Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شب میلاد یگانه دخت نبی مکرم اسلام (ص) نقاره‌های حرم مطهر رضوی خجسته زادروز بانوی مکرم اسلام را بشارت دادند و با طنین نوای خوش نقاره‌ها، آسمان مشهدالرضا آذین بند میلاد  دختر خورشید شد، شهر رخت نور بر تن کرد و حرم قدسی و زائران و مجاوران سرودخوان آمدن کوثر جاری رسول الله (ص) شدند.

در باغ نبوت از نهال توحید، گلی شکوفا شد و فاطمه (س)، مظهر پاکی، عطوفت، مسوولیت، جهاد و وفاداری چشم به جهان باز نمود، در آن هنگام از آسمان قدوسیان آواز سردادند و درهای رحمت بار دیگر به روی عالمیان گشوده شد آنجاست که دلدادگان در صحن و سرای فرزند بزرگوارش، علی ابن موسی الرضا(ع) رسم دلدادگی را به جای آورده و در برابرش به سجده افتادند چرا که با نام او همه قفلها گشوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشهدالرضا در سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام (ص) غرق نور و سرور است و قلب این شور و شیفتگی در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌تپد، همزمان با شب ولادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت صدیقه طاهره (س) پویش بزرگ "به لطف مادر" در حرم قدسی برگزار شد، این پویش به منظور شکرگزاری نعمت پیروزی انقلاب اسلامی و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تهیه شده بود.

این ویژه برنامه در شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با سراسر کشور از ساعت ۲۰ در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) با نوای یکی از ذاکران اهل بیت برگزار و از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش شد و مردم ایران در این ویژه برنامه با حضور در آستان های مقدس و امامزادگان سراسر کشور، برای شکرگزاری پیروزی انقلاب اسلامی دعای توسل را زمزمه کردند و با توسل به ائمه اطهار(ع)، شفای بیماران و رهایی جهان از بیماری کووید ۱۹ را از درگاه خداوند متعال مسالت کردند.

شب شعری هم در ایام ولادت حضرت زهرا(س) با عنوان "رواق دعبل" تدارک دیده شده که به مدت ۱۰ شب با حضور شاعران آئینی از جمله سید هاشم وفایی، سید حسین حسینی، سید ابوالفضل مبارز، سید روح الله موید، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری،علی زمانیان و صابر رحمانی در حرم رضوی برگزار می‌شود.

همچنین به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، برنامه ای ویژه‌ خواهران با حضور ۱۰۰ نفر از مادران و همسران شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافعین سلامت در رواق حضرت زهرا(س) حرم رضوی برگزار می‌شود که هدف آن تکریم بانوان نمونه و از جان گذشته این دیار در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و روزهای سخت این سرزمین است.

"به نیابت از مادر" نیز عنوان دیگر برنامه‌ای است که به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی همزمان با روز ولادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) تدارک دیده شده است؛ در این ویژه برنامه هشت هزار نفر از زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی به نیابت از امام خمینی(ره) و پدران و مادران شهدا امام علی بن موسی الرضا(ع) را زیارت می‌کنند.

در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی میزبان بسیاری از زائران و مجاوران به ویژه زنان و مادران مشهدی خواهد بود و ویژه برنامه‌ای برای آنان در رواق امام خمینی (ره) همراه با مولودی خوانی و سخنرانی پیش بینی شده است.

برچسب‌ها مشهد انقلاب اسلامی ایران حرم امام رضا آستان قدس رضوی امام رضا روز مادر ولادت حضرت فاطمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد انقلاب اسلامی ایران حرم امام رضا مشهد انقلاب اسلامی ایران حرم امام رضا آستان قدس رضوی امام رضا روز مادر ولادت حضرت فاطمه اخبار کنکور انقلاب اسلامی ویژه برنامه ولادت حضرت حضرت فاطمه مکرم اسلام حضرت زهرا حرم مطهر امام رضا زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امروز (هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲ پرواز از فرودگاه حضرت امام (ره) و آیت الله صدوقی یزد برای اعزام زائران حج عمره برنامه ریزی شده است.

بر پایه این گزارش، عمره‌گزاران استان تهران در ساعت پنج و ۴۰ بامداد امروز فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد مدینه ترک کردند.

همچنین زائران استان یزد با پرواز شماره ۱۵۵۰ هواپیمایی‌جمهوری اسلامی در ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه از فرودگاه یزد به عربستان رهسپار می‌شوند. پرواز بازگشت زائران استان یزد طبق برنامه ریزی صورت گرفته روز ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری‌خواهد بود.

کد خبر 6089033 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم