Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کهگیلویه و بویر احمد از آمادگی این استان جهت میزبانی جشنواره ها و مسابقات در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی گفت: امیدوارم تا پایان دولت سرانه ورزشی استان برای هر نفر به بیش از یک متر مربع برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به گردشگرخیز بودن استان، پیشنهاد شما برای فعالیت در حوزه گردشگری ورزشی روستایی بسیار مورد توجه است و مجموعه استان در این راستا در کنار فدراسیون خواهند بود.

حسین کلانتری تصریح کرد: اینکه شما به عنوان رییس فدراسیون با علم و آگاهی دردهه مبارک فجر در ابتدا به سیستان و بلوچستان و سپس به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اید جای خرسندی و خوشحالی دارد، چراکه در آمار در ابتدا سیستان و بلوچستان و سپس استان ما بیشترین جمعیت روستایی کشور را در خود جای داده اند.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد در پایان خاطرنشان کرد: آماده برگزاری جشنواره ها و مسابقات در سطح کشور هستیم و امیدوارم وزارت ورزش و جوانان نیز در حوزه اعتبارات این استان را به طور ویژه ببینند.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی نیز در این دیدار گفت: در ابتدا یوم الله دهه فجر انقلاب اسلامی را تبریک و تهنیت عرض می کنم و خوشحالم که امروز در خدمت مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد هستم.

وی افزود: خوشبختانه هیات استان کهگیلویه و بویر احمد جزو هیات های خوب است و بایستی از مجموعه اعضای هیات تقدیر و تشکر کنم. و این وظیفه دوستان را برای رشد و تعالی بیشتر سنگین تر میکند.

رییس فدراسیون عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ماهیت گردشگری دارد و به همین منظور پیشنهاد بنده این است که در بحث گردشگری ورزشی روستایی و بازی های بومی محلی، این استان به عنوان پایلوت معرفی شود.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بومی محلی استان کهگیلویه و بویر کهگیلویه و بویر احمد کهگیلویه و بویراحمد رییس فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • فرهنگیان سراسر کشور به سبلان صعود می کنند
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند