Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_رئیس فدراسیون ورزش‌ روستایی و عشایری کشور، از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی کشوری در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمد امیری خراسانی ظهر امروز در نشست سالیانه مجمع ورزش‌های بومی محلی استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و میلاد با سعادت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های مناسب در زمینه گردشگری می‌باشد و نگاه‌ها در زمینه ورزش باید با ماهیت گردشگری این استان همسو و هماهنگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با تکیه بر ظرفیت گردشگری استان می‌توان این منطقه را به پایلوت ورزش‌های بومی محلی تبدیل کرد، گفت: انجام این کار باعث رونق صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال و کمک به مهاجرت معکوس می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور در ادامه گفت: امیدواریم در بتوانیم برنامه‌ها و جشنواره‌های مناسبی در زمینه بازی‌های بومی و محلی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کنیم.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه میراث فرهنگی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری کشور خبر داد و گفت: با ایجاد این دبیرخانه در تلاش هستیم تا ورزش‌ها و بازی‌های بومی و محلی که بخشی از فرهنگ و آداب جامعه ایرانی است را تقویت کنیم.

امیری خراسانی ابراز امیدواری کرد، در سال آینده و قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جشنواره بزرگ بازی‌های بومی محلی کشوری با ماهیت بین‌المللی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.

معاون ورزشی جدید باشگاه تراکتور منصوب شدرؤسای انجمن‌های 5 رشته ورزشی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی منصوب شدندبیش از 160 هزار متر مربع فضای ورزشی به استان کرمان اضافه شد

در ادامه این نشست محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن 57 به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران، به ورزش ارزش و جایگاه ویژه‌ای داد، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از پتانسیل و استعدادهای خوبی در امر ورزش برخوردار است، که در صورت حمایت و توجه می‌توانند در عرصه‌های مختلف بدرخشند.

وی سرانه ورزشی استان را 94 سانتی‌متر عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید در زمینه ورزش کمک‌های خوبی استان شده و در تلاش هستیم سرانه ورزش استان تا پایان دولت به دو متر مربع افزایش پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه در استان 999 روستا به شکل پراکنده وجود دارد، گفت: 50 درصد از جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، و می‌طلبد وزارت ورزش و جوانان و به‌ویژه فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری به ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی این استان توجه ویژه داشته‌باشند.

در پایان این نشست از یرگزیدگان بازی‌های بومی محلی استان که به‌صورت مجازی برگزار شده‌بود تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های سنتی و بومی استان کهگیلویه و بویراحمد بازی های بومی و محلی روستایی و عشایری فدراسیون ورزش بومی محلی ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • برگزاری جشن روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد