Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی غیب‌الهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این طرح در منطقه چاگیر بخش بهمن ابرکوه  اجرا شده است، افزود: در مجموع ۱۸ میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال برای این طرح هزینه شده که سه میلیارد ریال آن از سوی اسکند کارگر از کشاورزان شهرستان تامین و ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلون ریال نیز در قالب یارانه و تسهیلاتی دولتی به این طرح پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ،  ۹۰ هکتار از اراضی ابرکوه به کاشت پسته، ۲۴ هکتار به کشت زیتون ، پنج هکتار به کشت انار و مابقی به کشت محصولات زراعی و صیفی اختصاص یافته و بهره وری آب را از ۳۰ درصد به بیش از ۸۰ درصد افزایش داده اشت.

غیب الهی خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار با پرداخت ۱۷۰ میلیون ریال و برای طرح آبیاری کم فشار ۷۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض، کشاورزان را در اجرای این طرح ها یاری می کند.

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه یادآور شد: ۵۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین با همکاری حدود ۶۰ کشاورز در این شهرستان با ۶۱ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولت به کشاورزان در سال زراعی جاری  در دست اجراست که ۳۰۰ هکتار آن آبیاری کم فشار( انتقال آب با لوله گذاری ) و بقیه به صورت تحت فشار است .

 ۵۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین  در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

به گفته وی ۵۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین که در دست اجراست در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد و در مجموع سیستم آبیاری نوین اجرا شده در  شهرستان ابرکوه به پنج هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش می یابد.

هشت هزار و ۵۰۰ خانوار (۴۰ درصدجمعیت ) کشاورزان ابرکوهی با استفاده از روش‌های ترویجی ، فنون علمی و اجرای طرح های نوین آبیاری سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات از سطح ۱۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت گیاهان زراعی، باغی و نیز دامداری ها و دامپروری هابه ارزش بیش از ۲۰۰  هزار میلیارد ریال  تولید و روانه بازار مصرف یزد، سایر استان ها و خارج از کشور می‌کنند.

۱۴۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز حوزه کشاورزی شهرستان ابرکوه است که از ۶۶۲ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۱۳ رشته قنات تأمین می‌شود .

شهرستان ابرکوه  در حدود ۲۰۰ سال قبل ۱۲۰ رشته قنات داشته که به دلیل کاهش بارندگی این تعداد هم اکنون به ۱۳ رشته قنات دایر کاهش یافته است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی ابرکوه آبیاری اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی ابرکوه وزارت جهاد کشاورزی کشاورزی ابرکوه آبیاری اراضی کشاورزی اخبار کنکور آبیاری نوین طرح آبیاری ۵۰۰ هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن سعادت فر ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای مهار سیلاب و پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی در بارش‌های بی‌سابقه اخیر در استان خوزستان گفت: با توجه به حجم بسیار زیاد باران در بالادست سد دز و ورود حجم زیادی آب گل آلود به مخزن سد، به منظور پایدارسازی تأمین آب آشامیدنی طرح غدیر، انتقال منبع تغذیه این طرح از دز به کرخه به سرعت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کاهش تدریجی آب از منبع تغذیه دز به منبع تغذیه کرخه با هماهنگی معاونت‌های شبکه‌های آبیاری و مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان صورت گرفت و با این اقدام جلوی کاهش کیفیت آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی خوزستان گرفته شد.

سعادت فر ادامه داد: انتقال روان آب‌های ناشی از بارندگی حوضه دز به رودخانه کرخه به منظور کنترل سیلاب در پایین دست سد دز به عنوان اقدامی فوری عملیاتی و در این مدت بخش قابل توجهی از سیلاب از طریق سه نقطه ارتباطی دز و کرخه در منطقه غرب شبکه آبیاری دز تخلیه و مهار شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان با اشاره به آماده‌باش کامل شرکت بهره برداری شمال خوزستان در بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: بارش‌های سنگین و حجم زیاد روان آب بالا دست شهر آزادی اندیمشک موجب تخریب سیل بند کرخه شد که این سیل بند با اقدام فوری و جهادی ترمیم شده است.

کد خبر 6099683

دیگر خبرها

  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است