Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@10:56:01 GMT

روزی که فرهادی ارزشی شد، فردوسی‌پور عذرخواهی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۲۹۰

ساعت 24-در سومین روز سی‌ و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر از معیار فیلمساز ارزشی بودن و سینمای قهرمان‌ محور سخن به میان آمد. عادل فردوسی‌پور هم به دلیل یک سهل‌انگاری بهداشتی عذرخواهی کرد.

 روز سوم جشنواره سی و نهم فیلم فجر هنگام نمایش دو فیلم مهم جشنواره بود. «ابلق» از کارگردانی که دفعه پیش با «شبی که ماه کامل شد» سیمرغ‌های جشنواره را درو کرده بود، روی پرده رفت و فیلم دفاع مقدسی «تک تیرانداز» یاد و خاطره شهید عبدالرسول زرین را زنده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معیار فیلمساز ارزشی بودن

در فیلم سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار ماجرای تعرض و تلاش برای پنهان‌کاری با حضور ستاره‌هایی چون بهرام رادان، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و گلاره عباسی روایت می‌شود. ترکیب آشنای هوتن شکیبا و الناز شاکردوست در «شبی که ماه کامل شد» برنده سیمرغ‌های بازیگری شده بود و این بار هم در نشست خبری کانون توجه بودند. کدامیک می‌توانند دومین سیمرغ کارنامه هنری‌شان را به دست آورند؟ شکیبا؟ شاکردوست؟ هر دو یا هیچکدام؟

در بخشی از این نشست پرسشی مطرح شد که اشاره به کارنامه نرگس آبیار و مسیر پیش روی این فیلمساز داشت. او که فیلم‌هایی چون «شیار ۱۴۳»، «نفس» و «شبی که ماه کامل شد» را در کارنامه دارد، آیا تا کنون فیلمساز ارزشی بوده اما قرار است از این پس باب طبع جریان روشنفکری فیلم بسازد؟

آبیار در این باره گفت: «واژه‌ ارزشی معیارهایش خیلی بالاتر  از این حرف‌ها است برای مثال آقای فرهادی فیلمساز ارزشی است چون در فیلم‌هایش به پیچیدگی‌های اخلاقی می‌پردازد. من خود را فیلمساز ارزشی نمی‌پندارم اما کاش فیلمساز ارزشی بودم.»

روز عذرخواهی فردوسی‌پور

عادل فردوسی‌پور یکی از مهمان‌های روز نخست جشنواره بود، در روز سوم بابت یک سهل‌انگاری بهداشتی عذرخواهی کرد. فردوسی‌پور برای تماشای «بی‌ همه چیز» به جشنواره آمده بود و هنگام عکس انداختن ماسک را از صورت برداشت و پرویز پرستویی را در آغوش گرفت. این موارد در دوران همه‌گیری کرونا با انتقاداتی روبه‌رو شد و بازتابی گسترده داشت.

او دیروز در این باره گفت: «در تمام مدت ماسک روی صورتم بود به جز زمانی که عکاسان برای عکس گفتند که ماسک را برداریم و من هم برای چند لحظه ماسکم را برداشتم. درست این بود که این کار را نمی‌کردم. مدت‌ها پرویز خان پرستویی را ندیده بودم یک لحظه ناخوداگاه پروتکل‌ها فراموش شد از این بابت عذرخواهی می کنم.»

                                       بیشتر بخوانید: توضیحات دبیر جشنواره فجر درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی

قهرمان جنگ سینمای قهرمان محور را زنده می‌کند؟

ماجرای جای خالی سینمای قهرمان‌محور بارها به اشکال گوناگون بیان شده است. اینکه باید قهرمانان بزرگ کشور را در قاب تصویر نشاند و بر پرده سینما از دیدنشان به وجد آمد.

شهید عبدالرسول زرین تک‌تیرانداز اسطوره‌ای دوران دفاع مقدس سوژه اصلی فیلم «تک تیرانداز» است که دیروز در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم کامبیز دیرباز در نقش شهید زرین ظاهر شده است. چرا دیرباز برای بازی در این نقش انتخاب شد؟

علی غفاری کارگردان «تک‌تیرانداز» در این باره توضیح داد: «کامبیز دیرباز به لحاظ چهره بسیار شبیه به شهید زرین بودند و شاهد تلاش‌هایش برای این اثر بودم. در کسوت یک تیرانداز قابل قرار گرفتن کاری بسیار سخت است.»

کامبیز دیرباز هم درباره بازی در نقش این شهید قهرمان گفت: «از اینکه این نقش به من رسید خدا را شکر می‌کنم. با آقای غفاری خیلی صحبت کردیم تا به این نقش برسیم. به این نتیجه رسیدیم که نباید نعل به نعل مانند این قهرمان باشیم بلکه این قهرمان را با نگاهی به زندگی شهید زرین خلق کنیم.»

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فیلمساز ارزشی تک تیرانداز فردوسی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

« لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت.   به گزارش ایسنا، این فیلمساز تحسین شده قصد داشت فیلم بعدی خود را به نام  «انزو» با نویسندگی مشترک «رابین کامپیلو» در اواخر امسال فیلمبرداری کند.   «ایزابل د لا پاتلیر» نماینده کانته، به رسانه‌های فرانسوی اعلام کرد که این فیلمساز در پاریس و بر اثر بیماری درگذشت."   «کلاس درس» یک فیلم مستند-درام بر اساس کتابی نیمه خود زندگینامه از «فرانسوا بگودو» است که داستان آن درباره معلمی در محله‌ای در پاریس است و در آن بازیگرانی عمدتاً غیرحرفه‌ای بازی کرده‌اند.   به گزارش اسکرین، آخرین فیلم این کارگردان «آرتور رمبو» بود، درباره نویسنده‌ای که به خاطر محتوای رسانه‌های اجتماعی تحریک‌آمیزش به دردسر می افتد. این فیلم در جشنواره تورنتو ۲۰۲۱ نمایش داده شد. او همچنین فیلم «فاکس‌فایر: اعترافات یک دختر تبهکار» که در تورنتو ۲۰۱۲ رونمایی شد و فیلم «بازگشت به ایتاکا» که در سال ۲۰۱۴ در جسنواره ونیز انتخاب شد.   مرگ  «لوران کانته» شوک بزرگی برای صنعت فیلم فرانسه است و با ادای احترام سینماگران همراه شده است.  «ژیل ژاکوب» رئیس پیشین جشنواره فیلم کن، در پستی در X (توئیتر)، کانته را «فیلمساز خوب و با احتیاط و سرشار از انسانیت توصیف کرد که از برنده شدن نخل طلای خود اشباع نشد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازیگر فیلم اصغر فرهادی؛ همسر آینده ژوزه مورایس + عکس
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • « لوران کانته » فیلمساز برجسته فرانسوی درگذشت
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت
  • دراختتامیه جشنواره «قهرمان ایران ۱۴۰۲» چه گذشت؟