Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:04:40 GMT

انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیا(ع) است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۶۹۸۴

انقلاب اسلامی از جنس نهضت انبیا(ع) است

حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب افزود: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم مردمی علیه حکومتی بود که تقریباً تمام خصوصیات یک حکومت بد را داشت؛ هم فاسد بود، هم وابسته بود، هم تحمیلی و هم بی کفایت بود. کشور ایران ۲۵۰۰ سال حکومت پادشاهی داشت و پهلوی آخرین سلسله پادشاهی بود که بیش از ۵۰ سال ظلم و فساد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ملت ایران از جنس حرکت و نهضت انبیا(ع) و پیامبران الهی و در امتداد آن است. با وقوع انقلاب اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا ارزش‌ها و احکام اسلامی جامه‌ی عمل به خود پوشاند و جامعه اسلامی رنگ الهی به خود بگیرد. این دستاورد عظیم، حرکت چندین هزارساله انبیا و اولیای الهی را در جهت استقرار حکومت دینی به ثمر نشاند.  وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها و حرکت های انقلابی معاصر را باید در جنبه توحیدی و نوع نگاه به انسان و جهان دانست.

ادیانی ادامه داد: با تامل در شواهد عینی و تجربیات چهار دهه انقلاب بخصوص سال های پر ماجرای اخیر، روشن می شود که فقط جریان و حرکت انقلابی و جهادی است که می‌تواند آینده روشن و تقویت عزت و اقتدار ملت ایران را تضمین کند.

وی افزود: ‌تجربه چهار دهه گذشته مبین آن است که تفکر، روحیه و عمل انقلابی و جهادی در هر عرصه ای وارد شده با وجود موانع و مشکلات فراوان، کارآمدی بسیار بالایی را نمایان ساخته است. از جمله در تامین استقلال کشور، مردمی شدن ‌حاکمیت، رفع سلطه بیگانه، حفظ تمامیت ارضی و امنیت در ناامن ترین منطقه دنیا و کسب اقتدار دفاعی، پیشرفت چشمگیر در علوم پیچیده و فناوری های نوین و... .

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت:‌ این انقلاب ثمره خون شهدا، جانبازان و ایستادگی و مقاومت مردم ایران است و علت دشمنی استکبار با ایران به خاطر استقلال و دفاع از مظلومان جهان است. تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران پایبند به اصول و ارزش ها و آرمانها باشد دشمن از دشمنی دست بر نمی‌دارد.

ادیانی افزود: هدف همه روسای جمهوری آمریکا در۴۲ سال گذشته براندازی نظام جمهوری اسلامی به روشهای مختلف بوده که به همت و پایداری مردم ناکام مانده و آنها با شگردهای مختلف سعی در برهم زدن محاسبات فکری مردم و مسئولان نظام هستند. رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت:‌ جمهوری اسلامی اگر دنبال امتیاز از استکبار است ای امر با قوی شدن در همه زمینه‌ها به اقتدار دست می آید نه از طریق دیپلماسی و مذاکره. امروز انقلاب اسلامی برای تداوم حرکت تاریخ ساز و تمدن آفرین خود و عبور از پیچ  بسیار مهم و سرنوشت‌ساز تاریخ، نیازمند انسانهایی است که ویژگی بارز آنها  تفکر، روحیه و عمل انقلابی و جهادی باشد و نگاه آنها به ظرفیت های درون کشور باشد.

برچسب‌ها دهه فجر انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دهه فجر انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دهه فجر انقلاب اسلامی اختصاصی ایرنا فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دهه فجر اخبار کنکور جمهوری اسلامی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر

تصویری از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا مشاهده می‌کنید./ بیسیمچی مدیا

دیگر خبرها

  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر