Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: حکم زورگیران خشن که اخیراً دستگیر شدند از نظر ما محاربه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه ، پرویز توسلی‌‌زاده در نشست خبری که ظهر امروز در دادگستری استان برگزار شد با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس قوه قضاییه به استان کرمانشاه اظهار داشت: 130 میلیارد تومان اعتبار مالی برای دادگستری و سازمان‌های تابعه تصویب شد که زمان جذب آن دو ساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سطح بالای اختلافات در استان کرمانشاه و لزوم توجه بیشتر به سازش عنوان کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه 16 هزار نامه از طریق صندوق‌های تعبیه شده جمع‌آوری شد که نسبت به استان‌های دیگر بیشتر بود.

توسلی‌زاده با بیان اینکه در 9 ماه گذشته 16 هزار و 500 پرونده در شورای حل اختلاف به سازش منتهی شده است گفت: تعداد پرونده‌های به سازش رسیده در ستاد مصلحین استان در این مدت 18 هزار و 500 مورد بوده است.

وی با اشاره به تدوین سند تحول قوه قضاییه بیان کرد: مقام معظم رهبری روی تکمیل این سند تأکید دارند و هفت مأموریت از جمله رسیدگی و حل و فصل دعاوی، رفع خصومت‌ها، احیای حقوق عامه، گسترش عدل، نظارت بر اجرای قوانین و حمایت از حقوق مالکیت اشخاص در این سند مدنظر قرار گرفته شده است.

توسلی‌زاده با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده‌ها از اولویت دادگستری استان کرمانشاه است افزود: 90 درصد روابط حقوقی مردم در مشاوران املاک تنظیم می‌شود و در این راستا 5000 مشاور املاک ساماندهی شده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند و این طرح در آینده نزدیک در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای کاهش ورودی پرونده‌ها مردم باید با دقت معامله کنند و قراردادها را درست تنظیم کنند عنوان کرد: میانگین موجودی پرونده‌ها در شعب استان کرمانشاه 87 پرونده و میانگین کل کل پرونده‌ها در شعب دادسرا‌ها، شورای حل اختلاف و انقلاب 117 مورد است که در کل کشور بی‌نظیر است اما تلاش می‌شود در 6 ماه آینده هیچ شعبه‌ای بیش از 100 پرونده نداشته باشد.

حمله زورگیران به یک زن در سرویس بهداشتی انتشار فیلمهای سرقت و زورگیری در فضای مجازی جرم است/ شناسایی لیدرهای سایتهای شرط‌بندی در خارج از کشور 7 ضربه چاقوی سارق زورگیر حین سرقت تلفن‌همراه به یک شهروند+ عکس

توسلی‌زاده با بیان اینکه برخورد با جرایم مهم از سیاست‌های اصلی قوه قضاییه است گفت: گزارش روزانه افرادی که اقدام به آزار و اذیت مردم می‌کند روزانه دریافت می‌شود و به‌طور مستمر رصد می‌شود.

وی با اشاره به دستگیری زورگیران خشن در استان کرمانشاه عنوان کرد: این افراد طی مدت 10 روز توسط نهاد قدرتمند پلیس دستگیر شدند و ما عملکرد این افراد را مصداق محاربه می‌دانیم؛ هرچند پرونده در شعبه بازپرسی قرار دارد و بازپرس پرونده با استقلال کامل در حال بررسی پرونده است.

رئیس دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه این پرونده به طور جدی در حال پیگیری است افزود: نظر من این است که این پرونده به دلیل ایجاد آثار ناامنی در جامعه از مصادیق محاربه است و از این به بعد این چنین موضوعات با جدیت دنبال و از اولویت‌های دادگستری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه دادگستری استان کرمانشاه بین سایر استانها عنوان کرد: در پایان شهریور بیشتر رتبه‌های استان کرمانشاه بین 28 تا 30 بود اما اکنون جایگاه کرمانشاه در بسیاری جهات رتبه اول و در برخی موارد کمتر از 10 کشوری است.

توسلی‌زاده با بیان اینکه تاکنون 76 درصد پرونده‌های معوقه خاتمه یافته است گفت: تعداد کمی از شعبات در استان بیش از 200 پرونده دارند که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال شعبی که 200 پرونده دارند تعداد آنها را کاهش دهند و بعد از آن تلاش می‌شود هیچ شعبه‌ای بیشتر از 100 پرونده نداشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌ها در استان 111 روز است افزود: 207 پرونده کثیرالشاکی که بیش از 20 نفر شاکی دارند در استان کرمانشاه وجود دارد. وی با بیان اینکه بیش از 3000 کاربرگ در اجرای طرح پایش در استان کرمانشاه تنظیم شده است گفت: از این تعداد 1000 زندانی طی 1/5 ماه آزاد شدند که زندانی بودن آنها ضرورتی نداشت.

توسلی‌زاده با اشاره به موضوع ترک فعل مدیران و تأکید رئیس قوه قضائیه روی این موضوع عنوان کرد: از مدیران درخواست می‌شود وظایف خود را به طور دقیق انجام دهند زیرا ترک فعل مدیران به صورت جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ترک فعل مدیران زمانی تخلف محسوب می‌شود که در قانون جرم تلقی شده باشد و در این صورت دستگاه قضایی وظیفه پیگیری دارد.

توسلی‌زاده با اشاره به پرونده کلاهبرداری با عنوان فرشتگان نجات مربوط به دادگستری استان عنوان کرد: افرادی از کارکنان و وکلا در این پرونده دستگیر شدند که بعضاً با وثیقه آزاد شده‌اند اما مطالعات در این زمینه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید عاری از هرگونه فساد باشد افزود: در دادگستری اغماض وجود ندارد و مردم نیز باید به سلامت در دستگاه‌ها کمک کنند.

توسلی‌زاده با اشاره به موضوع واگذاری پالایشگاه کرمانشاه و شبهات مطرح شده در مورد آن عنوان کرد: این واحد بعد از واگذاری در جهت تولید ثروت و علم پیشرفت‌هایی داشته است اما گزارشات سازمان بازرسی و سایر دستگاه‌های مرتبط به مرکز استان ارسال شده جریان واگذاری در حال بررسی است.

اختلافات شورای شهر با تشکیل پرونده و هتک حرمت رفع نمی‌شود

وی با بیان اینکه شورای شهر یک نهاد حقوقی و قانونی با اختیارات خاص است گفت: شهردار منصوب شورای شهر است و باید کار خود را مطابق با اختیارات انجام دهد و چنانچه شورای شهر ایرادی به کار شهردار دارد باید برخورد حقوقی انجام شود. 

وی افزود: باید در زمینه اختلافات شورای شهر و شهردار برای خاتمه دادن به مشکلات جلساتی برگزار شود و چنانچه اکثریت آرا موافق بودند شهردار عزل شود، اما اعضای شورای شهر باید بدانند که شهردار هنوز اکثریت آرا را دارد و باید با وی همراهی کنند.

توسلی‌زاده با بیان اینکه شهردار باید با شورا تعامل داشته باشد و به مصوبات آنها احترام بگذارد عنوان کرد: با تشکیل پرونده در دادگستری و هتک حرمت در فضای مجازی مشکلات شورای شهر رفع نمی‌شود و از دو طرف درخواست می‌کنیم بر اساس سازش و قانون عمل کند.

وی بیان کرد: شورای شهر و شهردار باید مسائل را در قالب مباحث قانونی پیگیری کنند و ملاک شرع و قانون باشد زیرا حاشیه‌سازی در فضای مجازی چیزی را حل نمی‌کند.

انتهای پیام/832/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی کرمانشاه وزارت دادگستری شورای اسلامی کرمانشاه وزارت دادگستری دادگستری استان کرمانشاه توسلی زاده استان کرمانشاه قوه قضاییه پرونده ها شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷