Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به ضرورت بازبینی و به‌روزرسانی برنامه‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار، بر لزوم نگاه دقیق‌تر به مسائل واقعی این قشر تأکید کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در آستانه روز زن و در جمع کارکنان امور «مسئولیت‌های اجتماعی» قرارگاه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها در خصوص مسائل و مشکلات مرتبط با زنان بخصوص زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار یکی از مهم‌ترین اقشار زنان هستند که از ابتدای انقلاب اسلامی در قانون اساسی و برنامه‌های توسعه مورد توجه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر نیز نهاد‌های متعددی متکفل رفع مسائل زنان سرپرست خانوار هستند و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این راستا صورت گرفته است، اما کمیت و سنخ‌بندی زنان سرپرست خانوار طی سال‌های اخیر دچار تحولات جدی شده و همین امر ضرورت بازبینی برنامه‌های گذشته و بروزرسانی آن‌ها را دوچندان می‌کند.

محمد گفت: تعریف برنامه‌های حمایتی بلندمدت برای زنانی که در سنین بالا به سر می‌برند، در کنار طراحی برنامه‌های حمایتی کوتاه‌مدت برای زنان جوان‌تر، تلاش برای جداسازی این زنان از چرخه حمایت صرف و حرکت به سمت خوداتکایی آن‌ها دو نکته مهم خط‌مشی‌گذاری برای این قشر از زنان است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: تأکید صرف بر حمایت یا تبدیل این زنان به کارگرانی بدون بالندگی و شکوفایی، به مرور می‌تواند این قشر را ضعیف و ناتوان کند. در حالی‌که این زنان، که اغلب مادر هستند، برای تربیت فرزندان خود و ایفای نقش توأمان پدری و مادری، نیازمند روحیه‌ای قوی و سرزنده هستند. روحیه‌ای که با برنامه‌ریزی متناسب می‌تواند احیا و بالنده شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای این قشر باید حمایت‌گر نقش مادری و مرتفع‌کننده دغدغه‌های آن‌ها درباره فرزندانشان باشد افزود: طراحی مدلی برای برنامه‌ریزی برای این قشر از زنان فرآیندی چندبعدی و پیچیده است که با توجه به تجربه این سال‌های جمهوری اسلامی و مطالعات کارشناسی، می‌توان به خوبی آن را محقق ساخت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانواده از اولویت بالایی برخوردار است تا هم از این طریق بُعد درآمدزایی این قشر تأمین شود و هم نقش مادرانه این زنان در خانواده ایفا گردد.

محمد اظهار داشت: انقلاب اسلامی مسیری متفاوت و فارغ از ضعف‌ها و کاستی‌های نگاه‌های سنتی و مدرن به زنان را پیش روی جوامع انسانی گشود؛ نگاهی مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی. نگاهی که هویت زن را نه در نسبت با مرد و نه در نسبت با نظام سرمایه‌داری، بلکه در نسبت با خدا تعریف کرده و با این نگاه، زن را در کنار و دوشادوش مرد می‌بیند؛ نه پایین‌تر و یا در مقابل او.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ضمن اشاره به اندیشه والای امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نسبت به عظمت شأن مادری و نقش‌های خانگی زنان بیان داشت: با همین نگاه و اندیشه بود که زنان در فرآیند انقلاب اسلامی و پس از آن در سال‌های دفاع مقدس مشارکتی گسترده و عظیم در عرصه‌های اجتماعی داشتند و در کنار آن، به فرزندآوری و خانه‌داری نیز می‌پرداختند.

وی افزود: چنین نقش‌هایی اگر با آگاهی سیاسی و اجتماعی ممزوج شود می‌تواند فرزندانی انقلابی، بصیر و مؤثر برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورد و این بابی است که انقلاب برای زنان در ایران و جهان گشوده است و اگر ابعاد و زوایای آن مشخص نشود، بیراهه‌ها تبعات منفی به همراه خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود توانسته در زمینه اشتغالزایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار با ایجاد و تجهیز کارگاه‌های خیاطی، تجهیز کارگاه‌های قالی‌بافی، احداث گلخانه‌های خانگی، تأمین دستگاه میوه خشک‌کنی و ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی خانگی اقدامات تأثیرگذاری در سراسر کشور انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه مشاغل خانگی قرارگاه سازندگی نقش های خانگی زنان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء زنان سرپرست خانوار انقلاب اسلامی برای زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش

فرمانده قرارگاه منطقه کربلا گفت: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت الله رضا هدایی؛ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آیین بزرگداشت شهید مطهری، ضمن گرامی‌داشت سالروز شهادت این معلم و استاد و هفته عقیدتی‌سیاسی، گفت: ما پاسدار مکتب امام صادق علیه السلام هستیم. 

وی با بیان روایتی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر در زندگی خود بر اصول و پایه‌ها استوار باشیم، خیر کثیر دنیا و آخرت را خواهیم داشت. 

آیت الله هدایی با بیان اینکه شهدا الگوهای تمام نشدنی و ماندگار بشریت هستند گفت: یکی از این نمونه‌های برجسته مکتب اسلام، سردار شهید زاهدی بود که در مشی رفتاری و عملی این شهید آمده است که بسیار صلوات می‌فرستادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: در حقیقت، شهدا تربیت یافتگان مکتب امام صادق علیه السلام هستند. 

وی با بیان شاخصه‌های مکتب رئیس مذهب تشیع گفت: از مکتب امام صادق علیه السلام آموختیم که اهل کوشش و عمل باشیم و سپاهیان اسلام در عملیات وعده صادق نشان دادند در میدان عمل هستند و سرفراز شدند. 

آیت الله هدایی افزود: خون‌های پاکی در کنسولگری ایران در سوریه ریخته شدند و همگان دیدند شهادت صاحبان این خون‌ها منشأ برکات زیادی برای ایران و جهان اسلام و بیداری ملت‌های آزاده جهان شد. 

وی با تشریح بخش‌هایی از دستاوردهای این عملیات ظفرمندانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تودهنی اخیر سپاه به رژیم منحوس صهیونیستی در سایه زندگی قرآنی ولایی و اهل بیتی صورت گرفت.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  خطاب به مسئولان و مربیان عقیدتی قرارگاه منطقه کربلا هم گفت: در آموزش‌های عقیدتی باید مروج سبک زندگی اهل بیتی و قرآنی باشیم.

برکت عملیات وعده صادق

سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه کربلا نیز گفت: امروز دانشجویان 80 دانشگاه آمریکا علیه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پا خاستند.

وی افزود: به برکت عملیات وعده صادق سپاه، جبهه جهانی انقلاب، امروز مستحکم‌تر و نیرومندتر به پیش می‌رود. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه منطقه ای کربلا با تبریک این روز باعظمت به اساتید و مربیان عقیدتی بیان کرد: با ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ناب اسلامی محمدی صلی الله علیه و آله و سلم و مکتب ایثار و شهادت باید در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاد. 

حجت الاسلام سید اسماعیل طباطبایی افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات، جمود و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید. 

به گزارش تسنیم، در پایان این گردهمایی مربیان عقیدتی، فرماندهان، مسئول نمایندگی ولی فقیه و کارکنان قرارگاه منطقه کربلا و تیپ زرهی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف، گروه 64 الحدید ، مرکز فاوا معراج و مرکز بهداری رزمی جنوب حضور داشتند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صاحب‌نظر روس: ایران الگوی مثال‌زدنی پیشرفت برای شرق و غرب است
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد