Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@23:18:58 GMT

هجوم جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۱۶۴

هجوم جدید ملخ‌های صحرایی از اواخر بهمن

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور از هجوم جدید دستجات ملخ‌های صحرایی از پایان بهمن ماه جاری خبر داد.

سعید معین در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه زمان هجوم جدید ملخ‌های صحرایی ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی دارد، اظهار کرد: به دلیل بارش کم سابقه برف در مناطقی از شبه جزیره عربستان شاهد عقب افتادگی سیکل زندگی آفت ملخ صحرایی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از دیروز با آغاز  وزش باد از سمت شبه جزیره عربستان به سمت ایران پیش‌بینی می‌شود دستجات این آفت حرکت خود را به سمت کشور ما شروع کند.

به گفته معین؛ در حال حاضر آفت ملخ صحرایی مهاجم به صورت بالغ، نابالغ، تخم و پوره در برخی از کشورهای شرق آفریقا حضور دارند که به جمعیت شبه جزیره عربستان افزوده شده و به سوی ایران  سرازیر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان زمان روز دقیقی را برای ورود آفت به کشور تعیین کرد، گفت: پیش بینی می‌شود که اولین ورود ملخ‌ها در پایان بهمن یا حداکثر اوایل اسفندماه باشد.

معین در پاسخ به این پرسش که چه میزان آماده مبارزه با ملخ‌های صحرایی در هجوم جدید هستیم، اظهار کرد: اگر همین امروز ملخ‌های مهاجم وارد کشور شوند ما تا اواخر اسفند دوام می‌آوریم، اما لازم است که هر چه زودتر اعتبار درخواستی برای مبارزه با این آفت مهاجم در اختیار سازمان حفظ نباتات کشور قرار گیرد.

وی تصریح کرد: میزان اعتبار درخواستی سازمان حفظ نباتات برای مبارزه با آفت 400 میلیارد تومان است که ستاد بحران فعلا 200 میلیارد آن را تایید کرده و منتظر تصویب آن در هیات دولت هستیم.

معین یادآور شد: قیمت مواد اولیه، خدمات، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای مبارزه به شکل چشمگیری افزایش یافته است به نحوی که فقط قیمت سم مخصوص این آفت 5 برابر شده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور حداکثر زمان مناسب برای تصویب و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای مبارزه را نیمه اسفندماه سال جاری عنوان کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003E0a

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان حفظ نباتات ملخ های صحرایی برای مبارزه هجوم جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!

آتش‌نشانان یک مار سمی را که وارد یک کارگاه تزریق پلاستیک در جنوب تهران شده و موجب رعب و وحشت کارگران شده بود، به دام انداختند.
هجوم مار سمی به کارگاهی در جنوب تهران

به گزارش ایسنا، صبح امروز افراد حاضر در یکی از کارگاه‌های واقع در محدوده خلازیر در تماس با سامانه ۱۲۵ از مشاهده یک مار در کارگاه خود خبر داده و در حالی که دچار وحشت شده بودند از آتش‌نشانان درخواست کمک کردند.

در ادامه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه ۱۳۲ را به محل حادثه که یک کارگاه تزریق پلاستیک بود، اعزام کرد و آنان مشاهده کردند که ماری به طول یک متر وارد این کارگاه شده و کارگران را به وحشت انداخته است.

عوامل آتش‌نشانی با رعایت کامل اصول ایمنی و با استفاده از ابزار مخصوص، این مار را که سمی بود، به دام انداخته و برای انتقال به مراکز مربوطه به ایستگاه منتقل کردند.

tags # مار سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • کردستان معین استان هرمزگان در امر گازرسانی است
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • گل‌گهر 0 - 0 شمس‌آذر: همه چیز صفر!
  • (عکس) هجوم مار سمی غول پیکر به کارگاهی در جنوب تهران!
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • هجوم هواداران خشمگین رم به صفحه اینستاگرام آبراهام و کارسدورپ
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • هجوم هواداران رودا کرکراد به زمین مسابقه با تصور صعود به لیگ برتر هلند! / فیلم
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود