Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در آیین اختتامیه اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز (سه‌شنبه) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، افزود: هدف ما از انجام فعالیت‌های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس ارائه روایتی عالمانه و نه احساسی، مستند و نه گمانی، مستدل یعنی مطابق با عقل و منطق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر باقری ادامه داد: پژوهش‌های ما باید دارای معیار باشد؛ یعنی مورد اتکا و توافق شده با ادبیات غنی و دارای رویکرد عمیق تحلیلی از دفاع مقدس و جبهه مقاومت باشد.

وی  گفت: مقابله با تحریف، اغراق، دروغ و فریب، پاسخگویی به سوالات و شبهات، عبور از مرحله توصیف و احساس و خاطره به مرحله تولید علم و راهگشایی برای حل مشکلات و مسائل اساسی کشور و نیروهای مسلح از جمله اهداف و منظورهای دیگر ما از فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح  با اشاره به اهمیت مسئله پژوهش و تحقیق در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس باید زمینه دستیابی محققان به منابع خارجی را آماده کرده و در اختیار پژوهشگران قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی از پژوهش‌های دفاع مقدس این است که این پژوهش‌ها باید به یک گفتمان عمومی و فراگیر ملی تبدیل شود؛ چرا که کشور ما دارای دانشگاه‌های فراوان و مراکز علمی، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌های متعددی است که همه اینها نوعا دلسوز و علاقه‌مند فعالیت در حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت هستند و ما باید بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و این ضرورت را به عنوان یک گفتمان فراگیر در این مجموعه‌های علمی تبدیل کنیم.

سرلشکر باقری افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مسئولیت ساماندهی مرکزی را در ارتباط با پژوهش‌های دفاع مقدس و همچنین ایجاد بانک جامع اطلاعاتی، تدوین نقشه راه و نقشه جامع علمی و درخت واره استخراج شده از آن را دارد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هر دو مجموعه ذکر شده باید در حوزه تدوین روش‌های پژوهشی خاص دفاع مقدس و مقاومت و تربیت پژوهشگران نخبه و جوان اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های پژوهشی در ارتش، سپاه پاسداران، جهاد نیروی انتظامی، وزارت دفاع و بخش‌های کشوری نیز باید در این رابطه فعالیت‌های لازم را داشته باشند؛ اما مسئولیت اصلی با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری گفت: مسئولان این حوزه باید تلاش کنند تا یک روش خاص تخصصی و پژوهشی تدوین کرده و در اختیار پژوهشگران قرار دهند؛ همچنین تربیت پژوهشگران و نخبگان جوان که در این مسیر بتوانند گنج دفاع مقدس و مقاومت را بیابند و آن را پرورش دهند کار ارزشمندی است که تاکنون انجام شده است اما ناکافی می‌باشد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دفاع مقدس در سطح کلان یک نظریه است، افزود: باید برای حرکت در مسیر تولید علم و نظریه پردازی در دفاع مقدس تلاش کنیم؛ چراکه نظریه به سهولت تولید نمی‌شود و نیاز به اهتمام و حرکت حساب شده علمی و پژوهشی دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس نیاز به نظریه‌پردازی داریم، افزود: اگرچه این کار معادل نوشتن صد رساله دکترا نیاز به کار و وقت دارد؛ اما قطعاً با ارائه این نظریات، دفاع مقدس با عمق خوبی ماندگار خواهد.

سرلشکر باقری گفت: ساماندهی مراکز و سامانه‌های پژوهشی مرتبط و زنجیرسازی آن یکی دیگر از اقدامات لازم است که باید انجام شود؛ مثلاً در حوزه پزشکی، هوایی، زمینی، پدافند و یا در حوزه‌های سیاستگذاری و راهبردی در هر کدام باید به یک قطب اطلاعاتی و پژوهشی دست پیدا کنیم تا از موازی‌کاری جلوگیری شود باید به گونه‌ای عمل کرد که این منظومه در یک قالب اندیشیده شده به هم متصل شود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: سازماندهی نظام طراحی و تقسیم کار و قطب‌بندی و نظارت بر پژوهش‌ها از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه ویژه شود ساماندهی و تقویت پشتیبانی‌ها در ابعاد مختلف و ساماندهی ترجمه به زبان‌های دیگر و انتشار مناسب نتایج پژوهش‌ها از ابعاد دیگر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه موضوع دفاع مقدس و جبهه مقاومت موضوعی فوق‌العاده با اهمیت و سرنوشت‌ساز است، افزود: توجه به این عرصه در تمدن سازی ملت ایران و ساخت آینده کشور و نسل جوان بسیار با اهمیت و حیاتی است و بر ما بازماندگان و جاماندگان از قافله شهدا فرض است تا این مسیر را با دقت و حوصله و تحمل مشکلات ادامه دهیم.

سرلشکر باقری  با تاکید بر اینکه فعالیت مستمر در این حوزه نتیجه خواهد داد، افزود: اگر امروز به طور سالانه چند ده آثر پژوهشی ارزشمند را در این حوزه داریم؛ امیدواریم با تلاش مستمر شاهد انتشار منظومه‌های ارزشمند و با کیفیت و کمیت بیشتری در آینده باشیم.

اختتامیه اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امروز (سه شنبه ) با حضور سردارسرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار فضلی، محسن پرویز، سردار بهمن کارگر و پژوهشگران و نویسندگان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

برچسب‌ها دفاع مقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محمد باقری ستاد کل نیروهای مسلح مقاومت قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع مقدس وزارت دفاع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محمد باقری ستاد کل نیروهای مسلح مقاومت قاسم سلیمانی اخبار کنکور رییس ستاد کل نیروهای مسلح دفاع مقدس و جبهه مقاومت دفاع مقدس و مقاومت حوزه دفاع مقدس دفاع مقدس سرلشکر باقری پژوهش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم زمزم مدیر دبیرستان دوره اول سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در حاشیه نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش آموزان این مدرسه که در محل این دبیرستان با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: گسترش فرهنگ پژوهش، ایجاد زمینه‌های ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان و ارائه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری آنها ازجمله اهداف برپایی این نمایشگاه علمی است.

وی افزود: حس کنجکاوی و حقیقت‌جویی امری فطری بوده و فراهم آوردن شرایط مناسب تحقیق در کنار محتوای رسمی یکی از ضرورت‌های نظام آموزشی است که باید مورد توجه قرار بگیرد این همایش نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره ابعاد علمی پژوهشی و توجه جدی به مقوله پژوهش در آموزش و پرورش است.

مدیر دبیرستان دوره اول سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان عنوان کرد:‌ با توجه به نقش نظام آموزش و پرورش به‌عنوان نهاد رسمی تربیت و آموزش‌دهنده سرمایه‌های انسانی خلاق و پژوهشگر باید مدارس را به سمت فعالیت‌های پژوهشی هدایت و راهنمایی کرد.

به گفته زمزم این همایش و نمایشگاه جنبی آن شامل دست‌سازه‌های دانش آموزان در بخش‌های نجوم، فرهنگ و هنر، رایانه، شیمی، فیزیک، ریاضی، الکترونیک و زیست از بیستم اردیبهشت به مدت دو روز در محل این دبیرستان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در برگزاری این رویداد علمی و فرهنگی با مشارکت مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان، مدیریت آموزش و پرورش، انجمن دانش‌آموختگان استعداد‌های درخشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و سازمان بسیج دانش‌آموزی کاشان مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • اسارت مظلوم‌ترین حوزه دفاع مقدس است
  • ضرورت راه‌اندازی نظام سنجش تاثیر پژوهش/ اقتصاد تحت تاثیر پژوهش
  • گسترش فرهنگ پژوهش در نمایشگاه هنر و خلاقیت دانش‌آموزان سما
  • توان‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه فردوسی مشهد
  • کتاب‌هایی که اگر فیلم شوند، پرفروش می‌شوند
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند