Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا موالی‌زاده روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در شمال استان اصفهان افزود: خانواده همیشه یکی از علت‌های قوام و دوام جامعه ایرانی و یکی از نقاط قوت در همبستگی اجتماعی ایران بوده است.

وی، فضای مجازی را همچون شمیشر دو لبه دانست و تصریح کرد: این فضا از یک سو دارای نکات مثبت فراوانی و از سوی دیگر دارای نکات منفی قابل توجهی است که عنصر اساسی خانواده را مورد تهدید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موالی‌زاده یادآور شد: خانواده‌ها در تقسیم‌بندی کلی شامل خانواده‌های متعالی، متعادل، متزلزل، متشتط و متلاشی است.

وی، ارتباط بین فرهنگ و فرهنگ عمومی را یک رابطه عموم و خصوص مطلق دانست و اظهار داشت: هر امر فرهنگ عمومی، فرهنگی است اما هر موضوع فرهنگی، فرهنگ عمومی نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: تمامی فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف باید دارای سبقه فرهنگ عمومی باشند.

وی با یادآوری تاکید رهبر معظم انقلاب به اهمیت فرهنگ عمومی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی کشور موضوع‌های مختلف مرتبط را به صورت مساله‌محور، آسیب‌شناسی کرد و نقاط ضعف و قوت در این شورا پایش و در ۱۵ سرفصل از جمله گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی، فرهنگی ترویج وقف، برنامه فرهنگ مسوولیت فردی و اجتماعی برای مقابله با ابعاد بیماری کووید ۱۹، اخلاق عمومی و زنان و خانواده تعریف کرد.

موالی‌زاده، ترویج کتاب و کتابخوانی، معماری و شهرسازی، برنامه ارتقای فرهنگ کار و مهارت‌آموزی،ترویج فرهنگی ورزش همگانی، آسیب‌های اجتماعی، دین و فرهنگ، ایثار و شهادت، جوانان و ظرفیت و فرهنگ سلامت را  از دیگر سرفصل‌های تعریف شده برای شورای فرهنگ عمومی کشور برشمرد و گفت: سلامت، فقط به نبود بیماری اطلاق نمی‌شود بلکه سلامت بر پایه چهار رکن، سلامت جسمانی، روحی و روانی، معنوی و سلامت اجتماعی استوار است.

به گفته وی، شورای فرهنگ عمومی کشور در ۱۳۶۴ تصویب شد و از سال ۱۳۶۵ با ۳۵ نفر عضو حقیقی و حقوقی آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی کشور در مجموع در سراسر کشور اعم از مرکز استان‌ها و شهرستان‌ها نزدیک به  ۱۰ هزار نفر عضو  دارد.

نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه شمال اصفهان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مدیران مرتبط شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و اردستان در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار و حکم آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به عنوان رییس این شورا اعطا شد.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی کاشان فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی کاشان فضای مجازی شورای فرهنگ عمومی کاشان فضای مجازی اخبار کنکور شورای فرهنگ عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟

فیلم‌هایی با صحنه‌های مشخص جنسی و عدم نظارت بر محتوا، موضوعی است که این روزها به شدت خانواده‌ها را نسبت به محتوای منتشر شده در برخی سامانه اشتراک گذاری ویدئو نگران کرده است.

به گزارش مشرق، شاید شما تجربه کرده باشید که فرزندتان به تماشای یک فیلم خارجی علاقه نشان داده باشد، در این شرایط سایت‌های داخلی را به امید محتوای اخلاقی ترجیح می‌دهید اما به ناگاه در یک فضای خانوادگی با صحنه‌ای غیراخلاقی و مستهجن مواجه می‌شوید.

در حالی که در قوانین و مقررات سایت آپارات عدم درج محتوای حساس به عنوان یکی از شروط استفاده کاربران از این سایت قید شده و در توضیح این عبارت آمده است که «محتوای غیراخلاقی، غیرعرفی یا در تضاد با قوانین کشور»، پیدا کردن یک فیلم دیگر با محتوای مستهجن کار سختی نیست.

شاید برای چندمین بار است که کاربران سایت‌ آپارات از محتوای مستهجن و نامناسب اعلام شکایت می‌کنند. سایتی که پیش از این هم به دلیل انتشار محتوای غیراخلاقی با تذکر جدی مقامات نظارتی مواجه شده بود.

هم‌اکنون فیلمی که تاکنون بیش از ۴۷ هزار بازدید در سایت آپارات داشته، دارای چندین سکانس به شدت غیراخلاقی مخالف با آموزه‌های اخلاقی، امنیت خانواده، موازین شرعی و قوانین امنیت اجتماعی حوزه نشر محتوا است. سایت آپارات اولین و بزرگترین سایت اشتراک ویدیوی ایرانی است که به لطف فیلتر شدن چندساله یوتیوب توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

نظارت بر محتوای فضای مجازی از دیرباز جز موارد مهمی بوده که برای نهادهای تربیتی اهمیت بسیاری داشته است.

برخی معتقدند که «به دلیل گستردگی فضای مجازی و کاربران آن امکان نظارت جدی بر فضای مجازی نیست.»در مقابل کارشناسان می‌گویند که «به دلیل اعتماد خانواده‌ها به فضاها و سایت‌های داخلی این سایت‌ها باید محدوده امن خانواده‌ها باشند.»

در تمامی پلتفرم‌های توزیع محتوا در جهان با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند محتوای منتشر شده بررسی می‌شود، ‌ از طرفی در صورت عدم کارایی درست در شیوه‌های نظارتی، سایت‌های متخلف از دسترس خارج می‌شوند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟