Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، نتایج مرحله آخر آزمایش انسانی واکسن اسپوتنیک روسیه نشان می‌دهد که این واکسن بی‌خطر و اثربخشی آن ۹۱.۶ درصد است.

 

این نتایج که در نشریه لنست منتشر شده از آزمایش واکسن روی بیست هزار نفر به دست آمده‌اند.

 

براساس این نتایج، واکسن اسپوتنیک در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ بر اثر کرونا هم کاملا موثر بوده و هیچ عارضه جانبی جدی هم نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بی بی سی، به این ترتیب از نظر اثربخشی، این واکسن در رده واکسن‌های تایید شده فایزر/بیوان‌تک (آمریکا و آلمان)، مدرنا/موسسه ملی سلامت آمریکا و استرازنکا/دانشگاه آکسفورد قرار می‌گیرد.

 

چون واکسیناسیون گسترده با این واکسن پیش از انتشار نتایج مرحله آخر کارآزمایی بالینی شروع شده بود، در مورد آن شبهه‌هایی به وجود آمد اما اکنون دانشمندان می‌گویند این واکسن بی‌خطر بودن و کارایی خود را نشان داده است.

 

حتی پیش از انتشار این نتایج هم شرکت داروسازی بریتانیایی-سوئدی استرازنکا که واکسن دانشگاه آکسفورد را تولید انبوه می‌کند با روسیه قرارداد بسته بود تا آزمایش بالینی ترکیب دو واکسن را شروع کنند و ببینند آیا این باعث بالارفتن کارایی می‌شود یا نه.

 

این واکسن در آرژانتین، ونزوئلا، مجارستان، امارات، بلاروس، بولیوی و سرزمین‌های فلسطینی نیز استفاده شده است.

 

این واکسن را موسسه پژوهشی گمالیا ساخته و در ساخت آن از فناوری ویروس حامل و دستکاری ژنتیکی دو نوع آدنوویروس استفاده شده که از نظر فناوری به واکسن‌های استرازنکا/دانشگاه آکسفورد و واکسن یانسن ساخت بلژیک شبیه است.

 

این واکسن در دو نوبت تزریق می‌شود به فاصله ۲۱ روز و بر خلاف دیگر واکسن‌های دونوبتی کرونا، نوبت اول و دوم با هم فرق دارند، با این ایده که تفاوت دو نوبت هم اثربخشی آن را زیاد می‌کند، هم دوام تاثیر آن را.

 

واکسن اسپوتنیک برخلاف واکسن‌های فایزر و مدرنا که از فناوری جدیدتر ام‌آران‌ای استفاده کرده‌اند نیاز به نگهداری در سرمای زیاد ندارد و در یخچال معمولی می‌توان آن را نگهداری کرد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: اسپوتنیک اسپوتنیک اسپوتنیک واکسن روسی واکسن کرونا کرونا واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مدیر مسئول دوفصلنامه «فقه و فقاهت» ضمن اعلام اولین فراخوان این نشریه، گفت: با توجه به راهبرد کلان مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق مبنی بر گروه ها و کارگروه های تخصصی فقه و اصول که دربردارنده نظریه پردازی استادان سطح عالی، طلاب و فضلای متخصص حوزه است، وجود نشریاتی که در سطح علمی پژوهشی فعالیت و اثرهای علمی را منتشر نماید، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

حجت الاسلام میرزاخان افزود: مرکز تحقیقات علوم اسلامی بیان الصدق در راستای این هدف، تلاش کرده با گردآوری استادان، اندیشمندان و دغدغه مندان این عرصه به عنوان اعضای هیئت تحریریه همچون حضرات آیات و حجج اسلام عباس کعبی، محسن فقیهی، محمد محمدی قائنی،محمد عندلیب همدانی، محمد نجفی یزدی، محمد جعفر طبسی و محمدعلی قاسمی به بررسی و بحث درباره‌ موضوعات مهم فقهی و اصولی که در جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته‌ اند، بپردازد.

میرزاخان به بیان محورهای فراخوان پرداخت و ابراز داشت: موضوعاتی که در این فراخوان اعلام شده‌ اند شامل «فقه اقتصاد»، «فقه پزشکی»، «فقه سیاسی»، «فقه هنر و رسانه»، «فقه اجتماعی»، «فقه روان شناسی»و «مسائل مستحدثه فقهی» می باشد.

به گفته حجت الاسلام میرزاخان، اگرچه رتبه فعلی این نشریه، علمی‌ تخصصی است، ولی سعی شده مقالات این نشریه بر اساس استانداردهای مطلوب مجلات علمی‌ پژوهشی ارزیابی شوند.

وی ضمن بیان امیدواری نسبت به اخذ رتبه علمی پژوهشی افزود: در تلاش هستیم هرچه زودتر این امتیاز برای نشریه دریافت شود و برای تمامی مقالات پذیرش شده قبلی نیز اعمال گردد.

استادان و فضلای حوزه و دانشگاه می‌ توانند آثار خود را با رعایت شرایط مندرج در بخش «راهنمای نویسندگان» در سامانه نشریه «فقه و فقاهت» به آدرس https://fqaht-mpbs.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاع بیشتر با ایتا https://eitaa.com/Bayanalsidq_ir تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پنه لوپه کروز بازیگر مشهور ۵۰ ساله راز جوانی‌اش را فاش کرد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه «فقه و فقاهت» منتشر شد
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه و شباهت آن با لنست روسی
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • صهیونیست‌ها خواهان استعفای فرماندهان رده بالا شدند