Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:25:43 GMT

یارانه فعلی مطبوعات نسبت به یک دهه پیش نصف شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۰۳۶۴

یارانه فعلی مطبوعات نسبت به یک دهه پیش نصف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات خراسان رضوی، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در دیدار اختصاصی با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی اظهار کرد: مجلس یازدهم برای تولیدات رسانه‌ای مناسب در فضای مجازی در بودجه سال 1400 کل کشور، اعتباری خاص مدنظر دارد که بخشی از آن هم به مطبوعات و رسانه‌ها اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون‌های اجتماعی و تلفیق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد مدیر و قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی از طولانی بودن و سختی پروسه و فرآیند عضویت اصحاب رسانه در صندوق اعتباری هنر برای استفاده از تسهیلات بیمه وعده داد: در روزهای اخیر برای بحث بودجه جلسه‌ای با اعضای هیئت مدیره صندوق هنر داشتیم که امیدواریم با پیگیری بیشتر مسائل رسانه‌ای‌ها برای عضویت مرتفع شود.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان تشکل صنفی خانواده رسانه‌ها نباید دولتی تصور شود و باید بهره‌مند از حمایت و دارای استقلال باشد.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین از پیشنهاد در نظر گرفتن ردیف بودجه برای خانه مطبوعات مشابه خانه هنرمندان و دیگر مجامع صنفی مشابه در بودجه استقبال کرد و قول پیگیری داد.

مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد: وضعیت فعلی اصحاب رسانه به خصوص با پایین آمدن میزان آگهی‌ها و کاهش آگهی‌های ثبتی و افزایش چندبرابری قیمت کاغذ و بحران کرونا درحال حاضر دچار مشکل است.

مجتبی محمودی افزود: در سال‌های اخیر بسیاری از ادعاها در حمایت از اصحاب رسانه و مطبوعات بیشتر در حد شعار بوده و مواردی مانند اینترنت رایگان و بیمه و یارانه هم به صورت محدود بوده و شامل بسیاری از خبرنگاران نشده است.

غلامرضا بنی اسدی، نائب رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هم با اشاره به قرار داشتن پایگاه مرکزی رسانه‌های کشوری مؤثر در مشهد، خواستار توجه بیشتر مسئولان به رسانه‌ها شد.

علی خسروشاهی، دیگر عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان هم از شیوه تخصیص یارانه به رسانه‌ها انتقاد کرد و خواستار تغییراتی در آن شد.

محمدجواد رنجبر، عضو دیگر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این دیدار خواستار اصلاحاتی در قانون مطبوعات با توجه به شرایط روز شد و افزود: لایحه تشکیل سازمان نظام صنفی رسانه‌ای نیز چندین سال در دولت بلاتکلیف باقی مانده و به مجلس ارسال نشده است که در صورت ارسال به مجلس و تصویب، بسیاری از مشکلات به خصوص در رابطه با رسیدگی به شکایات از اصحاب رسانه، حل می‌شود.

قائم مقام خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی همچنین با اشاره به اینکه کمتر از 20 درصد اهالی رسانه در استان عضو صندوق اعتباری هنر هستند، به تشریح مشکل عضویت و فرآیند پیچیده خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در صندوق هنر و متعاقب آن استفاده از بیمه این صندوق پرداخت و خواستار تسهیل روند عضویت خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در این صندوق شد. 

وی در ادامه خواستار تشکیل فراکسیون رسانه در مجلس شد.

در ادامه مجتبی نوریان دبیر هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی به مشکلات خبرنگاران و خانه‌های مطبوعات اشاره کرد و گفت: زمزمه‌های گاه و بی‌گاه درباره افزایش سابقه کار شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور برای بازنشستگی، خبرنگاران را نگران می‌کند که جا دارد صریح و شفاف در این باره اعلام نظر شود. همچنین بی‌عدالتی در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشاغل سخت از جمله خبرنگاران، سبب شد سنوات ارفاقی آنان لحاظ نشود که ضرر زیادی متوجه این قشر کرد و در همسان‌سازی‌های بعدی هم آنان را متضرر و حقوقشان را در مقایسه با دیگر بازنشستگان، فاصله دار خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، خواستار اختصاص ردیف بودجه به خانه‌های مطبوعات در بودجه سالانه کشور شد تا قسمتی از مشکلات آنان رفع شود.

توحید آرش‌نیا عضو دیگر هیئت مدیره خانه مطبوعات نیز از دیگر حاضران در این دیدار بود.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی یارانه مطبوعات هیئت مدیره خانه مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد

به گزارش "ورزش سه"، واگذاری 85 درصدی سهام باشگاه استقلال به شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و انتخاب نماینده ویژه توسط این شرکت برای حضور در هیئت مدیره آبی‌ها این احتمال را به وجود آورد که شاید علی خطیر هم از مدیرعاملی این باشگاه برود، اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

علی خطیر که در ابتدای فصل مدیریت باشگاه استقلال را در دست گرفته، امسال با چالش‌های زیادی مواجه بوده، اما کارش را ادامه داده و در حال حاضر نیز در راس مدیریت صدرنشین لیگ برتر است.

علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، امروز در نخستین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام، تاکید کرد که علی خطیر به کارش در مدیرعاملی این باشگاه ادامه خواهد داد و حداقل تا یک ماه و نیم آینده (پایان فصل) تغییری اتفاق نمی‌افتد.

تغییرات در هیئت مدیره باشگاه استقلال پس از واگذاری سهام آبی‌ها نیز به این زودی اتفاق نمی‌افتد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در نظر دارد تا پس از پایان فصل چنین کاری را انجام بدهد.

دیگر خبرها

  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تیم دوم استقلال زنده می‌شود
  • استقلالی‌ها پولدار می‌شوند
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت