Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@21:07:11 GMT

۲۰ تفاوت ویندوز سرور و ویندوز معمولی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۱۸۴

۲۰ تفاوت ویندوز سرور و ویندوز معمولی

آفتاب‌‌نیوز :

تصور بسیاری از کاربران این است که بین ویندوز سرور و ویندوز معمولی تفاوتی وجود ندارد و قابلیت و امکانات مشابهی باهم دارند، اما این‌طور نیست و در این بخش قصد داریم شما را با تفاوت‌های ویندوز سرور و ویندوز معمولی آشنا کنیم.

چنانچه قصد خرید لایسنس ویندوز سرور ۲۰۱۹ را دارید ادامه مطلب را مزالعه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضای ذخیره سازی، یکی از تفاوت‌های اصلی ویندوز سرور و ویندوز معمولی است که ویندوز سرور از فضای ذخیره سازی بیشتر برخوردار است و به همین منظور کاربران می‌توانند فایل‌های متعددی را در ویندوز سرور ذخیره سازی کنند و بهترین استفاده را از این سرور داشته باشند.

به طور کلی مراکز و سازمان‌های مختلف از ویندوز معمولی بیشتر برای انجام کار‌های ثابت خود استفاده می‌کنند و ویندوز سرور به منظور مدیریت و کنترل سرویس‌های درون شبکه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درواقع ویندوز سرور کار‌های پیچیده و سخت و ویندوز معمولی امور ساده سیستم را انجام می‌دهند.

کاربران با استفاده از ویندوز سرور اطلاعات و برنامه‌های مختلفی را اشتراک گذاری می‌کنند و اغلب کار‌های درون شبکه و برون شبکه را از طریق این سرور انجام می‌دهند.

از تفاوت‌های دیگر ویندوز معمولی با ویندوز سرور، میزان دسترسی آن‌ها به حساب مایکروسافت است که در ویندوز سرور امکان ورود به حساب اصلی مایکروسافت وجود ندارد و تنها از طریق ویندوز معمولی می‌توان به اکانت مربوطه وارد شد.

درواقع دسترسی به حساب مایکروسافت در ویندوز سرور محدودیت‌های خاص خود را دارد و برای ذخیره سازی فایل‌های مختلف بر روی حساب مایکروسافت خود تنها می‌توانید از طریق سرور معمولی این کار را انجام دهید.

ویندوز سرور به خوبی از بخش هسته سیستم یا Core پشتیبانی می‌کند، ولی ویندوز معمولی این قابلیت را ندارد و از اطلاعات هسته ویندوز پشتیبانی نمی‌کند.

ویندوز معمولی و ویندوز سرور قابلیت حافظه پشتیبانی خوبی دارند، ولی ویندوز سرور با توجه به دارا بودن فضای ذخیره سازی بیشتر، از حافظه سیستم پشتیبانی بهتری نیز می‌کند.

اتصالات شبکه یکی دیگر از معیار‌های اصلی تفاوت ویندوز سرور با ویندوز معمولی است که در ویندوز سرور می‌توانید به شبکه‌های مختلفی متصل شوید، اما از طریق ویندوز معمولی نمی‌توانید به شبکه‌های متعددی متصل شوید.

ویندوز سرور در مقایسه با ویندوز معمولی امکانات و قابلیت‌های بیشتری دارد که اگر به دنبال کار‌های مربوط به سخت‌افزار هستید، بهتر است از ویندوز سرور استفاده کنید.

عناوینی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهد شد، به شرح زیر است:

آشنایی بیشتر با ویندوز سرور

بررسی امکانات ویندوز سرور (Windows Server)

ویندوز سرور درواقع برنامه‌ای است مخصوص سیستم عامل ویندوز که هرساله نسخه‌های جدیدی از آن توسط شرکت مایکروسافت ارائه می‌شود و قابلیت نصب و اجرا بر روی سرور‌های مختلف را دارد.

عملکرد اصلی ویندوز سرور، مدیریت و کنترل بخش‌های مختلف شبکه است که امروزه اغلب مراکز تجاری و غیر تجاری برای ساماندهی به امور خود از نسخه‌های گوناگون ویندوز سرور استفاده می‌کنند.

یکی از امکانات اصلی ویندوز سرور، بخش Hcl است که کاربران به راحتی می‌توانند سرویس‌های مجازی را تحت کنترل خود قرار دهند و به بهترین شکل ممکن سیستم‌های مربوطه را مدیریت کنند.

در ویندوز سرور ۲۰۱۹ بخش HCI امکانات بیشتری دارد و به وسیله این بخش می‌توان از مرکز اطلاعات نرم‌افزاری به خوبی پشتیبانی کرد.

در نسخه ۲۰۱۹ ویندوز سرور، بخشی تحت عنوان Subsystem وجود دارد که ارتباط میان لینوکس و سایر قسمت‌های سرور را برقرار می‌کند و در پشتیبانی سرور نیز نقش اساسی را ایفا می‌کند.

امنیت سرور‌ها یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران است که تمام برنامه نویسان مطرح دنیا روی این موضوع تأکید ویژه‌ای دارند و امروزه اغلب سرور‌هایی که طراحی می‌شوند، تا حدود زیادی از امنیت بالایی برخوردارند.

تقریباً تمام نسخه‌های ویندوز سرور امنیت خوبی دارند و کاربران با اطمینان کافی می‌توانند از خدمات و امکانات آن‌ها استفاده کنند.

طبق بررسی‌های انجام شده نسخه ۲۰۱۹ ویندوز سرور نسبت به نسخه‌های قبلی ویندوز از امنیت بهتری برخوردار است و این امر باعث شده است که کاربران از ویندوز سرور ۲۰۱۹ استفاده بیشتری نیز کنند.

البته هیچ سرور یا برنامه غیر قابل هک شدن وجود ندارد و امکان سرقت اطلاعات هر سروری وجود دارد، اما کاربران باید در این زمینه فعالیت‌های خود را با دقت کافی و رعایت یکسری نکات انجام دهند.

بررسی امکانات ویندوز سرور (Windows Server)

به طور کلی ویندوز سرور چندین نسخه گوناگون مانند سرور ۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ... دارد که قصد داریم در این بخش به امکانات مختلف ویندوز‌های سرور بپردازیم و توضیح مختصری درباره هریک از آن‌ها بدهیم.

ویندوز سرور ۲۰۱۲ بخشی به نام Hyper-V دارد که اطلاعات به صورت کامل توسط آن در فضا‌های مختلف ذخیره می‌شوند و کاربران با اطمینان کافی می‌توانند اطلاعات خود را در این سرور ذخیره سازی کنند و هر زمان که تمایل داشتند، بتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

در ویندوز سرور ۲۰۱۲ تغییراتی در قسمت‌های سرویس شبکه و پروتکل‌های امنیتی انجام شد که در بهبود عملکرد سیستم‌های ابری تأثیر گذار است.

با توجه به بروز رسانی‌ها بخش powershell، مدیریت تنظیم شبکه سرور نسبت به نسخه‌های قبلی نیز کارایی بهتری پیدا کرده است.

با توجه به به‌روزرسانی‌های انجام شده در بخش سیستم‌های ذخیره سازی، کاربران به راحتی می‌توانند فایل‌های مختلفی را به اشتراک بگذارند و به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

درواقع در ویندوز سرور ۲۰۱۲ تغییرات اساسی شکل گرفت و امکانات جدیدی به آن اضافه شد که در سرور‌های قبلی این امکانات وجود نداشت.

در ویندوز سرور ۲۰۱۶ قابلیت جدیدی تحت عنوان Nano server به برنامه اضافه شد که امنیت سیستم را بالا می‌برد و امکان هک شدن سیستم را به حداقل می‌رساند.

همچنین کاربران با استفاده از برنامه Network Controller در ویندوز سرور ۲۰۱۶ به راحتی می‌توانند تمام دستگاه‌های شبکه را مدیریت و کنترل کنند.

همچنین در ویندوز سرور ۲۰۱۹ گزینه‌ای تحت عنوان Windows Admin Center به صورت کامل به‌روزرسانی شده است که وظیفه مدیریت کلی سرور را برعهده دارد.

درواقع Admin Center مهم‌ترین بخش سرور محسوب می‌شود که به نوعی هماهنگی و ارتباط بین سایر قسمت‌ها توسط این بخش انجام می‌شود و در صورت غیرفعال شدن، تقریباً تمام امکانات سرور دچار اختلال می‌شود.

درواقع windows admin center بر عملکرد قسمت‌های در حال اجرا سرور نظارت کلی می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره ویندوز سرور و ویندوز معمولی اطلاعات بیشتری کسب نموده و در صورت نیاز هر کدام از این ویندوز‌ها را انتخاب و خریداری نمایید، وبسایت مایکروسافت می‌به آدرس www.microsoftme.ir/Buy-windows-۱۰ می‌تواند در این زمینه به شما خدمات مطلوبی ارائه دهد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ویندوز ویندوز سرور تبلیغات ویندوز سرور ذخیره سازی قسمت ها سرور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، این تحقیق که در کنگره جهانی ESCMID  در بارسلون ارائه شده است قابلیت استفاده در بیمارستان ها برای تمیز کردن سطوح آلوده را نیز دارد.

دکتر «کورتیس دانسکی» « Curtis Donskey » مجری این طرح می گوید، راهبرد‌های سنتی و فعلی ضد عفونی دارای محدودیت خاصی هستند و دوباره و بسیار سریع مواد ضدعفونی شده بین دوره‌ های تمیز کردن آلوده می شوند.

اشعه ماوراء بنفش معمولی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است، اما می تواند به پوست و چشم آسیب برساند، به این معنی که تنها زمانی می توان از آن استفاده کرد که یک اتاق خالی باشد.

آلودگی مجدد اتاق ها و سطوح به قدری سریع است که هدف محققان ارائه شیوه ای بوده که به طور مداوم اتاق ها را با افرادی که در آن حضور دارند ضد عفونی کند.

در مورد «فرا  UV-C»  وضعیت به دلیل طول موج کوتاه تر آن (222 نانومتر) نسبت به نور میکروب کُش معمولی UV-C (254 نانومتر)، متفاوت است.

بنابراین، نور فرا UV-C  به اندازه نور UV-C معمولی به عمق بافت نفوذ نمی کند. مطالعه منتشر شده در سال 2020 نشان داد که فرا UVC بیش از 99.9 درصد از ویروس کرونا که از راه هوا منتقل می شد را در حدود 25 دقیقه از بین برد.

دانسکی افزود: مطالعات بیشتری برای تایید ایمنی این پرتوها مورد نیاز است. وی به یک مطب دندانپزشکی در اوهایو اشاره کرد که لامپ های فرا UV-C را در اتاق های درمان نصب کرده است. پس از هزاران ساعت کار، هیچ گزارشی از عوارض جانبی صورت نگرفته است.

وی افزود: یک رویکرد جدید که می تواند اجرای فرا UV-C را تسریع کند، تنها زمانی است که یک اتاق خالی باشد. در حال حاضر در حال ارزیابی این رویکرد متناوب برای رفع آلودگی اتاق‌ های تجهیزات، حمام، سینک‌ ها و اتاق ‌های بیماران هستیم.

اولین مطالعه در نوع خود که ماه گذشته منتشر شد، مستقیما اثر ضد میکروبی فرا UVC را در برابر پاتوژن‌های موجود در هوا در یک مکان داخلی سرپوشیده نشان داد.

ازن به عنوان یک محصول جانبی

برای دانشمندان، ارزیابی غلظت ازن از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا فناوری‌ های فرا UV-C ممکن است مقادیر کمی ازن تولید کنند. گفته می شود ازن می تواند، مثلا، بافت های پوشاننده راه های هوایی انسان را تحریک کند.

تخمین زده می شود که تا 50 درصد از عفونت های مرتبط با مراقبت های بهداشتی قابل پیشگیری هستند. دانشمندان هشدار می دهند که تمیز کردن روزانه یا تمیز کردن دستی کافی نیست. بنابراین، نیاز به فناوری ای وجود دارد که خودکار، ایمن و مقرون به صرفه باشد مانند نور فرا UVC . نصب آنها ساده، مقرون به صرفه و در از بین بردن منابع بالقوه بیماری بسیار کارآمد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است