Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@04:53:28 GMT

هال هالبروک بازیگر هالیوودی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۳۲۹

هال هالبروک بازیگر هالیوودی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ورایتی نوشت: این بازیگر برنده جوایز امی و تونی، بیشتر برای بازی در نقش «مارک تواین» رمان نویس معروف آمریکایی در یک نمایش تک نفره که چندین سال به روی صحنه می برد، شناخته شده است.

«هالبروک» که خودش کارگردانی این نمایش تک نفره را با عنوان «مارک تواین امشب!» را بر عهده داشت برای این نمایش در سال ۱۹۹۶ موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر از جوایز تئاتر تونی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در سال ۱۹۹۷ و ۲۰۰۵ نیز با این نمایش به برادوی بازگشت و در مجموع در هشت سالن در سراسر کشور بیش از ۲۲۰۰ بار این نمایش را به روی صحنه برد. «هالبروک» از سال ۱۹۵۴ اجرای این نمایش را آغاز کرده بود. 

او همچنین برای بازی در اقتباس تلویزیونی از این نمایش در سال ۱۹۶۷، نامزد کسب جایزه امی شد، جایزه ای که او بعدها برای چهار بار موفق به دریافت آن شد. 

«هال هالبروک» در سال ۲۰۰۸ نیز برای بازی در فیلم سینمایی «به سوی طبیعت وحشی» به کارگردانی «شان پن» نامزد دریافت جایزه اسکار بازیگر نقش مکمل شد. او در زمان کسب نامزدی اسکار نقش مکمل ۸۲ سال داشت و کهنسال ترین بازیگری نام گرفت که در تاریخ جوایز سینمایی اسکار نامزد دریافت این جایزه شده است. 

این هنرمند آمریکایی همچنین سابقه بازی در مینی سریال «لینکلن» در نقش «آبراهام لینکلن» را در کارنامه دارد که برای این نقش در سال ۱۹۶۷ برنده جایزه امی شد و در سال ۱۹۸۵ و در سریال «جنوب و شمال» شبکه «ABC» و در دنباله آن نیز، بازی در این نقش را تکرار کرد. 

بازی در فیلم سینمایی «لینکلن» ساخته «استیون اسپیلبرگ» در نقش یک نماینده محافظه کار کنگره نیز از جمله نقش آفرینی های متعدد و متنوع او محسوب می شود. او همچنین در سال ۲۰۰۶ به عنوان بازیگر میهمان در سریال معروف «سوپرانوز» در نقش یک بیمار سخت بازی کرد که در بیمارستان پند و اندرزهایی را به «تونی سوپرانو» می دهد. 

«هالبروک» در چندین فیلم سینمایی و مستند نیز صداپیشگی کرد و حتی در سال ۱۹۸۹ برای روایت مستند «آلاسکا» برنده حایزه امی شد. 

کتاب خاطرات «هال هالبرک» با عنوان «هارولد: پسری که مارک تواین شد» در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر شد و در سال ۲۰۱۴ نیز او سوژه یک مستند با نام «هالبروک/تواین: اودیسه آمریکایی» به کارگردانی «اسکارت تیمز» شد که در جشنواره فیلم لس آنجلس به روی پرده رفت که به ارائه تصویری از زندگی هنری او در «مارک تواین» نویسنده مشهور آمریکایی می پرداخت. 

کد خبر 582775 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان مارک تواین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر قدیمی سینما به کما رفت

این بازیگر، فعالیت بازیگری‌اش را از سال ۱۳۵۱ با بازی در فیلم سرگروهبان ساخته سعید مطلبی آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در بسیاری از فیلم‌های سینمایی ایفای نقش کرد. فیلم هایی، چون برخورد، روزی که خواستگار آمد، معصوم و ... از فعالیت‌های او پس از انقلاب است.

طوفان‌پناه از دوستان نزدیک مرحوم رضا صفایی کارگردان قدیمی و مرحوم منوچهر وثوق هنرپیشه سینمای پیش از انقلاب است. او در کنار بازیگری به عنوان مدیر تولید فیلم هم فعالیت داشت.

علی‌اکبر طوفان‌پناه پیش از انقلاب در بیش از ۱۶ فیلم سینمایی بازی کرد. آخرین فیلمی که در آن ایفای نقش کرد، عروسی مامان در سال ۱۳۸۵ بود.

این بازیگر در تعدادی از سریال‌های تلویزیونی، چون باغ گیلاس، عیاران و.. هم نقش‌آفرینی کرد.

همکاران این هنرمند با تایید این خبر از مردم خواستند برای بهبودی این هنرپیشه دعا کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • جاه‌طلبی هالیوودی‌ها؛ ظرفیت ورزشگاه رکسهم به 50 هزار نفر افزایش می‌یابد
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت
  • پُل آستر درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!