Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حامد آرمان‌فر مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با دهه مبارک فجر، ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران (منطقه باقرشهر) در راستای ایفای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت تهران با حضور استاندار تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و فرماندار ویژه شهرستان ری در شهرداری باقرشهر افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اندازه گیری پارامترهای CO ، SO2 ،NO2 ،O3 ،BTEX ، PM2.5  و PM10 در کنار سنجش سرعت و جهت باد، فشار و دمای هوا همچنین رطوبت نسبی را می‌توان از مهم‌ترین اهداف این پروژه برشمرد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران با تأکید بر رعایت الزامات زیست محیطی در شرکت پالایش نفت تهران افزود: پروژه طراحی، نصب و اجرای ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی جنوب تهران با هزینه‌ای بالغ بر ۴۳۲ هزار یورو که به همراه بخش ریالی آن در مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال برای شرکت پالایش نفت تهران هزینه به همراه داشت.

آرمان‌فر در ادامه بیان کرد: تجهیزات استفاده شده در ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوای محیطی و هواشناسی جنوب تهران از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برخوردار بوده که دارای گواهینامه‌های کیفیت و تائیدیه عملکرد از موسسه MCERT کشور انگلستان، موسسه TUV RHEINLAND کشور آلمان و سازمان EPA کشور آمریکا است.

وی اضافه کرد: تکنولوژی بکار رفته در این ایستگاه، برای اندازه گیری آلاینده‌ها با دقت بسیار بالا است، به‌طوری که در پایش گازهای آلاینده و ذرات معلق در هوای محیط از روش‌های روز دنیا استفاده می‌کند. 

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران در پایان با اشاره به جایگزینی سوخت گاز طبیعی و قطع کامل سوخت مایع در بویلرها و کوره‌های شرکت تصریح کرد: تداوم تولید محصولات سبز نظیر گازوئیل یورو ۴ به میزان ۱۳ میلیون لیتر در روز، نفت سفید کم گوگرد به میزان ۵ میلیون لیتر در روز، بنزین پاک به میزان ۷ میلیون لیتر در روز و گوگرد گرانوله که باعث جلوگیری از انتشار سالانه ۴۵ هزار تن گوگرد به هوا شده همچنین اجرای طرح خلاقانه جایگزینی مولد برق با بخار آب به مولد برق با گاز طبیعی که باعث افزایش ۹ درصدی راندمان واحد توربین‌های گازی و ممانعت از انتشار آلایندگی به میزان ۲۲ هزار تن در سال شده است از دیگر دستاوردهای محیط زیستی شرکت پالایش نفت تهران در سال‌های اخیر است. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت تهران تهران هواشناسی سنجش ایستگاه سنجش آلاینده های هوا شرکت پالایش نفت تهران جنوب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند، گفت: ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شد، افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • استفاده از سهمیه سوخت حدود ۱۵ هزار تاکسی و وانت‌بار محدود می‌شود
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت