Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@03:37:14 GMT

تالار بورس سرخ پوش ماند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۶۱۳۰

تالار بورس سرخ پوش ماند

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 14 بهمن) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات چهارمین روز کاری خود در هفته جاری با ریزش 10889 واحدی در جایگاه یک میلیون و 222 هزار واحدی ایستاد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۸ هزار و ۲۴۱ واحدی معادل ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۹ درصد به یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۶ واحد رسید.

 

بر اساس جدول معاملاتی امروز شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۷۳۶۹ واحدی معادل ۲.۲۹ درصد به رقم ۳۱۴ هزار و ۵۷۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۰۸۳ واحدی معادل ۰.۴۸ درصد، عدد ۴۲۷ هزار و ۵۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۳۶۲ واحدی به رقم ۲۷۹ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۱۶۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۵ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۲۵۵۷۵ واحد کاهش به رقم ۸۶۴ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۹۹۷۱ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فملی، شستا، فولاد، شپنا، خودرو، شتران و شبندر به ترتیب با 2414، 1468، 1103، 1012، 910، 867 و 786 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای شپنا - پالايش نفت اصفهان، سدور - سيمان‌ دورود، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غگرجي - بيسكويت‌ گرجي‌، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران، وتجارت - بانك تجارت و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، فملی، شستا، شپنا، وپاسار و تاپیکو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی تاصیکو، حکشتی، پاکشو و برکت، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۷ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 13 بهمن) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۱۴ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۵۴۷ واحدی معادل ۱.۳۹ درصد به رقم ۳۲۱ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۹۱۵ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد، عدد ۴۲۹ هزار و ۶۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۲۵۲ واحدی به رقم ۲۸۰ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۴۳۲۵ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رسید. همچنین  شاخص بازار اول با ۱۷۵۰۴ واحد کاهش به رقم ۸۹۰ هزار و ۲۹۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۶۵۸  واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فارس، فولاد، وپاسار، خودرو، ومعادن و شبندر با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی حکشتی، وامید، وتجارت و کویر، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۸۲۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۹ هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: فرابورس معاملات بورس بورس واحد را به نمایش گذاشت نمادهای معاملاتی شاخص کل بورس واحدی معادل یک میلیون شاخص بازار واحد کاهش هزار واحد واحد رسید شاخص قیمت هم وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با افزایش ۵۷۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۵۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • قرمز پوشی شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۲ هزار واحدی
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳