Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@21:04:46 GMT

ام ابیها به چه معنا است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۹۴۶۱

آیت‌الله سید محمد واعظ موسوی، رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم ام ابی‌ها را پناهگاه پدر می‌داند. ناطقان: آیت‌الله سید محمد واعظ موسوی رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم، درباره ناراحتی زنان مکه از حضرت خدیجه (س) و همراه نبودن با او در وضع حمل حضرت زهرا (س)گفت: حضرت خدیجه (س) کار فوق العاده ای انجام داد؛ مردم آن زمان مکه درک محدودی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت خدیجه با وجود خواستگاران متعدد ثروتمند حاضر به ازدواج به آنان نشد و با وجود شرایط اقتصادی خوب  آنان را نپذیرفت و  از حضرت محمد (ص) در کمال عفت خواستگاری کرد.

وی درباره خواستگاری حضرت خدیجه از حضرت محمد ادامه داد: حتی خواهر خدیجه در صفا و مروه به عمار، دوست یاسر گفت: «محمد نمی‌خواهد به خواستگاری خدیجه بیاید؟» در جلسه خواستگاری نیز حضرت خدیجه عنوان کرد که مهریه ازدواج را خودش می پردازد و اقوام خدیجه از این اقدام وی ناراحت شدند. ابوطالب عمومی حضرت محمد فرمود:«اگر خواستگار پسر برادر من باشد، همه حاضر هستند بدون گرفتن مهریه همسر او شوند.» فلذا هنگام بارداری حضرت خدیجه خانم های مکه به او زخم زبان می زدند که « چرا با محمد فقیر ازدواج کردی؟!» همین اتفاقات دلیل نامهربانی زنان مکه با حضرت خدیجه بود.  تا اینکه خداوند بشارت وجود حضرت فاطمه را به حضرت خدیجه داد و حضرت خدیجه فاطمه را به دنیا آورد.

ام ابی‌ها به چه معنا است؟

آیت‌الله واعظ موسوی درباره القاب حضرت زهرا (س) گفت: در بین اسامی حضرت زهرا، فاطمه شهرت بیشتری دارد. در ایران و جهان نام فاطمه فراوانی بالای نامگذاری  دارد. فاطمه و سپس  زهرا، این دو از همه مشهورتر هستند. از مشهورترین  القاب حضرت زهرا هم عبارتند از؛ محدثه، صدیقه، طاهره، بتول، عارفه و عالمه . در زبان عرب هر فردی یک اسم، یک لقب و یک کنیه دارد.  لقب همانند  فامیلی است که در زبان فارسی داریم. البته در زبان فارسی  کنیه نداریم و در زبان عربی کنیه  با ام، ابو، ابن و ... مشخص می شود.اسم دختر پیامبر فاطمه، لقبشان  زهرا و کنیه وی  ام ابیها است.

این کارشناس مذهبی درباره نام فاطمه بیان کرد: فاطمه از ریشه «فطم» گرفته شده است و  به معنای جدا کردن از چیزی است. وقتی بچه را از شیر می گیرند به آن مفطوم می گویند. معنای فاطمه یعنی از آتش جهنم بریده شده است؛ یعنی او جهنمی نخواهد بود.

آیت‌الله واعظ موسوی درباره لقب ام ابیها هم اظهار کرد: پسر پیامبراسلام به نام ابراهیم در خردسالی از دنیا رفت. دختران پیامبر هیچ یک افراد فوق‌العاده‌ ای نبودند و افراد معمولی بودند. تنها فرزندی که از پیامبر مانده بود حضرت فاطمه بود و جایگاه ویژه‌ای نزد پیامبر داشت. حضرت محمد (ص) به او پناهنده شد و  ام ابیها به معنای  پناهگاه و معنای دیگر آن مادر پدر است؛ یعنی پناهگاه پدرش.

وی افزود: تا وقتی فاطمه به دنیا نیامده بود پیامبر به خدیجه پناه می برد. وقتی که حضرت زهرا به دنیا آمد و پس از فوت خدیجه، حضرت به فاطمه پناه برد. حضرت زهرا برای حضرت علی ام زوجها بود؛ علی (ع) در پی  نامردی های روزگار به حضرت فاطمه پناه می برد و پس از فوت فاطمه با چاه درد دل می کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: ام ابیها ، معنا ، پناهگاه پدر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ام ابیها معنا پناهگاه پدر واعظ موسوی حضرت خدیجه حضرت محمد حضرت زهرا ام ابیها آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد

به گزارش پارس نیوز؛  روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین پیگیری شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد. نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

دیگر خبرها

  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تسلیت سید محمد خاتمی به سید حسین خمینی در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • اصفهان، اقلیم معناست