Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب‌الدین منتظمی گفت: شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد، اقدامات لازم برای تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرده است.برای به‌روزرسانی یک سازمان موانع مالی باید برطرف شود البته شاهد کف استانداردها در حوزه باغ وحش‌ها هستیم.

به گزارش برنا؛ وضعیت باغ وحش ها در ایران و بسیاری از نقاط دنیا با انتقادهایی رو به رو بوده است به خصوص آنکه طی سال های اخیر رفتارهای غیر اخلاقی و وضعیت اسفناک این مراکز صدای مدافعان حقوق حیوانات را در آورده است و حتی پای انحلال باغ وحش ها و یا تغییر وضعیت آن ها رسیده است با این وجود هر روزه صدای دیگری از باغ وحش های ایران از تهران و مشهد و سایر نقاط در می آید و یک تصویر غم انگیز از باغ های وحش منتشر می شود اما آیا بنا است تغییری در روند مدیریت باغ های وحش ایجاد شود؟ روز گذشته تصویری از شیر باغ وحش ارم در فضای مجازی پخش شد که تصور می شد این شیر جنگل از وضعیت خود خسته شده و اشک می ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهاب‌الدین منتظمی، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص آخرین وضعیت باغ وحش ارم به خبرنگار برنا گفت: کارهای درمانی شیر باغ وحش ارم انجام شده و هم‌اکنون نیز حال عمومی او مناسب است.

او درباره روند رسیدگی به حیوانات در باغ وحش افزود: اگر کارشناس محیط زیست یا هر فردی بر این باور است که حیوانات مشکل خاصی دچار می شوند، باید بدانند که سازمان دامپزشکی مرجع است و مرجعیتی بالاتر از این سازمان برای رسیدگی به وضعیت سلامت حیوانات در کشور وجود ندارد. سازمان دامپزشکی مسئول فنی دارد که در صورت وقوع هر گونه مشکل یا بیماری حیوانات را باید به ادارات دامپزشکی منتقل کرد.

منتظمی ادامه داد: نباید عنوان کرد که وضعیت باغ وحش‌های کشور اسفبار است اگر چه اقداماتی در رابطه با اصلاح استانداردها در حال انجام است.

این مقام مسئول افزود: شیوع کرونا، تعطیلی باغ وحش‌ها و نداشتن درآمد، اقدامات لازم برای تحقق ضوابط بیشتر را دشوار کرده است.برای به‌روزرسانی یک سازمان موانع مالی باید برطرف شود. البته کف استانداردها در حوزه باغ وحش‌ها را شاهد هستیم.

منتظمی در پاسخ به این سوال که آیا حیوانات در باغ وحش ها دچار افسردگی می شوند، گفت: تصویری از شیر باغ وحش ارم منتشر شده که ترشحاتی در چشم‌هایش مشاهده می‌شود. برخی از افراد نیز مسئله افسردگی حیوانات در باغ وحش‌ها را مطرح کرده‌اند. باید دانست که مسئول فنی باغ وحش آنجا حضور داشته است. این حیوان و دیگر حیوانات موجود در باغ وحش از طبیعت گرفته نشده‌اند، بلکه  این حیوانات متولد باغ وحش و حصار هستند.

او تاکید کرد: تمامی حیوانات باغ وحش مداوم تحت بررسی و معاینه قرار دارند. تحت هیچ شرایطی اجازه برداشت از طبیعت برای باغ وحش صادر نمی‌شود. تک تک حیوانات موجود در باغ وحش از مراکز باغ وحشی وارد شده‌اند. 

//انتهای پیام: 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: باغ وحش بیماری حیوانات زهرا سلیمانی باغ وحش ها باغ وحش ارم باغ وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟

آفتاب‌‌نیوز :

پارک لاله یکی از خاطره‌انگیزترین پارک‌های تهران با وسعت ۳۵ هکتار است و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که به پایتخت سفر کرده باشد و نام پارک لاله را نشنیده یا از آن بازدید نکرده باشد.

پارک لاله گونه‌های مختلف گیاهی مثل چنار، اقاقیا، کاج، سرو نقره‌ای، نارون، پالم، اقاقیا، افرا، ماهونیا، بربریس و صنوبر وجود دارد و فضای سبز زیبای آن محلی مناسب برای آرامش و استراحت و رهایی از شلوغی و آلودگی‌های شهر است. در قسمت جنوبی پارک نیز آب‌نما‌ها و جوی‌های مارپیچ به سبک ژاپنی ساخته شده است که با جلوه زیبای خود، این بوستان را به یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران تبدیل کرده‌اند.

طی روز‌های اخیر تصاویری از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد قطعه‌ای از پارک لاله به مساحت بیش از سه هزار هزار متر مربع حصارکشی شده و ظاهراً قرار است در این زمین تغییراتی حاصل شود. این تغییرات در جنب غربی ایستگاه آتش‌نشانی و روبه‌روی خیابان پورسینا بوده و آنجا حصار‌هایی نصب شده است.

درباره این ماجرا به سراغ برخی از مسؤولان شهرداری تهران اعم از سازمان بوستان‌ها و شهرداری منطقه ۶ رفتیم.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۶ در این زمینه اعلام کرد: هر گونه دخل و تصرف در بوستان‌ها برعهده سازمان بوستان‌ها است و شهرداری مناطق فقط در بحث نگه داشت بوستان‌ها دخیل است.

یکی دیگر از مدیران شهری هم گفت: سرانجام حصار کشی مشخص نیست و شاید کلاً طرحی که مد نظر بوده لغو شود و اجرایی نشود.

وی افزود: ساخت فرهنگسرا و سرویس بهداشتی از جمله پروژه‌های مطرح شده بوده است که اجرای آن فعلاً تعلیق شده و سرانجام آن مشخص نیست

همچنین تلاش خبرنگار با مدیران سازمان بوستان‌ها به نتیجه نرسید و مسؤولان این حوزه حاضر به پاسخگویی نشدند.

هنوز موضوع بوستان قیطریه و حواشی مربوط به آن تمام نشده که ماجرای بوستان لاله آغاز شده است و اکنون باید دید سرانجام حصارکشی چه خواهد شد و آیا پروژه در نظر گرفته شده اجرایی یا کامل تعلیق خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ماجرای حصار‌کشی در پارک لاله چیست؟ شهرداری درختان لاله را هم قطع می‌کند؟
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • تحقق ۱۲۴ درصدی درآمد حاصل از عوارض ساختمانی در قم
  • گربۀ محله مهم است
  • نکونام: سر کسانی باید پایین باشد که مردم آنها را می‌شناسند/ سقف را رعایت کردیم و گریه مان درآمد، سرمان کلاه رفت
  • طبیعت‌گردی خطرناک در کنار ببرهای درنده | ویدئو
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند