Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری چهارمین جشنواره ملی مطبوعات رسانه‌ای آیات صبح امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فلاح مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در سالن این وزارتخانه برگزار شد.

فقهی زاده با تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر گفت: دو عامل باعث اتحاد و برادری و هماهنگی تحت لوای رهبری امام در اوایل انقلاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب تجلی قیام لله است و خلاصه و چکیده سخن همه انبیا و اولیا بوده در قرآن کریم آمده است: «قل انما اعظکم بواحدة» یعنی حضرت حق تنها یک سخن را به پیامبر می‌گوید و آن این است که باید به صورت جمع قیام لله انجام شود.

وی با تاکید بر دو هدف پیروزی انقلاب که نفی سلطه و کسب استقلال بود، ادامه داد: پیروزی جهاد و شهادت بر استکبار، نتیجه تلاش مخلصانه در همه زمینه‌ها بود. مفهوم جهاد در تلقی ما عام است و به همه کوشش‌ها نسبت داده می‌شود. خداوند ما را به این هشیاری برساند تا وظایفمان را در پرتو آیات قرآن دانسته و از اقدام و عمل دریغ نکنیم.

فقهی زاده با اشاره به سومین جشنواره مطبوعات و رسانه آیات افزود: این جشنواره با استفاده از ظرفیت خبر جهت جریان سازی و گفتمان سازی قرآنی استفاده خواهد کرد. در زمان نزول قرآن نیز پیامبر اکرم (ص) با بسط حفظ قرآن به اصحاب، نوعی رسانه قرآنی را ایجاد کردند.

وی ادامه داد: ما باید کاری کنیم تا آموزه‌های هدایت بخش قرآن و عترت به زبان امروز و با تلاش‌های خالصانه و حوزه مطبوعات به دل خانه‌ها رفته و سبک زندگی را اصلاح کند. این جشنواره کمک می‌کند تا رسانه‌ها به ترویج گفتمان سازی حیات طیبه و اخلاق و معنویت در سایه سار آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت (ع) بپردازند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه یکه تازی های دشمن در عرصه فرهنگی بسیار فریبنده است، اظهار داشت: امیدواریم با ارائه خبر صحیح از مضامین آیات قرآن و عترت اشاعه فرهنگ معارفی در نسل‌های مختلف محقق شده و ما در نوجوانان و جوانانمان تشنگی به معارف قرآنی را ایجاد نمائیم تا نسل نوجوان ما احساس نیاز به قرآن کرده و آن را زائد قلمداد نکند. باید سبک نگرش، زندگی و رفتار بر اساس آیات قرآن و آموزه‌های قرآن و عترت را با ابزارهای هنری و رسانه‌ای تبیین کرده و به عمق خانه‌ها برسانیم تا اثر گذار باشد.

فقهی زاده با اشاره به اینکه جامعه هدف این جشنواره خبرنگاران هستند، افزود: تبیین معارف قرآنی و اهل بیت و هم افزایی در نشر محتوای فرهنگی از اهداف این جشنواره خواهند بود. خبرنگاران مخاطبان اصلی این جشنواره هستند اما نهادهای مردمی قرآنی و عموم علاقه مندان با فرهنگ و رسانه نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در ادامه این نشست، فلاح مدیر کل فرهنگ و ارشاد سمنان و میزبان سومین جشنواره آیات با اشاره به ابعاد مختلف این جشنواره، گفت: سومین جشنواره مطبوعات آیات، تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: بخش اصلی در رشته‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش، خبر، مصاحبه، تیتر و عکس برگزار می‌شود که در هر رشته از سه نفر تقدیر خواهیم کرد. بخش ویژه در حوزه تولیدات چند رسانه‌ای نیز در قالب انیمیشن، موشن گرافیک، پادکست، اینفوگرافی، طرح و تصویر، پوستر یا اعلان، کلیپ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره در ۱۳ ماه مبارک رمضان گفت: ویژه برنامه تلویزیونی برای اختتامیه در نظر گرفته ایم و مشارکت فعالان فضای مجازی در حیطه فعالیت‌های قرآنی در جشنواره را مدنظر قرار داریم تا رویکرد جدیدی را ارائه دهند.

سپس مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن با اشاره به دوره‌های قبل این جشنواره گفت: دهمین جشنواره تحت عنوان مطبوعات و رسانه‌های آیات برگزار می‌شود که از امروز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه فعالیت آن آغاز شد.

در پایان این مراسم نیز حکم ریاست و دبیری این جشنواره با امضای عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فلاح مدیر کل ارشاد استان سمنان و جواد نصیری دبیر اجرایی این جشنواره اعطا شد.

کد خبر 5137165

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی عبدالهادی فقهی زاده ماه مبارك رمضان اصحاب رسانه خبرنگاران قرآن کریم قرآن سمنان انقلاب اسلامی ایران قرآن قرآن کریم دهه فجر حضرت زهرا س چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های قرآنی مداحان سازمان تبلیغات اسلامی رادیو معارف حرم حضرت عبدالعظیم خانه مداحان انقلاب فرهنگ و ارشاد قرآن و عترت فقهی زاده رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند