Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@12:54:16 GMT

اکسون موبیل سبز می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۹۱۶۵۲

اکسون موبیل سبز می‌شود؟

اکسون موبیل از طرح فناوری حذف کربن برای نشان دادن تصویری سبز از فعالیت‌های این شرکت رونمایی می‌کند.

به گزارش رویترز، شرکت اکسون موبیل بخشی را ایجاد کرده است که فناوری کاهش انتشار کربن این شرکت را تجاری سازی ‌کند، زیرا این شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده آمریکا به‌دنبال افزایش فشار ازسوی سرمایه‌گذاران و فعالان محیط زیست، تلاش می‌کند علیه تغییرات آب و هوایی تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام در حالی است که اکسون به‌دلیل نبرد نیابتی با برترین صندوق پوشش ریسک در تلاش است قابلیت‌های زیست‌محیطی خود را افزایش دهد، همچنین به‌دنبال انتخاب نامزدهایی برای هیئت مدیره این شرکت نفتی است و تلاش می‌کند به سمت آینده‌ای متمرکز بر انرژی تجدیدپذیر حرکت کند.

اکسون موبیل تصریح کرد که تا سال ۲۰۲۵ ، ۳ میلیارد دلار در زمینه کاهش آلایندگی سرمایه‌گذاری می‌کند و تا آن زمان قصد دارد شدت انتشار گازهای گلخانه‌ای میدان نفتی خود را نسبت به سال ۲۰۱۶، ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

این شرکت آمریکایی با اعلام اینکه راه‌حل‌های کاهش تولید ‌کربن این شرکت ابتدا بر فرآیند تجمیع کربن متمرکز خواهد بود، تصریح کرد: این شرکت در حال ذخیره‌سازی دی‌اکسیدکربن در غارهای زیرزمینی در امتداد سواحل خلیج ایالات متحده آمریکا و در میدان‌های گازی دریای شمال است.

سازمان ملل متحد عنوان کرده است که فناوری حذف کربن برای محدود کردن افزایش گرمایش زمین به مقدار حداکثر تا ۱.۵ درجه سانتیگراد و دستیابی به هدف آب‌وهوایی توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ ضروری است.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) تکنولوژی جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) سازمان ملل متحد (UN)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil سازمان ملل متحد UN آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • مزایای کریدور حمل‌ ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • فیلم | تلاش راه آهن برای حمایت از بخش خصوصی