Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه‌های اطلاع‌رسانی «الیوم» و «السابع مصر»، «أحمد أبو الغیط» روز سه شنبه تاکید کرد: این تصمیم [ کوزوو ]، مغایر قانون و نقض قوانین بین‌المللی که شهر قدس را اشغالی و آن را قلمرو رژیم اشغالگر نمی‌داند و انتقال سفارتخانه‌ها به آن را ممنوع کرده است، می‌باشد.  

یک منبع رسمی در دبیرخانه عمومی اتحادیه کشورهای عربی اعلام کرد که تصمیم دولت کوزوو نقض اجماع بین‌المللی در خصوص افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس اشغالی است که تاکنون فقط دو کشور آمریکا و گواتمالا آن را نقض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که این شبکه‌ها به نامش اشاره نکرده‌اند، افزود که قطعنامه ۴۷۸ (۱۹۸۰) شورای امنیت الحاق قدس شرقی به رژیم اشغالگر [ اسرائیل ] را محکوم می‌کند و ایجاد مراکز دیپلماتیک کشورها در این شهر را ممنوع کرده است.   

این منبع به نقل از ابو الغیط اضافه کرد که افتتاح سفارت برای این یا آن کشور در قدس حقیقت این شهر تحت اشغال را تغییر نمی‌دهد و سرنوشت آن تنها با مذاکره قابل تصمیم‌گیری است، زیرا قدس یکی از مهمترین موضوعات راه حل نهایی بین طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی است. 

وی تاکید کرد که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل با منطق حل و فصل صلح و راه حل دو کشور مغایرت دارد. 

رژیم اسرائیل و کوزوو دیروز طی مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور «گابی اشکنازی» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و «میلزا هارادیناج استوبلا» وزیر امور خارجه کوزوو برگزار شد، توافق‌نامه‌ای برای برقراری روابط دیپلماتیک امضا کردند.  

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که کوزوو و رژیم اسرائیل برای عادی‌سازی روابط بین خود توافق کرده‌اند. 

برچسب‌ها کوزوو اسرائیل دونالد ترامپ آسیای غربی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوزوو اسرائیل دونالد ترامپ کوزوو اسرائیل دونالد ترامپ آسیای غربی قدس رژیم صهیونیستی فلسطین اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش داد که قرار است پناهجویان در سرتاسر انگلیس برای تدارک برای اخراج خود به رواندا از فردا دوشنبه در چارچوب عملیات غافلگیرانه وزارت کشور بازداشت شوند.

براساس گزارش القدس العربی، به گفته گاردین، این روند که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، شامل بازداشت برخی از پناهندگانی است که در جلسات معمول در دفاتر خدمات مهاجرت شرکت می‌کنند و آنها را در سراسر کشور نگهداری می‌کنند و سپس آنها را به مراکز بازداشت منتقل می‌کنند و سپس در پرواز‌های رواندا قرار می‌گیرند.

به گزارش بلومبرگ نیز راه اندازی این عملیات درست چند روز قبل از انتخابات شورای محلی در انگلیس انجام می‌شود و ادعا‌های ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه اقدامات سختی را علیه مهاجرت غیرقانونی انجام می‌دهد، تقویت می‌کند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس در بیانیه‌ای گفت که دولت وارد مرحله نهایی فعال سازی اخراج پناهجویان به رواندا می‌شود.

وزارت کشور انگلیس گفت: در برخی مواقع این امر ناگزیر شامل بازداشت افراد برای آماده شدن برای اولین پروازی است که قرار است طی ۱۰ تا ۱۲ هفته به مقصد رواندا انجام شود.

این وزارت خانه در ادامه افزود: اظهار نظر بیشتر در مورد فعالیت عملیاتی نامناسب است.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان انگلیس و رواندا منعقد شد، دولت بریتانیا قصد دارد ده‌ها هزار پناهجو را که به گونه غیرقانونی و توسط قایق به این کشور آمدند را به شرق آفریقا بفرستد.

طبق سیاست حکومت انگلیس هر کسی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور ‌شود، به جز افراد زیر سن قانونی بدون همراه، به رواندا فرستاده خواهند شد. این افراد می‌توانند در رواندا باقی بمانند اما نمی‌توانند وارد انگلیس شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: تنها راه‌حل مناقشه اسرائیل و فلسطین تقسیم زمین است
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است