Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:49:02 GMT

یونان: سه بار تا آستانه جنگ با ترکیه پیش رفتیم

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۹۸۶۱

یونان: سه بار تا آستانه جنگ با ترکیه پیش رفتیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر دفاع یونان در مصاحبه با یک رسانه یونانی گفت، یونان و ترکیه در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلافات طولانی مدت سه بار تا آستانه جنگ پیش رفتند.

به گزارش وبگاه شبکه «العربیه» «نیکوس پاناگیوتوپولوس» وزیر دفاع یونان در گفتگو با روزنامه «پروثیاما» گفت، مادامی که تهدید ترکیه ادامه یابد، بحث غیرنظامی شدن جزایر واقع در دریای مدیترانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پاناگیوتوپولوس در این مصاحبه در مورد پرداختن به موضوعات مطرح شده توسط ترکیه در جریان گفتگو‌های اکتشافی با این کشور گفت: «ما به آن‌ها توضیح می‌دهیم که می‌خواهیم موضوعات خاصی را در دستور کار قرار دهیم و این بحث‌های مقدماتی در مورد فقط موضوعات خاص، و نه در مورد ادعا‌های احتمالی ترکیه، مثلاً غیرنظامی شدن جزایرصورت می‌گیرد.»

این مقام ارشد یونانی گفت، ما تصمیم داریم نیرو‌های خود را در جزایر حفظ کنیم.

وی توضیح داد: «نیروی دریایی در مرکز دفاع از کشور قرار داشته و در بسیاری از موارد به نیروی دریایی ترکیه نزدیک شد. اما کل نیرو‌های مسلح برای هرگونه احتمالی آماده هستند، از هواپیما‌های مسلح در پایگاه‌ها تا واحد‌های ارتش در مرز.»

وزیردفاع یونان همچنین گفت: «ما از آمریکایی‌ها بسته‌ای مانند دسترسی به بودجه بیشتر برای کمک نظامی یا آزاد کردن سیستم‌های تسلیحاتی مازاد نیرو‌های مسلح آمریکا را می‌خواهیم. هدف ما تشدید آموزش و تمرینات فراگیر با واحد‌های مختلف نیرو‌های مسلح ایالات متحده است. با این حال، معتقدم که با دولت "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده فضای بیشتری برای خوش بینی و کنار آمدن با آمریکایی‌ها وجود دارد.»

یونان برای تقابل با ترکیه و در حالیکه این کشور را متهم به برقراری امپراتوری گذشته خود کرده، علاوه برخرید این جنگنده‌ها و ارتقای ناوگان جنگنده‌های «اف-۱۶»، قصد استخدام ۱۵ هزار پرسنل نظامی را در چهار سال آینده دارد. یونان همچنین برای آموزش‌های مورد نیاز پروازی با رژیم صهیونیستی نیز در ماه جاری یک توافق ۱.۶۸ میلیارد دلاری منعقد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر وزیر دفاع یونان جنگ ترکیه درگیری نظامی علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، از آمادگی دفاعی و بخش های مختلف این منطقه بازدید و توان رزمی این منطقه را مورد ارزيابی قرار داد.

 

امیر سرتیپ علیرضا الهامی ضمن در جمع فرماندهان این منطقه به پیشرفت های چشمگیر ارتش در منطقه اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ های ظالمانه و کمبود‌ های فراوانی که در این سال‌ ها وجود داشته است، ارتش موفق شده در کنار سایر نیرو‌های مسلح به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز خود برسد.

 

 وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی که در اوج آمادگی به سر می برد، ارتشی منظم، منضبط، محکم و مجهز به تجهیزات نوین است.

 

امیر سرتیپ الهامی با بیان اینکه ارتش در همه حوداث، همواره در کنار مردم و خدمتگزار آن‌ ها بوده است، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران آنجا که لازم بوده قاطع در مقابل دشمنان این مرز و بوم در میدان رزم ایستاده و ولایتمداری خود را ثابت کرده است.

 

 وی با بیان اینکه امروز می‌ توانیم در سایه وحدت، همدلی و در سایه ولی امر مسلمین با هوشیاری از مشکلات عبور کنیم، خاطر نشان کرد: ما سربازان ولایت هستیم و تا پای جان از این انقلاب و دستاور‌د های آن به عنوان یک بازوی محکم در کنار سایر نیرو‌های مسلح دفاع خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • نیرو‌های روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل