزاده؛ برگ زرین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است. در ایام الله دهه فجرخاطره شیرین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری پرچمدار بزرگ اسلام ناب محمدی در دوران معاصر، حضرت امام خمینی (ره) و پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی بر پایه آموزه‌های قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در ام‌القرای جهان اسلام در اذهان زنده می‌شود. یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی می داریم و بر روان پاک یکایک آنها درود می فرستیم. شهیدانی که با توکل به قدرت لایزال الهی و تأسی به نظر و سیره ائمه معصومین (ع) و پیروی از رهنمودهای امام خمینی (ره) هیمنه حکومت استبدادی و نظام سلطه را درهم پیچیدند و افتخار تازه ای را برای کشور عزیزمان رقم زدند.
ما دانشگاهیان ضمن تجدید میثاق با آرمان های بلند امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و بیعت مجدد با جانشین برحق و حافظ آرمان‌ها و سیره آن یار سفر کرده، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله) توجه همگان را به نکاتی چند معطوف می‌داریم:
۱- امام خمینی (ره) به عنوان فقیه اسلام شناس با بازخوانی آموزه های دین اسلام و ارائه تصویر واقعی از اسلام همانا، راه را بر اسلام آمریکایی و حافظ منافع استکباری با دو وجهه تفریطی اسلامِ بی‌تفاوت و سکولار و وجهه افراطیِ اسلام داعشی و تکفیری، به خوبی بسته است، و با به صحنه آوردن توان آخرین دین آسمانی برای درمان دردهای دنیای معاصر، ضمن اعتمادسازی میان ملت‌ها و ارائه الگوی بی‌همتای مردم‌سالاری دینی بر اساس نظریه ولایت فقیه راه را برای معرفی اسلام تعالی‌بخش و تدارک آمادگی برای ظهور حکومت جهانی مهدوی که پایانی برای ظالمین و مستکبران خواهد بود، به خوبی گشوده است.
۲- نظر به نقش مؤثر و بی بدیل دانش و علم در تولید توانایی، استقلال، اقتدار ملی و بین‌المللی، توجه ویژه به علم، پژوهش و فناوری در قالب نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و دانش های بومی؛ برای تدارک اقتصاد دانش‌بنیان و مقاومتی با رویکرد «جهش تولید» و تمرکز بر راهبردهای «دانشگاه اجتماعی» مورد تؤکید است. امری که در حوزه علم و فناوری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان اولین راهبرد از راهبردهای هفتگانه ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری، از ضروریاتی است که به آمال معمار کبیر انقلاب در بسترسازی انقلاب اسلامی ایران برای تمدن نوین اسلامی، جامه عمل می‌پوشاند.
۳. آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار، به دنبال شکست‌های پی در پی در رویارویی با انقلاب اسلامی، با اجیر کردن حکومت‌های متزلزل و خودفروخته منطقه و فریب برخی عناصر ناآگاه داخلی، با ارائه تحلیل‌های نادرست از مسائل اقتصادی کشور، در حال القای باور غلط در ناتوانی نظام مقتدر اسلامی در حل مشکلات معیشتی مردم بوده، با تبلیغات وسیع رسانه‌ای، به دنبال ایجاد ناامیدی در میان امت عزیز و قدرشناس و به ویژه جوانان ایران اسلامی هستند و در تحقق این نیت پلید خود، با اعلام تحریم‌های به اصطلاح فلج‌کننده، طرح تغییر نظام یا تسلیم دولتمردان و ملت هوشیار ایران اسلامی را، در قبال خواسته‌های ظالمانه خود در سر می‌پرورانند؛ جامعه دانشگاهیان کشور ضمن محکوم کردن این رفتار ظالمانه، با الهام از آیات قرآن کریم و آموزه‌های دینی تأکید می‌نماید که به استناد رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری تنها راه خنثی کردن توطئه‌های اقتصادی دشمنان کوردل انقلاب، اصرار بر اجرایی شدن سازوکار اقتصادی مقاومتی با رویکرد «جهش تولید» و استفاده از ظرفیت‌های داخلی متکی بر توانمندی اساتید، د انشجویان و نخبگان کشور می‌باشد.
۴- با توجه به اقدامات و تحرکات رژیم صهیونیستی در تعاملات منطقه ای و به ویژه اقدامات سازشکارانه و خائنانه برخی از دولت های وابسته، ما دانشگاهیان، ضمن حمایت از توانمندی‌های غرورآفرین دفاعی جمهوری اسلامی، از دولت محترم و دستگاه دیپلماسی کشور مصرانه می خواهیم تا با بکارگیری تمام توان خود، مدبّرانه و شجاعانه، نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا این رژیم جعلی نتواند به اهداف شوم خود دست یابد و به هر صورتی که ممکن است برای احقاق حق ملت مظلوم فلسطین و آرمان مقاومت اسلامی اقدام عاجل صورت پذیرد، چرا که مقاومت اصلی‌ترین راه پیروزی در برابر سلطه‌طلبان و اشغالگران است.
۵- باور داریم که در جهان امروز جنگ واقعی، جنگ اراده‌هاست و هر کس بتواند در دستگاه محاسباتی طرف مقابل اختلال ایجاد کند و اراده طرف مقابل را سست کند، پیروز میدان است. دشمنان با استفاده از همه ظرفیت ها به وی‌ژه ظرفیت های رسانه ای و مجازی تلاش می کنند، در آستانه مهیا شدن مردم برای خلق حماسه ای دیگر در مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، روح ناامیدی و یأس را در جامعه تزریق نمایند. از این رو ما دانشگاهیان پیمان می‌بندیم تا با تبیین دستاوردهای گران‌سنگ بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی، در تحقق ایده کلیدی «ما می‌توانیم» روح امید و امیدواری و اعتماد به نفس ملی را به عنوان شاه کلید جنگ اراده‌ها در دانشجویان و جوانان نسل سوم ایجاد و تعمیق ببخشیم.
در پایان، ضمن تبریک میلاد گهربار حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی و شهیدان والامقام به ویژه شهدای سلامت و تجدید میثاق با آرمان های بلند امام و رهبری و اعلام آمادگی کامل برای تداوم راه حق و عزت‌آفرین انقلاب اسلامی، از خداوند بزرگ می‌خواهیم که توان لازم را برای ادامه راه تا رسیدن به قله سعادت و تعالی، به همه ما و آحاد ملت مسلمان ایران ارزانی دارد.

و مِن الله التّوفیق
دانشگاهیان دانشگاههای کشور

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دهه فجر امام خمینی ره مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: اسلام دین علم است و معلم عالی‌ترین منزلت را دارد و این مقام با خودش مسئولیت می‌آورد و قرآن کریم «حیات» را هدایت می‌داند.

وی با بیان اینکه احیاء به معنای حیات بخشیدن به کسی که حی نبوده، افزود: حیات بخشیدن به انسان بسیار ارزشمند است و بر همین اساس خداوند متعال در قرآن کریم حیات را هدایت می‌داند، بنابراین هدایت انسان به اندازه کل بشریت ارزش دارد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در جامعه تحت سیطره طاغوت ندای متفاوتی بلند شده و اکثریت جوانان اروپایی و آمریکایی معتقدند باید آتش‌بس در غزه اتفاق بیفتد.

عملیات بسیار شگرف «وعده صادق»

رستمی با اشاره به عملیات «وعده صادق» گفت: برکاتی که این عملیات داشت از نظر تحلیل نظامی بسیار شگرف و اثرات این عملیات از اثرات تخریب مکانی بسیار زیاد‌تر بوده است.

وی گفت: فرمایش مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان بر تولید دانش، تولید دانشمند و جهت دادن به علم بسیار حائز اهمیت است، بنابراین رسالت ما دانشگاهیان در اجرای منویات مقام معظم رهبری باید تبیین شود.

دانشگاه آزاد دارای جایگاه و اعتبار است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، صداقت، صمیمیت و تواضع را از ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام مستشاری دانست و به حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به‌دلیل حضور در یک دانشگاه خوب و ارزشمند و دارای جایگاه و اعتبار تبریک گفت.

ما امروز نسل سپاسگزاریم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با اشاره به ویژگی‌های نسل سپاسگزار اظهار کرد: ما امروز نسل سپاسگزاریم و باید قدردان استادان باشیم و از همه استادان و کسانی که امانت الهی را پاس داشته‌اند، ممنون باشیم.

حجت‌الاسلام حسن خیری با اشاره به اینکه شاهد تجلی قرآن کریم و نصرت الهی در عملیات وعده صادق بوده‌ایم و باید شاکر خداوند باشیم، افزود: امروز در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا همان حرفی را می‌زنند که ما می‌زنیم و ماهیت رژیم کودک‌کُش صهیونیست برای همگان آشکار شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی قم؛ دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ضمن قدردانی از تلاش‌های  حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری در زمان تصدی ایشان در دفتر نهاد مقام معظم رهبری و خیر مقدم به حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به عنوان مسئول جدید نهاد مقام معظم رهبری واحد قم افزود: حضور ارزشمند حجت‌الاسلام رستمی در مراسم تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نشان می‌دهد مسئولان برای استان قم حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و بر همین اساس تلاش می‌کنیم دانشگاهی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم هم با اشاره به اینکه همیشه برای ما جوانان برکت داشته‌اند و اثری که جوانان دانشگاهی در انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) داشتند از اثرات حوزویان کمتر نبوده است.

نقش پررنگ دانشگاه در عرصه انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه دانشگاه با تسخیر لانه جاسوسی ترسیم کرد که مبارزه با استکبار وجود دارد، افزود: نقش دانشگاه در عرصه انقلاب اسلامی بسیار پررنگ است، بنابراین حرکت دانشجویی در نهایت به صلاح کشور است.

مستشاری با اشاره به اینکه استادان دانشگاه آزاد اسلامی قم جزء بهترین اساتید هستند، افزود: دانشگاه در شکل‌گیری شخصیت من از حوزه کمتر نقش نداشته است.

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم هم با بیان اینکه این نسل و مملکت و مردم انتخاب شده الهی بوده و نشانه‌های الهی بودن این مردم بسیار است، گفت: نسبت به این نسل و رسالتی که خدا برای ما مقدر کرده است مسئولیم و همه ما مسئولیت سنگینی داریم.

وی با اشاره به سه هویت حکمت‌مداری، کرامت‌مداری و حق‌مداری گفت: در آستانه قرن ۲۱ می‌توان با این سه هویت دنیا را تحت تأثیر قرار دهیم.

آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حضور جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان و مجموعه از مسئولان دفاتر مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان و روسای مراکز آموزش عالی استان قم برگزار و حجت‌الاسلام حجت‌الاسلام ابراهیم‌نژاد به‌عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام علیرضا مستشاری تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • تجدید میثاق وزیر آموزش و پرورش و معلمان با آرمان‌های امام راحل
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»