Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@10:52:37 GMT

نکات مهم در انتخاب شارژر ماشین شارژی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۷۰۱۱

نکات مهم در انتخاب شارژر ماشین شارژی

یک از قطعات ماشین شارژی، موتور شارژی، موتور برقی و کلیه دستگاه هایی که از باتری های شارژی استفاده می کنند شارژر باطری می باشد این وسیله ولتاژ برق 220 ولت شهری را کاهش داده و به مقدار مناسبی جهت شارژ باطری ماشین شارژی تبدیل می کند. جهت انتخاب شارژر مناسب ماشین شارژی، ماشین کنترلی و کلیه ی تجهیزات قابل شارژ باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مقاله از فروشگاه سیسمونی نی نی بابا همراه ما باشید.

ولتاژ باطری

یکی از مهترین پارمترهای باطری، ولتاژ است. ولتاژ باطری بسته به نوع باطری و تعداد سلول های آن متفاوت است و در ماشین های شارژی ولتاژ 6، 12 و یا 24 ولت کاربرد دارد. در صورت نصب شارژر با ولتاژ اشتباه ممکن است به باطری و یا شارژر آسیب وارد گردد. اگر ولتاژ شارژر از ولتاژ باطری بیشتر باشد هیچ وقت به ولتاژ نامی نخواهد رسید لذا باعث اضافه شارژ و در نهایت باد کردن باطری خواهد شد. این پارامتر حتما روی باطری ذکر شده است و یا با اندازه گیری ولتاژ باطری که شارژ شده است بدست می آید.


جریان باطری

پارامتر پراهمیت بعدی جریان باطری است جریان در واقع همان ظرفیت باطری است که هر چه بیشتر باشد زمان کارکرد ماشین افزایش می دهد بطور مثال تفاوت باطری 18 آمپر 12 ولت و 7 آمپر 12 ولت در زمان کارکرد است و در واقع باطری 18 آمپر بیش از 2 برابر باطری 7.5 آمپر زمان کارکرد دارد.


نوع باطری

باطری ها انواع مختلفی دارند از جمله سرب اسید، سرب اسید ژله ای، لیتیومی، متال هالید، پلیمری و . . .  نگران نباشید در ماشین های شارژی معمولا از باطری های لید اسید ژله ای استفاده می کنند. به این علت که قیمت مناسبی دارند و در صورت جابجا یا برعکس شدن دچار نشتی اسید نمی شوند و ضمنا جایگزین آن همواره قابل تهیه می باشد.


پلاریته یا جهت شارژر

پلاریته همان جهت مثبت و منفی باطری است که باید در زمان اتصال به باطری دقت شود. اکثر شارژرها مجهز به محافظ پلاریته می باشند ولی برخی شارژرها بدون محافظ هستند که در صورت اتصال اشتباه، شارژر خواهد سوخت و در شارژرهای با محافظ دستگاه شروع به شارژ نخواهد کرد.


قطع کن خودکار

همانطور که می‌دانید باطری ها ظرفیت مشخص و متفاوتی دارند و بعد از پرشدن باید از شارژر جدا شوند ولی اگر این امر فراموش شود شارژر کماکان به شارژ باطری ادامه خوهد داد و نتیجه آن کاهش کارایی و در برخی موارد از بین رفتن صفحه های باطری خواهد بود لذا باید به این نکته توجه داشت که شارژرهای دارای قطع کن خودکار یا همان شارژرهای اتوماتیک باتری در زمان شارژ کامل، مدار شارژر را به طور اتوماتیک قطع کرده و مانع از تخریب باطری خواهد شد.


نمایشگر وضعیت شارژ

این ویژگی وضعیت شارژ را مشخص می کند در زمان شارژ چراغ نشانگر قرمز و پس از شارژ چراغ مربوطه خاموش یا سبز خواهد شد که بیانگر پر شدن باطری است و در این زمان می توان اطمینان حاصل نمود که باطری به طور کامل شارژ شده و آماده استفاده می باشد.

با توجه به توضیحات فوق جهت شارژ باطری موتور شارژی تجهیزات قابل شارژ باید به پلاریته (قطب مثبت و منفی)، ولتاژ باطری و شارژر، جریان باطری و شارژر و نوع باطری توجه نمود تا از آسیب به باتری جلوگیری شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003Dyj

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ماشین شارژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه پابندهای الکترونیکی سارقان ۴۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد، گفت: در صورت تمام شدن شارژ پابند در کمترین زمان فرد سابقه دار دستگیر می‌شود.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: طرح پابند الکترونیکی که برای مجرمان و سارقانی که سابقه دار هستند ممکن است نواقصی داشته باشد اما بسیار کم است.

وی ادامه داد: پابندها ۴۸ ساعت شارژ را نگه می‌دارند و مجرم به صورت مستمر توسط ماموران رصد می‌شود و اگر شارژ به حدود ۵۰ درصد لسد به وی با ارسال پیامک تذکر شارژ مجدد می‌دهیم.

به گفته سردار ولی‌پور گودرزی، اگر شارژ پابند الکترونیکی به ۲۰ درصد برسد با فرد سابقه دار تماس گرفته می‌شود و از او می‌خواهیم که آن را شارژ کند.

وی اضافه کرد: اگر فرد سابقه دار پابند را شارژ نکند یعنی از دستور پلیس و دستور قضایی تمکین نکرده و دوباره علیه او اعلام جرم می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم شارژ این پابندها قطع شود، یادآور شد: اگر شارژ این پابند قطع شود بلافاصله به گشت‌های آگاهی و کلانتری محل اطلاع رسانی می‌کنیم البته اتاق مانیتورینگ به صورت ۲۴ ساعته فعال است و همه رده‌های پلیس در کمترین زمان نسبت به بازداشت فرد اقدام می‌کنند.

وی گفت: نحوه شارژ این پابندها با یک سیم و از طریق برق است و برای شارژ این پابندهای الکترونیکی نیاز به باز کردن آن نیست.

سردار علی ولی‌پور گودرزی تاکید کرد: این پابندهای الکترونیکی ضدآب است و حتی در آب هم از کار نمی‌افتد.

اجرای طرح پابند الکترونیکی مجرمان با بیش از سه سال سابقه در استان‌های تهران و البرز با همکاری قوه قضاییه از امروز ۲۱ اسفند آغاز و در گام نخست این نوع پابند به پای ۱۰۰ مجرم در پایتخت بسته شد.

براساس این طرح، مجرمانی که بیش از سه سال سابقه در پرونده خود دارند به جای زندان، با پابند الکترونیکی کنترل می‌شوند.

رییس پلیس پایتخت پیش تر در خصوص این پابندهای الکترونیکی گفته بود که در سه مرحله این پابندها تست شده است.

سردار عباسعلی محمدیان افزود: مرکز رصد مجرمان را در تهران بزرگ آماده کردیم و تعداد این افراد از ۱۰۰ نفر گذشته که برای روز اول و با دستور فرمانده فراجا این طرح آغاز و پابند برای این افراد نصب شده است.

وی ادامه داد: حوزه‌ها به صورت سرکلانتری و کلانتری ایجاد می‌کنیم تا با آموزش به مجرمان، کنترل آنها آسان تر شود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • هندزفری itel T11 Pro چه مشخصاتی دارد؟
  • صفر تا ۱۰۰ پابندهای الکترونیکی
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها