Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:46:26 GMT

دولت بایدن مدعی کمک به فلسطینیان شد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۰۹۶

دولت بایدن مدعی کمک به فلسطینیان شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را از سرگرفته است.

به گزارش مشرق، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد که واشنگتن کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را از سر می‌گیرد

بیشتر بخوانید: انتخابات فلسطین/ زخمهای کهنه درمان و اتحاد برقرار خواهد شد؟

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «ما قصد داریم کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان را به سرعت از سر بگیریم چون این در راستای منافع آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

پرایس در ادامه اضافه کرد: «تعلیق کمک‌ها توسط دولت قبل هیچ دستاورد سیاسی بدست نیاورده یا اینکه باعث امتیازدهی از سوی رهبران فلسطینی نشده و فقط به مردم فلسطین آسیب رسانده است.»

 پس از قطع شدن روابط رام‌الله با واشنگتن در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین،‌ روز دوشنبه، خبر داد که ارتباطات با واشنگتن از سر گرفته شده است.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در این خصوص گفت که او با دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا و به نیابت از این دولت با «هادی عمرو» مسئول پرونده فسطین و اسرائیل در وزارت خارجه آمریکا تماسی تلفنی داشته است.

رئیس جمهور سابق آمریکا طی چهار سال گذشته، مجموعه اقدامات ضد فلسطینی و حتی ضد عربی اتخاذ کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به شناسایی شهر قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت از تل‌آویو به این شهر، رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن»، موافقت با طرح اشغال و الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به قلمرو این رژیم و به رسمیت شناخت حاکمیت تل‌آویو بر جولان اشغالی سوریه اشاره کرد.

این اقدامات باعث شد که تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس روابطش را با آمریکا قطع و تأکید کند که دیگر وساطت آمریکا در گفت‌وگوهای سازش را قبول ندارد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر فلسطین آمریکا وزارت خارجه واشنگتن تشکیلات خودگردان فلسطین اسراییل فلسطینیان رژیم صهیونیستی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم