Web Analytics Made Easy - Statcounter

تداوم اختلافات پارلمان ، نخست وزیری و ریاست جمهوری تونس درباره وزیران جدید، حمله خمپاره‌ای به اطراف مقر نخست وزیر و مقامات محلی در یک ایالت سومالی، شرایط بسیار نامطلوب پناهندگان اتیوپیایی از جمله رویدادهای آفریقا هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با گذشت یک هفته از رای اعتماد پارلمان تونس به وزیران جدید کابینه هشام المشیشی هنوز رئیس جمهور این  کشور دستوری برای انجام مراسم تحلیف آنان در حضورش صادر نکرده و معتقداست، شبهاتی درباره فساد برخی وزیران جدید وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

یک نماینده پارلمان تونس که به حزب اسلامگرای النهضه وابسته است،  در گفت وگو با رادیو « موزابیک» این کشور با اشاره به اختلافات پارلمان ، نخست وزیری و ریاست جمهوری تونس درباره تعدیلات انجام شده در کابینه المشیشی گفت: این اختلافات چهره مناسبی از کشور در افکار عمومی به نمایش نمی‌گذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

محمد القومانی  تصریح کرد: چنانچه رئیس جمهور از انجام مراسم تحلیف وزیران جدید کابینه المشیشی خودداری کند، این وزیران در سمت‌های خود مشغول فعالیت خواهند شد و این موضوع به معنای عبور ائتلاف حاکم از رئیس جمهور است.

نخست وزیر تونس هم به تازگی گفته‎است: با وجود خود داری رئیس جمهور از انجام مراسم تحلیف وزیران جدید این احتمال وجود دارد که آنان درسمت‌های خود به صورت مستقیم مشغول به کار شوند.

بر اساس فصل 89 قانون اساسی تونس،  وزیران دولت جدید پس گرفتن رای اعتماد از پارلمان باید در برابر رئیس جمهور مراسم تحلیف به جای آورند و او حکم  آنان را تنفیذ کند . این ماده قانون شامل دولت جدید می‎شود و کابینه‌ای که تعدیل شده است در برنمی‌گیرد اما طیفی از حقوقدانان و سیاستمداران تونسی نظر دیگری دارند.

حمله خمپاره‌ای دراطراف  مقر نخست وزیر

10 گلوله خمپاره به منطقه‌ای از شهر « طوس مریب » سومالی اصابت کرد که در آنجا نخست وزیر دولت انتقالی این کشور اقامت داشت.

به نوشته رسانه‎های سومالی ؛ محمد عبدالله فرماجو که برای گفت وگو با مقامات ایالت گالمادگ ( مرکز کشور ) درباره اختلافات موجود  در روند انتخابات سومالی به شهرطوس مریب ( مرکز ایالت گالمادگ ) رفته بود،  چند ساعت پس از ورودش به این شهر 10  گلوله خمپاره به منطقه‎ایی اصابت کرد که نخست وزیر دولت موقت سومالی و برخی از مسئولان محلی درآنجا حضور داشتند.

آفریقا| شروع واکسیناسیون با واکسن اسپوتنیک در الجزایر/ حمله به مواضع الشباب در سومالی

به نوشته پایگاه خبری « سومالی جدید» این حمله خمپاره‎ای در حالی انجام شد که شهر طوس مریب تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.

گروه تروریستی الشباب وابسته به شبکه القاعده در 30 کیلومتر طوس مریب مستقراست  و هراز گاهی عناصر این گروه فرودگاه این شهر را هدف حملات خمپاره ای خود قرار می‌دهند.

آوارگان اتیوپیایی در شرایط دشوار

« برنامه جهانی غذا » وابسته با سازمان ملل وضعیت پناهندگان اتیوپیایی در شرق سودان را بسیار نامناسب خواند و از کشورها و سازمان‎های بشردوستانه خواست،  کمک‌های غذایی خود را برای رفع گرسنگی بیش از 60 هزار آواره اتیوپیایی به سودان ارسال کنند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، نماینده « برنامه جهانی غذا »  در سودان گفت: افرادی که از اتیوپی فرار کرده‎اند و وارد سودان شده‌اند، هیچ چیزی ندارند و خسته و گرسنه هستند لذا کالاهای ضروری  و معیشتی  را باید هرچه سریع تر در اختیار آنان قراردهیم.

وی تصریح کرد: پناهندگان اتیوپیایی به شدت نیازمند کمک  نیکوکاران در سراسر جهان هستند.

جنگ ارتش اتیوپی با عناصر وابسته به جبهه آزادی بخش تیگرای سبب شده‌است،  بیش از 63 هزار نفر از ساکنان ایالت تیگرای به سودان پناهنده شوند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیران جدید مراسم تحلیف رئیس جمهور خمپاره ای نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی


 به گزارش تابناک، دولت فدرال سومالی اعلام کرد: طی چند هفته اخیر ۱۰۰ تن از تروریست‌های وابسته به گروه الشباب در مناطق مختلف کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

در بیانیه دولت موگادیشو آمده است: ده‌ها تن تروریست وابسته به الشباب در ایالت‌های گلمدگ، هیرشبیلی، جوبالند، موگادیشو و مناطق جنوب غربی کشور خود را تسلیم مقامات دولتی کردند.

به نوشته روزنامه سومالی جدید چاپ موگادیشو، در این بیانیه با اشاره به عفو عمومی رئیس جمهور سومالی تصریح شده است: این عفو بستری را فراهم می‌آورد تا افراد مسلح با کنار گذاشتن اقدامات خشونت آمیز به جامعه بازگردند و زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

دولت سومالی با استقبال از جدا شدن افراد مسلح از گروه‌های تروریستی تاکید کرد: مبارزه با افراط گرایی و تروریست ادامه خواهد داشت تا ثبات و امنیت بر کشور حاکم شود.

الشباب یک گروه ترویستی وابسته به القاعده است که فعالیت خود را در سومالی از سال ۲۰۰۴ شروع کرده و با انجام عملیات تروریستی ثبات و امنیت این کشور و شاخ آفریقا را برهم زده است.

با انتخاب «حسن شیخ محمود» به عنوان رئیس جمهور سومالی، مبارزه با گروه تروریستی الشباب با قدرت و توان بیشتری ادامه یافت و ارتش این کشور با کمک مردان مسلح قبایل سومالی توانست مناطق زیادی از این کشور را از سیطره عناصر الشباب آزاد کند.

دیگر خبرها

  • سیل در سومالی؛ ۷ کودک جان باختند
  • سیل در سومالی/ ۷ کودک جان باختند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • کشته شدن ۴ نظامی صهیونیست در جنوب غزه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری