Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@21:56:19 GMT

تفاوت های آنفولانزا در انسان و حیوانات

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۸۵۴۸

تفاوت های آنفولانزا در انسان و حیوانات

یک کلینسین دامپزشکی گفت: طبق مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران آمریکا و چین، ویروس کرونا از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه جدا شده، اما باعث بروز علائم نمی‌شود.

به گزارش برنا؛ مصطفی اصغری با بیان اینکه در واقع سگ‌ها و گربه‌ها در مورد بیماری کرونا می‌توانند مخزن باشند، افزود: در مورد دام‌های صنعتی مانند گاو و گوسفند و بز و شتر و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... علائم یا نشانه‌هایی دال بر وجود ویروس در حیوانات مذکور دیده نشده است.

این تکنیسین دامپزشکی با بیان اینکه آنفلوآنزا ویروسی است که چند تیپ دارد و هر تیپ تحت چند تیپ است، تصریح کرد: تحت تیپ‌های ویروس آنفلوآنزا بین گونه‌های مختلف حیوانات قابل انتقال است، اما همیشه بیماری زا نیست.

اصغری با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزای پرندگان همانند ویروس آنفلوآنزای انسانی از نوع تیپ A است، اما تحت تیپ آن متفاوت است، افزود: تحت تیپ آنفلوآنزای انسانی H1N1 است، اما تحت تیپ آنفلوآنزا پرندگان معمولا H5N1 یا H5N8 است با این حال تحت تیپ‌های دیگری هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین نگرانی در مورد ویروس آنفلوآنزا این است که قابلیت تغییرات آنتی ژنی دارد، اظهار کرد: این امر به این معنی است که قابلیت این را دارد که در گذر زمان به یک تحت تیپ دیگر که برای انسان به شدت بیماریزا و کشنده باشد را دارد.

این کلینسین دامپزشکی با اشاره به بیماری‌های شایع این فصل در حیوانات، افزود: عفونت‌های چرکی مجاری تنفسی ‌و ریه، عفونت‌های پستانی در گاو (ورم پستان)،  بیماری آنتروتوکسمی(اصطلاح محلی سرخ روده)،  هایپوکلسمی پس از زایش(اصطلاحا تب شیر)، انتریت ( عفونت دستگاه گوارشی) و  اسیدوز  و سایر بیماری‌ها است.

اصغری با بیان اینکه از نظر دارو در یک ‌مقطع‌ زمانی کمبود داشتیم، افزود: بعدا متوجه شدیم کمبود دارو به دلیل احتکار بوده تا قیمت داروها افزایش پیدا کند و سپس روانه بازار شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود دارو نیست بلکه کیفیت دارو است، اظهار کرد: داروها گاهی کیفیت ندارند و پاسخ درمانی نمی‌دهند؛ البته همه داروها اینگونه نیست، اما اکثر داروهای اصلی و پرکاربرد به شدت بی کیفیت شده است.

این کلینسین دامپزشکی با بیان اینکه قیمت داروی خارجی که باکیفیت است نیز بسیار بالاست، افزود: دارو وجود دارد، اما توان خرید نیست.

اصغری با اشاره به بحث واکسیناسیون، تصریح کرد: واکسن‌ها با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی عرضه می‌شوند و برخی واکسن‌ها توسط همکاران بخش دولتی به صورت رایگان توزیع می‌شوند.

وی ادامه داد: در مورد واکسن‌های بخش خصوصی غیررایگان چون هزینه‌های واکسیناسیون به شدت افرایش یافته تمایل افراد برای تهیه واکسن کاهش یافته‌ و بسیاری از دامداران توانایی تهیه واکسن را ندارند.

این کلینسین دامپزشکی با اشاره به اینکه تاخیر یا عدم  واکسیناسیون ناشی از عدم تمایل دامدار برای تهیه واکسن است، اظهار کرد: با توجه با پیشرفت علم و افزایش نفوذ فضای مجازی در زندگی انسان‌ها تبادلات فرهنگی به شدت در حال گسترش است.

اصغری ادامه داد: این تبادلات خواه درست یا اشتباه در حال افزایش بوده و نگهداری حیوانات خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه در پنج سال اخیر، روز به روز به تعداد افراد حامی یا نگهدار حیوانات خانگی افزوده می‌شود و افزایش مراجعه حیوانات خانگی به دلیل کرونا نبوده است، افزود: رعایت اصول بهداشتی در محیط نگهداری و محل زندگی حیوان، تغذیه مناسب حیوان، واکسیناسیون مرتب و به موقع و اخذ شناسنامه معتبر از مراکز دامپزشکی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای نگهداران حیوانات خانگی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آنفولانزا آنفولانزا پرندگان ویروس آنفلوآنزا حیوانات خانگی تحت تیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد

«سیداحمد معتمدی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب گسترده جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا توسط پلیس این کشور اظهار کرد: در طول تاریخ آمریکا چنین وسعتی از اعتراضات دانشگاهی را سراغ نداریم؛ اینکه این اعتراضات در سطح وسیعی آغاز شده، حرکت بسیار مثبتی برای حل‌شدن مسایل مربوط به غزه است.

وی ادامه داد: فجایع رخ‌داده در غزه توسط رژیم اسراییل به قدری آشکار است که موجب عکس‌العمل دانشجویان و اساتید در دانشگاه‌های آمریکا شده است.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دولت اول حسن روحانی افزود: با توجه به در پیش‌بودن انتخابات در آمریکا، افکار عمومی در این کشور نمی‌تواند نسبت به برخی مسایل از جمله جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد؛ امیدوارم این اعتراضات عاملی برای توقف جنایات و نسل‌کُشی در غزه باشد.

معتمدی اظهار کرد: متاسفانه شاهد نسل‌کُشی در غزه هستیم و کمتر اتفاق افتاده که به خاطر شهادت تعداد زیادی از زنان و کودکان در یک مقطع چند ماهه، دنیا و نظام بین‌الملل فقط نظاره‌گر باشد؛ اگر حتی یکی از کشورها شروع‌کننده جنگ باشد، پاسخ آن، راه‌انداختن قتل عام نیست.

وی با تعجب‌انگیز خواندن حمایت آمریکا و کشورهای غربی از نسل‌کُشی در غزه توسط رژیم اسراییل گفت: آمریکا به راحتی می‌تواند رژیم اسراییل را در نسل‌کُشی متوقف کند؛ در این میان دموکرات‌ها که همیشه مدعی بحث‌های حقوق بشری هستند، در ماجرای جنگ غزه، هیچ واکنشی نداشته‌اند که مایه تاسف است.

کد خبر 6092371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • (عکس) لاشخورهایی که آن‌قدر مست کرده‌اند که توان پرواز ندارند!
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود