Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی خلیل الهی در مراسم تحویل اسناد اراضی کشاورزی، با بیان اینکه در راستای حفاظت از حقوق عامه بحث عملیاتی کردن قانون جامع حدنگار یکی از مباحثی بوده که مورد تاکید رئیس محترم قوه قضائیه بوده و دستورات آن را به همه استان‌ها ابلاغ کرده‌اند، اظهار داشت: بخشی از اراضی و اموال دولتی به دلیل نبود اسناد و مشخص نبودن حدود در معرض تضییع بوده و این موضوع زمینه را برای سو استفاده عده‌ای زمین خوار خواسته یا ناخواسته فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اجرای دقیق قانون جامع حدنگار زمینه ساز تثبیت حقوق و مالکیت دولت و هم تثبیت کننده حقوق اشخاص بوده و برای حفظ حقوق دولت چاره‌ای جز اجرای صحیح این قانون نداریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: هرچند اقدامات لازم برای برخورد با افراد سودجو انجام می‌شود، اما این مساله هزینه بالایی را بر سیستم قضائی تحمیل می‌کند، به همین دلیل باید به منظور پیشگیری از حیف و میل اموال دولتی این قانون را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در این رابطه توفیقات بسیار خوبی در استان داشته‌ایم به طوری که یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی دولتی در استان تثبیت مالکیت شده و از این میزان یک میلیون و یکصد هزار هکتار از طی سال جاری به تثبیت رسیده است.

خلیل الهی با بیان اینکه بخشی از دعاوی وارده به دستگاه قضائی که بین روستاییان مطرح بوده مربوط به مشخص نبودن حدود و ثغور اراضی است، ادامه داد: بر همین اساس برای حل مشکلات و تثبیت حقوق مردم و کاهش ورود دعاوی به دستگاه قضائی باید قانون جامع حدنگار اجرا شود.

در پایان این مراسم به صورت نمادین اسناد اراضی زراعی تعدادی از روستاییان شهرستان ملکان تحویل روستاییان داده شد.

48

کد خبر 1482459

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند

ایسنا/خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از رفع تصرف حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند خبرداد.

سرهنگ فریدون عبادی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرک پنجم شهرستان گتوند توسط یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی شوشتر و گتوند رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه ارزش تقریبی این اراضی رفع تصرف شده ۲۰ میلیارد تومان است، افزود: در این زمینه جا دارد از حمایت‌ و پیگیری‌های دادستان، فرماندار گتوند و اداره راهداری و بنیاد مسکن که در انجام این کار به ما کمک کردند تشکر کنیم.

عبادی با تشکر ویژه از همکاری کلانتری گتوند و ۵ یگان امدادی برای تامین امنیت پروژه رفع تصرف در این شهرستان گفت: عوامل یگان حفاظت اراضی اداره راه و شهرسازی با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضایی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران