Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت فارس گفت: در ۱۰ روز ابتدایی بهمن‌ماه ۸ پرونده احتکار به ارزش ۲۲ میلیارد تومان در شیراز تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، حمیدرضا ایزدی با اشاره به تخلفات احتکار در ابتدای ماه جاری اظهار داشت: در 10 روز اول بهمن‌ماه 8 پرونده احتکار در شیراز تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ارزش این 8 پرونده بیش از 22 میلیارد تومان است، افزود: 3 فقره از این پرونده‌ها به احتکار دستگاه خودرو و 5 فقره به احتکار مواد غذایی و محصولات بهداشتی مربوط می‌شود.

ایزدی به جزئیات این تخلفات پرداخت و افزود:طی بازرسی‌های انجام شده از پارکینگ‌های سطح شهر در سه پارکینگ 88 دستگاه خودرو احتکار شده به ارزش 21 میلیارد و 75 میلیون تومان کشف شد.

14میلیارد ریال کالای احتکار در استان اردبیل کشف شداحتکار 3.5 میلیارد تومانی کالاهای اساسی در استان فارس کشف شد914هزار عدد لوازم بهداشتی احتکار در رشت کشف شد

رئیس سازمان صمت فارس به احتکار در انبارهای مواد غذایی و محصولات بهداشتی اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در بازرسی‌های انجام شده از انبارهای مواد غذایی و محصولات بهداشتی 5 انبار اقدام به احتکار کالا کرده بودند که ارزش آنها 837 میلیون و 500 هزار تومان بود.

وی افزود:متخلفان به احتکار انواع روغن خوراکی، قند، شکر، رب گوجه فرنگی، برنج، انواع حبوبات، شامپو، پوشک بچه، پودر شوینده و غیره اقدام می کردند.

ایزدی با تاکید بر برخورد شدید قانونی با صاحبان کالاها و انبارها در صورت عدم ثبت اطلاعات ورود و خروج کالاها در سامانه جامع انبارها گفت:صاحب یکی از انبارهای یاد شده اطلاعات ورود و خروج کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها به ثبت نرسانده بود که برابر قانون تخلف تلقی شده و با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس گفت: با توجه به اینکه رصد و پایش کالاها در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها صورت می‌گیرد، ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت‌نام در این سامانه و ثبت حواله خودداری کنند کالای آنها به عنوان کالای احتکار ضبط و ثبت شده و مشمول جریمه م‌شود.

ایزدی تاکید کرد: بر این اساس ضروری است که مدیران و صاحبان مراکز نگهداری کالا هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه برخی‌ها به احتکار کالا در منازل مسکونی می پردازند، گفت: از مردم می‌خواهیم با مشاهده تخلیه بار به صورت عمده در منازل مسکونی، آن را از طریق تلفن 124 ستاد خبری سازمان صمت فارس یا 32340000 ستاد خبری اتاق اصناف شیراز و یا 135 ستاد خبری تعزیرات حکومتی فارس اطلاع‌رسانی کنند تا سریعا جهت رسیدگی به این تخلفات اقدام شود.

انتهای پیام/422/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سامانه جامع انبارها سازمان صمت فارس میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، البخیتی با انتشار پیامی تأکید کرد: «در زمانی که یمن و شام (لبنان و سوریه) مشغول جنگ با دشمن صهیونیستی هستند، عربستان با حضور وزیر خارجه آمریکا، نشست سران کشورهای حاشیه خلیج فارس را برگزار کرد تا ائتلاف عربی برای حمایت از امنیت اسرائیل تشکیل دهد.

کد خبر 848215 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان یمن و عربستان

دیگر خبرها

  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • از توقیف موتورسیکلت‌ها تا کشف احشام قاچاق میلیاردی در فارس
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو