Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، بر همین اساس شامگاه روز سه شنبه ۱۴ بهمن ماه سالجاری و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت ایام ولادت حضرت زهرا (س)، با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آیین خداپسندانه گلریزان جهت جمع آوری کمک به مادران زندانی جرایم غیر عمد در زورخانه ملی شهید فهمیده تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش؛ دکتر مهربان(قائم مقام ستاد دیه کشور)، دکترمهرعلی باران چشمه(سرپرست فدراسیون)، محمد جعفرپور (دبیرکل فدراسیون)، محمد نجاتمهر(مشاور عالی فدراسیون)، حاج حسین زندی(رییس اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری)، حمید منتظر (رییس کانون مداحان استان تهران)، مدیران وکارشناسان ستاد دیه کشور، نمایندگان دیگر اصناف کشور، پیشکسوتان، قهرمانان، خیرین و عموم مردم در این مراسم حضور داشتند.

در میان هزاران نفر زندانی در سراسر کشور، زنانی هم هستند که به دلیل جرایم غیر عمد و عمدتا مالی از جمله ضمانت بستگان به ویژه همسر و برادر و ... در پشت میله های زندان به سر می برند. بسیاری از آنان هیچ نقشی در جرم رخ داده ندارند و تنها به دلیل اعتماد به نزدیکان خود امروز در بند هستند. در موارد دیگر هم بیشترشان به دلیل فشارهای اقتصادی، یک اتفاق، حادثه، پیشامد، بی‌تدبیری و حتی بلندپروازی پشت میله‌های زندان، عمر خود را سپری می کنند.

زنان زندانی جرایم غیر عمد که امروز تعدادشان در سراسر کشور به حدود ۲۵۰ نفر می رسد، بیشترشان در کنار نقش همسری، مادرانی هم هستند و فرزندانی امروز چشم به راه آمدن آنها به خانه سال نو را آغاز کرده اند.

بیشترین علت حبس زندانیان زن جرایم غیرعمد مربوط به صدور چک است

۹۰ درصد زندانیان زن جرائم غیرعمد هیچ سابقه کیفری نداشته و اغلب این مددجویان زن برای اولین بار است که روانه زندان شده‌اند. بیشترین علت حبس زندانیان زن جرایم غیرعمد مربوط به صدور چک است، این دسته از بدهکاران مالی که بابت صدور چک و در بسیاری موارد به دلیل ضمانت از دوستان، بستگان و متأسفانه همسران با ضمانت از طریق برگه‌های بانکی روانه زندان شده‌اند و طبق آمار، ۹۰ درصد زندانیان زن جرائم غیرعمد هیچ سابقه کیفری نداشته و اغلب این مددجویان زن برای اولین بار است که روانه زندان شده‌اند. در بین پرونده‌های ستاد دیه، پرونده‌هایی وجود داشت که زنان زندانی به دلیل مبالغ ناچیز گاهی تا دو ماه در حبس بودند. البته زندانی شدن به دلیل مسائل اقتصادی، صدور چک و ضمانت تنها معطوف به قشر خاصی نمی‌شود و در بین زنان زندانی در سال‌های اخیر از چهره‌های معروف تلویزیونی تا دندانپزشک با سابقه هم وجود داشت.

در سال‌های اخیر، حبس به دلیل ضمانت رشد داشته و بسیاری از زنان زندانی به دلیل ضمانت به خاطر اعتماد نابجا به بستگان و همسایه‌ها و همکاران خود روانه زندان شدند. موارد زیادی بویژه در سالهای اخیر داشتیم که بابت ضمانت از نزدیکان نسبی خودشان محکم به زندان شدند.

زندان جای مادران نیست

در جشن گلریزان آزادی مادران زندانی جرایم غیر عمد که توسط فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با همراهی هیئت های استانی در سراسر کشور تدارک دیده شده است، از همه نیکوکاران و خیران برای همراهی و همکاری بیشتر جهت آزادی زنان زندانی درخواست یاری شده است.

این فدراسیون به عنوان ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی کشور، مشارکت در این پویش را از روش های مختلف از جمله استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷*۷۸۰* و شماره حساب ۵۵۵۵۵ بانک ملی ایران شعبه وحدت متعلق به ستاد دیه کشور و شماره کارت آن ستاد به شماره (۷۵۰۳ ۹۹۵۱ ۹۹۱۱ ۶۰۳۷) و شماره شبا IR۵۲۰۱۷۰۰۰۰۰۰۰۱۵۵۵۵۰۰۰۰۰۰۴  اعلام کرده است.

برچسب‌ها ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فدراسیون کشتی بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فدراسیون کشتی بانوان ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فدراسیون کشتی بانوان اخبار کنکور زندانی جرایم غیر عمد زنان زندانی روانه زندان زندانیان زن ستاد دیه صدور چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

 

هرمزگان-جام جم انلاین-با سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند.

 

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران گفت: همزمان با آزادی زندانیان پاکستانی، برخی از اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز آزاد می‌شوند و این فرایند بین دو کشور تا تعیین تکلیف همه افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه دارد.

 

کاظم غریب‌آبادی افزود: این اتباع به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان بسر می‌بردند و با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

 

وی گفت: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد می‌شوند.

دیگر خبرها

  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • بازگشت زندانی جرایم غیر عمد به آغوش خانواده
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی جوان بدهکار از زندان با کمک یک پیرمرد در همدان
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند