Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان و مصوبه ستاد کرونا در هفته گذشته، امیدواریم در بهمن ماه واکسیناسیون مرحله اول را در سطح استان قزوین داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به آسیب‌های بیماری کرونا اظهار کرد: کرونا آسیب‌های زیادی به بخش‌های مختلف آموزشی و اقتصادی و کسب و کار مردم وارد کرد که در حوزه آموزشی تدبیر شد و بحث استفاده از فضای مجازی و شبکه شاد در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به عنوان یک تجربه جدید به خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بهمن و اسفندماه سال گذشته همچنین فروردین ماه امسال شرایط بسیار سختی به لحاظ کرونا داشتیم به نحوی که کلیه فعالیت‌ها و کسب و کارها تعطیل شدند و از ۳۹هزار کسب و کار در استان فقط پنج هزار مورد می‌توانستند فعالیت داشته باشند که آن هم شامل مراکز توزیع مواد غذایی، مواد شوینده و داروخانه‌ها بودند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: اکنون در سطح استان قزوین بین ۱۰ تا ۱۵ برابر نیاز، ماسک تولید می‌شود، چراکه ماسک مورد نیاز نزدیک به ۱۵۰ هزار در روز است در حالی که ظرفیت تولید استان بین یک و نیم تا دو میلیون ماسک است.

وی با تشکر از تلاش مدیران واحدهای تولیدی عنوان کرد: با شروع کرونا واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید خود به کمک کادر بهداشت و درمان و مسئولان استان قزوین آمدند تا با تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مردم در این زمینه با مشکل مواجه نشوند.

برگزاری ۶۱جلسه در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین

حبیبی در مورد آخرین وضعیت کرونا در استان قزوین تصریح کرد: در همان روزهای نخست شروع کرونا، ستاد مقابله با کرونا در سطح استان قزوین تشکیل شد و تاکنون حدود ۶۱ جلسه در قالب این ستاد در استان برگزار شده است؛ ضمن اینکه جلسات و نشست‌های فرعی و بازدیدهای متعددی هم در سطح بیمارستان‌ها و مراکز تولیدی انجام‌شده است.

وی افزود: هم اکنون با توجه به همکاری مردم و کسبه و بازاریان در شرایط خوبی به سر می‌بریم اما این شرایط به هیچ وجه پایدار نیست و طی ۱۰روز گذشته حدود هفت روز هیچ آمار فوتی ناشی از کرونا در استان قزوین نداشتیم و در سه روز دیگر این ایام نیز روزانه بین یک تا دو نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان را از دست دادند.

وی افزود: البته فوت حتی یک مورد هم برای ما زیاد و ناگوار است و تلاش داریم که هرچه سریع‌تر بتوانیم بر این مشکل فائق آییم تا آمار فوتی‌های ناشی از کرونا به صفر رسیده و شرایط استان سفید شود.

۵ شهرستان استان قزوین در وضعیت آبی کروناییست

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: هم اکنون ۵ شهرستان استان قزوین در وضعیت آبی کروناییست که شامل شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، آوج و بوئین‌زهرا بوده و  شهرستان تاکستان در وضعیت زرد است.

وی عنوان کرد: متاسفانه طی دو سه روز گذشته شاهد افزایش آمار مبتلایان کرونا در سطح استان قزوین هستیم که ما را نگران کرده است و به نظر می‌رسد مردم احساس می‌کنند پایان کار بوده و با عادی‌انگاری کمتر به پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنند.

حبیبی تصریح کرد: تا چندی پیش چیزی به اسم کرونای انگلیسی نداشتیم و آمار مبتلایان به کرونا در بین نوجوانان و جوانان نیز بسیار پایین و در حد یکی دو درصد بود اما اکنون کرونای انگلیسی بیشتر جوانان و نوجوانان را با مخاطره مواجه کرده؛ لذا از مردم و کسبه تقاضا داریم که همانند یک سال گذشته همچنان نکات بهداشتی را مراعات کنند.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد میزان رعایت مباحث بهداشتی تا اندازه‌ای کاهش پیدا کرده و میزان ابتلا به کرونا رو به افزایش است به طوریکه آمار بستری‌ها به ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر رسیده بود اما آمار روز گذشته حاکی از افزایش بستری‌ها به حدود ۱۹۰ نفر دارد که نگران کننده است.

تداوم منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح 

این مقام مسئول گفت: باید تلاش کنیم تا با رسیدن به وضعیت مطلوب به لحاظ کاهش شیوع کرونا، عید نوروز بتوانیم همه در کنار هم باشیم و به مسافرت بدون محدودیت برویم که همه اینها بستگی به رفتار ما دارد.

وی عنوان کرد: در بحث واکسیناسیون نیز ما هم به واکسن داخلی و هم واکسن خارجی توجه می‌کنیم و سیاست دولت و رویکرد وزارت بهداشت و درمان این است که هر کدام از این واکسن‌ها زودتر به دست ما برسد و مورد تایید باشد در اختیار مردم قرار بگیرد.

حبیبی گفت: براساس گزارش وزارت بهداشت و درمان و مصوبه ستاد کرونا در هفته گذشته، امیدواریم در بهمن ماه واکسیناسیون مرحله اول را در سطح استان قزوین داشته باشیم که شامل افراد پرخطر، افراد بالای ۶۰ سال سن و کادر بهداشت و درمان شاغل در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی را درمان می‌کنند و همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.

وی اضافه کرد: مقدمات کار برای اجرای واکسیناسیون مرحله اول فراهم شده و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی لازم برای این امر را دارد و آمار افرادیکه که باید در مرحله اول واکسینه شوند در اختیار ماست.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی با همراهی و کمک بسیجیان نقش بسزایی در کنترل و مهار ویروس کرونا داشته است؛ گفت: امیدوارم واکسیناسیون مرحله اول کرونا در بهمن ماه شروع شود که چهار مرحله دارد و به ترتیب انجام می‌شود؛ ضمن اینکه منع تردد کماکان از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا واکسیناسیون مرحله اول کرونا در استان قزوین سطح استان قزوین بهداشت و درمان بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا

شمار دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه ‌های آمریکا به حدود ۲۵۰۰ نفر رسیده و بیش از۵۰ مدرس و استاد دانشگاه تاکنون بازداشت شده‌اند.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080228 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!
  • طرح فروش فوری ریسپکت ۲ آغاز شد + جدول
  • آغاز طرح فروش فوری ریسپکت ۲ ویژه متقاضیان عادی + جدول
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود