Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از تمدید مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی خبر داد و گفت: محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی تا ۲۵ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از فرهنگ و ارشاد استان، عبدالله بحرالعلومی از استقبال محققان و پژوهشگران از ششمین دوره همایش بین المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی خبر داد و اظهار داشت:  با توجه به تقاضا و درخواست محققان و پژوهشگران، مهلت ارسال اثر به این همایش و رویداد علمی و فرهنگی تا بیست و پنجم دی ماه تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که در بخش ها و موضوعات مختلف در داخل و خارج کشور با هدف ترویج فرهنگ رضوی و تکریم پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و علمی برگزار می شود، بهترین بهانه برای عشق ورزی اصحاب فرهیخته فرهنگ، ادب، هنر و رسانه به ساحت قدسی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از 18دوره جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با برگزاری جشنواره مدیحه سرایی و چاوشی خوانی و گفت‌وگو و مناظرات، حضور ارزشمندی در این رویداد مذهبی و فرهنگی جهان اسلام داشته است، بیان کرد: ششمین همایش بین المللی گفت‌وگو و مناظرات رضوی همزمان با ایام الله دهه فرخنده فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) در شهر اردبیل برگزار می شود.

بحرالعلومی با تاکید بر اینکه مهلت ارسال آثار فقط تا بیست و پنجم دی ماه بوده و این زمان دیگر تمدید نخواهد شد، از انتشار کتاب مجموعه مقالات برتر دوره پنجم با عنوان«بر آستان جانان» همزمان با اختتامیه همایش خبر داد و گفت:  این همایش، با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های پژوهشی مرتبط با سیره ائمه معصومین و به ویژه حضرت امام رضا علیه السلام،گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار پژوهشی در زمینه سیره و معارف اهل بیت علیهم السلام و کمک به انتشار گسترده تر این آثار و ترویج فرهنگ گفتگو و مناظره با الهام از مناظرات حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام در بخش های اصلی و آزاد، دانشجویی و طلاب و نیز بخش ویژه گفتگوی ادیان و مذاهب برگزار می  شود.

دبیر همایش بین المللی گفتگو و مناظرات رضوی، اظهار داشت: برگزاری این همایش به میزبانی اردبیل یک افتخار بزرگ برای استان است و امیدواریم با با توجه به شرایط کرونایی کشور، اختتامیه این همایش را با بهره گیری از فضای مجازی به نحو شایسته برگزار کنیم.

وی افزود: همه محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی، اساتید، طلاب و دانشجویان مراکز علمی، دانشگاهی، حوزوی و نیز اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، می توانند در  بخش های مختلف این همایش  شرکت کنند.

ویژه‌برنامه‌های ولادت حضرت زهرا(س) در حرم مطهر رضوی برپا می‌شودافزایش مراجعان سرپایی کرونا در خراسان رضوی زنگ خطر را به صدا درآوردصحن و سراهای حرم رضوی همزمان با دهه مبارک فجر فضاآرایی شد

بحرالعلومی، تاریخ علم در گفتگو و مناظرات رضوی، مناظره در سیره و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، بررسی جنبه‌های مختلف گفتگو و  مناظرات حضرت امام رضا(ع) به عنوان  الگوی گفتگو و مناظره در‌تاریخ اسلام، گفتگو و نقش آن در جوامع دینی و ضرورت های آن در اندیشه رضوی، شاخص های فرهنگ عمومی در گفتمان رضوی، مظاهر و نشانه های انصاف در مناظرات تاریخی، نشانه شناسی گفتگو و مناظرات اسلامی، جایگاه گفتمان دینی در کتب فقهی و علوم اسلامی، گفتگو و مناظرات علمای اسلام با اندیشه مندان ادیان دیگر و بررسی دلایل اجتناب علمای وهابیت ازگفتگو و مناظره با اندیشه مندان و علمای شیعه را از جمله محورهای این دوره از همایش اعلام کرد و افزود: ارتباطات و نقش آن در گفتگوی تمدن ها و ادیان و مذاهب، نقش رسانه ها در گفتگوی ادیان و مذاهب، فرهنگ گفتگو و نقش آن در ارتقای سرمایه اجتماعی، گفتگو در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفتگو و گام دوم انقلاب اسلامی، گفتگو و نقش آن در خانواده، جریان شناسی گفتگو و مناظره در عصر حاضر، نقش گفتگو و مناظره در اعتلای جامعه در عصر حاضر، گفتگو و مناظره؛ جایگزین مناقشه، جایگاه گفتگو و مناظره در روابط بین الملل و جایگاه گفتگو و مناظره در علوم اجتماعی از دیگر موضوعات و محورهای دوره ششم همایش گفتگو و مناظرات رضوی است.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همایش بین المللی گفت وگو و مناظرات رضوی محققان و پژوهشگران گفتگو و مناظره گفتگو و مناظرات مهلت ارسال نقش آن امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود