Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@17:37:43 GMT

وکلای ترامپ: استیضاح رئیس‌جمهور سابق غیرقانونی است

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۸۹۹۸۳

وکلای ترامپ: استیضاح رئیس‌جمهور سابق غیرقانونی است

وکلای رئیس‌جمهور سابق آمریکا با تنظیم یک لایحه ۱۴ صفحه‌ای استدلال‌های خود مبنی بر غیرقانونی بودن استیضاح رئیس‌جمهور سابق را ارائه کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «بروس کاستر» و «دیوید شوئن» وکلای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه با ارائه یک لایحه 14 صفحه‌ای تأکید کردند که بر اساس قانون اساسی آمریکا، استیضاح رئیس‌جمهور سابق امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وکلای دونالد ترامپ در این لایحه حقوقی تصریح کرده‌اند: بند مربوط به استیضاح رئیس‌جمهور در قانون اساسی آمریکا می‌گوید که شخصی که رسماً قدرت را در اختیار دارد را می‌توان استیضاح کرد. از آنجا که چهل و پنجمین رئیس‌جمهور [دونالد ترامپ] دیگر "رئیس‌جمهور" نیست، عبارت "در صورت استیضاح باید از قدرت کنار گذاشته شود" دیگر موضوعیتی ندارد و برای سنا غیرممکن است که طرح استیضاح را پیش ببرد.»

اعضای تیم حقوقی ترامپ همچنین در لایحه حقوقی خود برای دفاع از وی اعلام کرده‌اند که سخنرانی دونالد ترامپ در ششم ژانویه [17 دی‌ماه] که به حمله هوادارانش به کنگره آمریکا منجر شد، مورد حمایت متمم اول قانون اساسی آمریکا [آزادی بیان و آزادی تجمعات مسالمت‌آمیز] بوده و کنگره نمی‌تواند به دلیل این سخنرانی علیه وی اقدام قانونی صورت دهد.

در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ به کنگره آمریکا که به‌تحریک شخص وی انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند.

در پی این حادثه، تعدادی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان و مجلس سنای آمریکا خواستار برکناری ترامپ توسط مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و اعضای کابینه وی از طریق فعال‌سازی متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا شدند و تهدید کردند که اگر این کار انجام نشود، ترامپ را استیضاح خواهند کرد.

با وجود درخواست‌های مکرر دموکرات‌ها برای برکناری ترامپ از طریق متمم بیست‌وپنجم قانون اساسی آمریکا مایک پنس و اعضای کابینه ترامپ تمایلی به این کار نشان ندادند و در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه گذشته (درست یک هفته پس از حمله به کنگره) طرح استیضاح ترامپ که تنها بند آن «تحریک آشوبگران برای حمله به کنگره» بود را تصویب کرد.

با وجود تصویب طرح استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، این طرح در دوران ریاست جمهوری ترامپ به سنا ارسال نشد و دونالد ترامپ روز چهارشنبه 20 ژانویه (اول بهمن) قدرت را به رئیس‌جمهور بعدی یعنی جو بایدن تحویل داد.

حدود یک هفته پس از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ، مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام طرح استیضاح ترامپ را به سنا تحویل داد و چاک شومر رهبر دموکرات‌های سنا که به تازگی اکثریت سنا را در اختیار گرفته‌اند، تأکید کرد که استیضاح ترامپ در سنا قطعاً انجام خواهد شد.

استیضاح ترامپ پس از پایان دوران ریاست جمهوری‌اش از این لحاظ حائز اهمیت است که می‌تواند مانع نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی شود.

ترامپ وکلای محاکمه استیضاحش را معرفی کردان‌بی‌سی‌ نیوز: ترامپ در جلسات استیضاح حاضر نمی‌شوداستیضاح ترامپ در چه مرحله‌ای است و اگر موفق شود چه تاثیری بر حیات سیاسی او دارد؟شومر: اجازه کارشکنی به جمهوریخواهان در استیضاح ترامپ را نمی‌دهیمبایدن: استیضاح ترامپ مساله‌ای است که حتما باید اتفاق بیفتدمجلس نمایندگان طرح استیضاح ترامپ را به سنا فرستاد

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سنای آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا سنای آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا استیضاح رئیس جمهور قانون اساسی آمریکا طرح استیضاح ترامپ رئیس جمهور سابق مجلس نمایندگان دونالد ترامپ ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۸۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین