Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌ها از تلاش یک زن برای تصدی ریاست دولت لیبی برای اولین بار در تاریخ این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم‌ به نقل از روسیا الیوم، «ایمان الکشر» اولین زن در لیبی است که شانس خود را برای انتخاب به عنوان نخست وزیر این کشور امتحان خواهد کرد، این زن لیبیایی در فهرست 21 نفره نامزدهای نخست وزیری لیبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

الکشر یک بازرگان زن است و به عنوان نامزد مستقل خارج از صحنه سیاسی لیبی به شمار می رود به طوری که وی تلاش می کند در رقابت با شخصیتهای مطرح به عنوان اولین نخست وزیر زن لیبی انتخاب شود، انتظار می رود نخست وزیر لیبی، در نشست سیاسی پنجم فوریه در ژنو مشخص شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی اولین و تنها نامزد زن برای تصدی نخست وزیری در لیبی به شمار می رود و از قول وی نوشته اند که به تجربه و توانمندی خود برای رقابت بر سر این پست بلندپایه اطمینان دارد.

الکشر به صراحت گفته بود که با هدف نمایندگی زنان و جوانان خود را نامزد نخست وزیری لیبی کرده است.

ایمان عمران  الکشر دانش آموخته علوم سیاسی در دانشگاه اردن و در پارلمان اردن هم آموزش دیده است، وی همچنین در مرکز دیپلماسی اردن درس خوانده است و دیپلم دیپلماسی و حل منازعات را کسب کرده است.

این زن لیبیایی گفته است اولویتهایش در صورت انتخاب به عنوان نخست وزیر، متحد کردن لیبیایی‌ها و پیوستن تمام طرفهای درگیر و نیز انجام همه پرسی بر سر قانون اساسی و حمایت از جوانان و اقلیت هایی همچون امازیغ و التبو است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

به گزارش مهر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی گفت: خلیج فارس، دریایی استراتژیک و راهبردی در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: سال گذشته با همت متخصصین کشور و بادانش بومی، جزایر سه‌گانه همیشه ایرانی خلیج فارس از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند تا زیرساخت لازم برای ارائه ارتباطات پایدار و پرسرعت به هموطنان عزیز ساکن جزایر فراهم شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • وزیر ارتباطات : جزایر سه‌گانهٔ خلیج فارس با موفقیت از طریق فیبر نوری به سرزمین اصلی متصل شدند
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • مقبره مسلم ابن عقیل و مختار ثقفی در مسجد کوفه
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم