Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت لیتوانی از افزایش بودجه ۵۲ میلیون یورویی پایتخت برای سال جدید خبر داده و اعلام کرده است که این هزینه باید با هدف افزایش زیست‌پذیری ویلنیوس استفاده شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار ویلنیوس هفته گذشته بودجه مضاعف شهری را دریافت و اعلام کرد این مبلغ برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های آموزش، سلامت، محیط زیست و پویایی شهری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کل هزینه اختصاص داده شده به شهر در سال جدید مبلغ ۸۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو خواهد بود که ۴۶۷ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو از آن را شهرداری تأمین می‌کند و باقی آن را دولت و اتحادیه اروپا به طور مشترک فراهم خواهند آورد.

قرار است سرمایه‌گذاری در آموزش اولویت اصلی مقامات شهری باشد و اقدامات لازم برای زمینه‌سازی رشد این زمینه فراهم آید. از این پس، تمام دانش‌آموزان و دانشجویان پایتخت می‌توانند بلیط‌هایی برای استفاده رایگان از وسایل حمل و نقل عمومی تا پایان سال دریافت کنند. جالب است بدانید که نه تنها دانش‌آموزان و دانشجویان مراکز دولتی از بلیط‌های رایگان بهره‌مند می‌شوند، بلکه افرادی نیز که در آموزشگاه‌های غیردولتی مشغول به یادگیری هستند، از این امکانات استفاده خواهند کرد.

از سوی دیگر، شهردار ویلنیوس قصد دارد اقدامات جدید و کارآمدی برای بهبود محیط زیست و پویایی شهر در پیش گیرد. در این راستا، مبلغ ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو برای حفظ و گسترش فضاهای سبز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، وضعیت سایر مکان‌های عمومی نظیر پارک‌ها، میدان‌ها و خیابان‌ها نیز به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و نواقص آن‌ها، تا جای ممکن، رفع خواهد شد.

تمرکز بر سلامت و رفاه شهروندان از دیگر اقداماتی است که مقامات پایتخت لیتوانی در نظر دارند با بودجه جدید به مرحله اجرا برسانند. بر همین اساس، امکانات بیشتری در اختیار مراکز درمانی قرار خواهد گرفت تا مردم با اطمینان خاطر بیشتر به درمان خود بپردازند. علاوه بر این، زمین‌های ورزشی جدیدی در نزدیکی مدارس احداث خواهد شد تا والدین همراه فرزندانشان به فعالیت جسمی در این مکان‌ها مشغول شوند.

کد خبر 472532

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لیتوانی ویلنیوس شهرهای جهان پایتخت لیتوانی حمل و نقل عمومي حمل و نقل رایگان فضاي سبز شهري فضاي سبز دانش آموزان دانشجويان حمل و نقل بودجه شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند

 رسانه‌های محلی به نقل از ولوریناس کاسیوناس وزیر دفاع لیتوانی روز یکشنبه گفت: ما صفحه جدیدی را در دفاع در سطح جامعه باز می‌کنیم.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،وزیر دفاع لیتوانی ادامه داد که مقامات می‌خواهند غیرنظامیانی را برای استفاده از سلاح گرم آموزش دهند تا در زمان جنگ بتوانند از آنها استفاده کنند.

دولت لیتوانی از پزشکان و نظامیان بازنشسته خواسته برای کمک به دولت وارد میدان شوند.

مقامات لیتوانی قبلاً گفته بودند که این کشور بیشتر این رویکرد جدید را از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) آغاز شد، گرفته اند.

با توجه به درگیری‌های جاری در اوکراین، کاسیوناس و همتای لهستانی‌اش ولادیسلاو کوسینیاک-کامیز هر دو ماه گذشته متعهد شدند که به کی‌یف برای بازگرداندن شهروندان این کشور برای حضور در میدان جنگ کمک کنند.

ماه آوریل، لتونی کشور همسایه لیتوانی نیز اصلاحاتی را در قانون خدمات نظامی خود تصویب کرد که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد در یگان‌های ویژه نیرو‌های مسلح این کشور در مواقع اضطراری خدمت کنند.

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال
  • ۳ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • پیشرفت نهضت ملی مسکن در غیبت بانک‌های خصوصی
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • واریزی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی افزایش یافت
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد