Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@15:42:05 GMT

حماسه کادر پزشکی در زمان جنگ تحمیلی

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۳۹۶

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: از حماسه کادر پزشکی در زمان جنگ تحمیلی و در ادامه آن کادر پزشکی امروز در مبارزه با بیماری کرونا که خودش یک حماسه بزرگ بود، تقدیر و تشکر می‌کنم. خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی، در نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت ابلاغ و رونمایی از جلد دوم کتاب «آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس» با اشاره به رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دو رخداد بزرگ پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) یک انرژی عظیمی را در ملت ما و در دستگاه‌های تخصصی ما ایجاد کرد که ما می‌توانیم یک کشور مستقل، پیشرو و الگو در تمامی جهان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صفوی ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، تصریح کرد: از حماسه کادر پزشکی در زمان جنگ تحمیلی و در ادامه آن کادر پزشکی امروز در مبارزه با بیماری کرونا که خودش یک حماسه بزرگ بود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به خدمات کادر درمان در دفاع مقدس، اضافه کرد: کادر پزشکی در سراسر سال‌های دفاع مقدس در بخش بهداشت، درمان و امداد و انتقال در حوزه مصدومین و مجروحین و مجروحین شیمیایی حضور داشت، حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم ما در جنگ تحمیلی شرکت کردند، اینکه این مجروحین را ما از خط مقدم چگونه بیاوریم به اولین بیمارستان صحرایی و از آنجا چگونه کار‌های مقدماتی انجام شود و به عمق کشورمان و به بیمارستان‌های شیراز اصفهان و تبریز بفرستیم این خودش یک حماسه بزرگ بود.

صفوی افزود: این حماسه‌ها را در دو جلد کتاب تخصصی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس گردآوری کرده‌ایم. ما می‌خواهیم این دانش و تجربه و فرهنگ و ارزش‌هایی که کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس آفریدند به دانشجویان عزیز‌ی که الان بعید است که سال‌های جنگ را بوده باشند و حتی یادشان باشد منتقل کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در بیان ضرورت و چرایی انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس، اضافه کرد: کشور عزیزمان ایران و انقلاب اسلامی و منطقه ما در معرض انواع تهدید‌های طبیعی و انسانی است، تهدید‌های طبیعی مانند زلزله سیل بزرگ وهمانند همین بیماری کرونا که یک تهدید است می‌باشند، همچنین کشورمان در معرض طمع دشمنان خارجی است، هم موقعیت ژئوپلیتیکی کشورمان هم منابع کشورمان وهم ملت ما در معرض انواع تهدیدات است.

وی ادامه داد: برای مقابله با این تهدیدات و اگر خدای ناکرده زمانی که تبدیل به بلا و بحران شود و لازم است کادر درمان و پزشکی ما وارد عمل بشود، دانشجو‌های کادر پزشکی، نظام سلامت و دانشگاه‌های کشور باید آمادگی‌ها و الگو‌هایی را داشته باشند. بیشتربخوانید: فرمانده قرارگاه جنوب غرب ارتش: مرز‌های ایران اَمن است

انتهای پیام/

برچسب ها: صفوی سپاه اقتدار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صفوی سپاه اقتدار معارف دفاع مقدس کادر پزشکی جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی
  • شک و تردید درباره رسیدن یک استقلالی به تراکتور
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد