Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه التهاب بازار گوشت تا حدی فروکش کرده است، اظهار کرد: هفته گذشته شاهد افزایش قیمت در بازار گوشت بودیم که خوشبختانه از ابتدای این هفته قیمت دام و گوشت در بخش عمده کاهش داشته است.

وی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و دام سبک را ۴۵ تا ۴۷ هزار تومان اعلام‌کرد و افزود: این درحالی است که در هفته گذشته قیمت هر کیلو دام سنگین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان و دام سبک ۵۵ هزار تومان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوریان از انباشت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام، دولت باید اقدام به خرید حمایتی دام یا صادرات گوشت کند.

رئیس شورای صادرکنندگان دام ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت دام، نرخ هر کیلو لاشه گوساله در بخش عمده به ۷۵ هزار تومان و گوسفند به ۹۵ هزار تومان رسیده است، درحالیکه هفته گذشته قیمت هر کیلو لاشه گوساله ۸۵ هزار تومان و لاشه گوسفند ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت گوشت تا پایان سال افزایشی نخواهد داشت، گفت: افزایش قیمت زمانی اتفاق می افتد که تقاضا در بازار افزایش یابد یا دچار کمبود عرضه شویم که  هیچ یک اتفاق نمی افتد.

پوریان جمعیت فعلی دام سبک را ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و افزود: تا پایان سال ۱۵ میلیون راس باید کشتار و مصرف شود که به سبب آنکه تا پایان سال زمان زیادی وجود ندارد، امکان کشتار این میزان دام نیست و به علت حجم بالا باید اقدام به منجمد کردن جمعیت گوسفندی کشور کنیم.

رئیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: در بخش گوساله تا پایان سال جمعیت کشتار ۱۰۰ هزار راس است چرا که جمعیت سال آینده هم ‌می رسد.

وی  تصریح کرد: حدود ۵۰ هزار تن گوشت منجمد از این‌میزان تولید می شود که با این وجود ذخایر آماده عرضه برای بازار داریم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: قیمت گوشت در بازار صراط هزار تومان تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مهر در گزارشی نوشت: قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901266

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته