Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت موضوعی با عنوان «آیا دولت توان کنترل وضعیت روغن خوراکی در بازار را ندارد؟» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

در این مورد روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد: طی ماه های اخیر موضوعاتی نظیر تغییر نرخ ارز بارها از زبان برخی افراد در جامعه مطرح شده و همین امر منجر به افزایش تقاضا در بازار روغن نباتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش قرار نیست تا پایان سال ارز روغن تغییر کند و همچنین سال آینده نیز تصور می‌کنیم که ارز آن تغییری نخواهد کرد، اما زمزمه های تغییر ارز باعث شده تقاضای خرید روغن در بازار افزایش یابد به طوری که بر اساس آمار موجود، تقاضای روغن نباتی در فروشگاه های زنجیره ای طی هفته گذشته ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش تقاضا و مشکلات ارزی دو آفت مهم بازار روغن نباتی است و با توجه به تولید و توزیع 177 هزار تن انواع روغن نباتی توسط کارخانه ها طی دی ماه امسال همچنان کمبود روغن در برخی استان ها و شهرستان ها به ویژه استان‌های مرزی به گوش می‌رسد که با برنامه ریزی انجام شده به زودی رفع می شود و هیچ کمبودی در تامین روغن مایع وجود ندارد.

این اخبار در حالی به گوش می رسد که بر اساس آمار موجود این رقم تولید روغن نباتی نسبت به دی ماه سال قبل افزایش داشته است و کارخانجات روغن نباتی برنامه ریزی لازم برای تولید همین میزان روغن در بهمن و اسفند را در دستور کار قرار داده‌اند. به این ترتیب از هفته آینده مشکلی در تامین روغن مایع خانوار نخواهیم داشت و مشکل روغن نیمه جامد نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: نرخ ارز کالاهای اساسی قیمت روغن نباتی افزایش تقاضای روغن نباتی تغییر نرخ ارز روغن نباتی روغن نباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳

قیمت روغن مایع در بازار روز برای تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته روغن سرخ کردنی ۱۸۰۰ میلی لیتر ۳۱۹ هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، قیمت روغن اصیل مایع ۱.۵ لیتر‌ی ۲۷۳ هزار تومان است.

قیمت روغن جامد ۴ کیلویی در بازار ۲۲۵ هزار تومان اعلام شده است و برای خرید روغن اصیل جامد باید ۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت روغن سرخ کردنی نیز در بسته‌های ۱.۵ لیتری ۷۲ هزار تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع روغن خوراکی در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف ۴ تن روغن‌نباتی قاچاق در الیگودرز
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳