Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاری، گفت: با استفاده از ظرفیت های فرهنگی، رسانه ای و تبلیغی باید با آموزش و آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان جلوی رواج اعتیاد به مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «کرم یاری»، امروز(14بهمن) در در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: جوانان دلیل ناآگاهی از خطرات ماده مخدر گل و با این باور غلط که ماده مخدر گُل وابستگی و بیماری ندارد آن را مصرف می‌کنند و

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ماده مخدر گل نوعی ماری جوآنای تغییر یافته است که از گیاه شاهدانه به دست می‌آید، خاطرنشان کرد: عوارض مصرف مواد مخدر گل در نوجوانان شدیدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یاری افزود: نوجوانان و جوانان بدون آگاهی از تبعات جسمی و روحی، مصرف این ماده مخدر را آغاز می کنند و اضطراب، افسردگی، تپش شدید قلب، خطر حمله قلبی و افکار خودکشی از عوارض آن است.

 

وی با بیان اینکه عوارض گل برای جوانان ناشناخته است، گفت: آگاهی، آموزش و مشاوره اصول سه گانه و اولیه مقابله با اعتیاد است.

 

یاری تأکید کرد: با بهره مندی از ظرفیت رسانه های گروهی، انجام تبلیغات و آگاهی بخشی بین جوانان بایئ آسیب های ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر را اطلاع رسانی کرد.

 

مدیر کل بهزیستی لرستان از افتتاح دو مرکز تحت عنوان مثبت زندگی در بخش مرکزی و سوری شهرستان رومشکان کوهدشت به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: در این مراکز ۲۲ نوع خدمت به صورت تمام الکترونیک به مددجویان ارائه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه برای هر ۴۵۰ خانواده تحت پوشش یک مرکز مثبت زندگی ایجاد خواهد شد، افزود: جانمایی آنها به نحوی است که به محل های زندگی مددجویان به ویژه معلولان نزدیک باشد.

 

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از اعتیاد مقابله با اعتیاد اعتیاد ماده مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش استان از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.
امین سلیمانی از قرارگیری دو معلم این استان در جمع معلمان نمونه کشور خبر داد و گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.
وی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.
سلیمانی گفت: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در قم برگزار می‌شود
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد