Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نظرسنجی جدید پایگاه "ماریست" نشان می‌دهد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوره خود در کاخ سفید را با تایید و حمایت تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها آغاز می‌کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری هیل، نظرسنجی پایگاه "ماریست" نشان داد، 49 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد شغلی بایدن از زمان روی کار آمدنش تا کنون را تایید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که 35 درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد شغلی بایدن را تایید نکرده و 16 درصد ابراز تردید کردند.
این نظرسنجی نشان می‌دهد بایدن در دوره نخست خود به عنوان رئیس جمهور قوی‌تر از دونالد ترامپ ظاهر شده است. نخستین نظرسنجی پایگاه ماریست از ریاست جمهوری ترامپ در فوریه 2017 میلادی منتشر شد و نشان داد که ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و حمایت 39 درصدی آغاز کرد.
اما همچنان یک اختلاف حزبی گسترده در برداشت‌ها از عملکرد شغلی بایدن وجود دارد. 91 درصد از دموکرات‌ها از عملکرد شغلی بایدن در کاخ سفید ابراز رضایت کرده در حالی که 78 درصد از جمهوری‌خواهان از عملکرد شغلی بایدن ابراز نارضایتی کرده‌اند.
براساس این نظرسنجی، در بین افراد مستقل 46 درصد گفتند عملکرد شغلی بایدن تاکنون را تایید می‌کنند، در حالی که 32 درصد گفتند عملکرد بایدن در کاخ سفید را تایید نمی‌کنند و 22 درصد ابراز تردید کردند.   
اکثر آمریکایی‌ها یعنی 55 درصد از آنها معتقدند که بایدن بیشتر در راستای اتحاد کشور تلاش می‌کند تا ایجاد تفرقه و دودستگی در آن. این آمار شامل 91 درصد از دموکرات‌ها، 54 درصد از افراد مستقل و 17 درصد از جمهوری‌خواهان است. حدود یک سوم از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی یعنی 35 درصد از آنها گفتند باور دارند که بایدن به تفرقه‌ها و اختلاف‌ها در آمریکا دامن می‌زند.
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، 47 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن برای تغییر کشور برای بهتر شدن تلاش می‌کند. در حالی که 32 درصد گفتند، بایدن آمریکا را در مسیر بدی هدایت می‌کند.  
با این وجود، این آمار همچنان حاکی از آن است که آمریکایی‌ها عموما دید مثبت‌تری نسبت به بایدن در مقایسه با ترامپ در ابتدای دوره ریاست جمهوری‌اش دارند.
در فوریه 2017 میلادی، 38 درصد از آمریکایی‌ها گفته بودند ترامپ کشور را در مسیر مثبت‌تری هدایت می‌کند، در حالی که 43 درصد گفته بودند ترامپ آمریکا را در مسیر بدی پیش می‌برد.
"لی میرینگوف"، مدیر پایگاه نظرسنجی ماریست گفت: رئیس جمهور بایدن در نخستین هفته‌های حضورش در کاخ سفید در مقایسه با دونالد ترامپ در کل دوره چهار ساله ریاست جمهوری‌اش به درصد تایید بالاتری دست یافته است. بایدن همچنان امیدوار است تا آمریکایی‌های مردد به ویژه افراد مستقل را متقاعد کند و اختلافات حزبی را کاهش دهد. این چالشی دشوارتر محسوب می‌شود.
این نظرسنجی پایگاه ماریست در بازه زمانی 24 تا 27 ژانویه انجام شد و در آن 1313 آمریکایی بزرگسال شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی 3.3 درصد برآورد شده است.
در همین حال، نتایج نظرسنجی جدید پایگاه خبری هیل-هریس‌ایکس نشان می‌دهد، میزان رضایت از جو بایدن با دو درصد کاهش از زمان ورودش در کاخ سفید به 61 درصد رسیده است.
در این نظرسنجی که در بازه زمانی 28 تا 29 ژانویه انجام شد، 61 درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور ابراز رضایت کردند در حالی که این آمار در نظرسنجی قبلی پایگاه خبری هیل-هریس‌ایکس که در بازه زمانی 21 تا 22 ژانویه انجام شده بود 63 درصد بود.
در این نظرسنجی جدید 39 درصد نسبت به عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کردند.
این نظرسنجی جدید نشان داد، حمایت از بایدن در بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه نسبت به نظرسنجی قبلی شش درصد کاهش داشته و از 30 درصد به 24 درصد رسیده است.
این در حالی است که میزان حمایت از بایدن در بین دموکرات‌ها همچنان 94 درصد است.
64 درصد از شرکت‌کنندگان مستقل گفتند، از عملکرد بایدن در کاخ سفید رضایت دارند که نسبت به آمار نظرسنجی قبلی دو درصد افزایش داشته است.
این نظرسنجی جدید پایگاه خبری هیل-هریس‌ایکس به صورت آنلاین انجام شد و در آن 945 رای‌دهنده ثبت‌نام شده شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی 3.19 درصد برآورد شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن ریاست جمهوری شرکت کنندگان پایگاه خبری هیل نظرسنجی جدید عملکرد بایدن ریاست جمهوری آمریکایی ها کاخ سفید نشان می دهد رئیس جمهور انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم، در بخشی از گفتگوی خود در «کافه خبر» خبرگزاری خبرآنلاین، گفت: «تا جایی که یادم می‌آید صحبتی، اظهارنظری، تصمیمی و رأیی نداشتم که از آن پشیمان باشم اما اتفاقات فراوانی در مجلس افتاد که به دلیل اینکه ما عضو آن مجلس بودیم، شاید به اسم همه نوشته شود. »

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899752

دیگر خبرها

  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • ببینید| نوری قزلجه: بیش از ۵۰ درصد اقدامات مجلس یازدهم رضایت‌بخش نبود
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان