Web Analytics Made Easy - Statcounter

آماده باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه، بازداشت ۷ تروریست در نینوا و الانبار، انتخاب «قیس المحمداوی» به عنوان معاون رئیس ستاد ارتش عراق و ادامه عملیات علیه تروریست‌های فراری از مهمترین اخبار امنیتی عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، اداره اطلاعات نظامی عراق از بازداشت هفت تروریست در استان‌های نینوا و الانبار خبر داد و اعلام کرد: نیروهای عراقی پنج تروریست را در مناطق مختلف موصل و دو تروریست را در «الکرمه» الانبار بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آماده باش نیروهای عراق در مرز با سوریه

یک منبع امنیتی عراق از آماده باش نیروهای امنیتی در طول نوار مرز با سوریه در غرب الانبار خبر داد و بیان کرد: نیروهای مستقر در طول نوار مرزی با سوریه، به حرکت درآمده و در آماده باش به منظور ممانعت از رخنه داعش به سر می‌برند.

منبع مذکور بیان کرد: نیروهای عراقی به شدت تحرکات داعش را رصد و همه  مسیرهای غیرقانونی را به شدت کنترل می‌کنند تا تکفیری‌ها نتوانند رخنه کنند.

این منبع افزود: تشدید اقدامات امنیتی و آماده در طول نوار مرزی با سوریه، پس از دریافت اطلاعاتی درباره قصد شوم تروریست‌های جنایتکار داعشی برای حمله به نیروهاست.

به گفته این منبع؛ نیروهای امنیتی عراق مراکز ایست و بازرسی در جاده‌های اصلی و فرعی برای ممانعت از رخنه امنیتی، ایجاد کرده‌اند.

«قیس المحمداوی» معاون رئیس ستاد ارتش عراق شد

یک منبع امنیتی امروز چهارشنبه گفت که «قیس المحمداوی» معاون رئیس ستاد ارتش عراق شده است.

وی معاون امور عملیاتی رئیس ستاد ارتش عراق شده است.

«الخفاجی»: فهرستی از تروریست‌ها در اختیار داریم

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد: هلاکت تروریست‌ها واکنشی بود به کسانی که در توان نیروهای امنیتی عراق تردید دارند.

وی افزود: نیروهای امنیتی عراق به دنیا ثابت کرده‌اند که توان حمایت از کشور و ملت خود را دارند.

الخفاجی تاکید کرد: عملیات علیه تروریست‌ها در راستای انتقام از خون کشته شدگان میدان «الطیران» بغداد است. تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی دیگر برنامه ریزی می‌کردند.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اشاره کرد: فهرست دیگری از تروریست‌ها داریم که به زودی آنها را تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

ضربات مهلک نیروهای عراقی به تروریست‌ها

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از ادامه عملیات پیشدستانه علیه تروریست‌ها خبر داد و  گفت: نهادهای امنیتی لحظه‌ای از اقدامات به منظور خونخواهی از کشته شدگان جنایت انفجار میدان «الطیران» دست بر نمی‌دارند.

وی افزود: عملیات علیه تروریست‌هایی که اقدام بزدلانه روز 21 ژانویه 2021 را برنامه ریزی کردند، ادامه دارد. نیروهای امنیتی در اداره اطلاعات وزارت کشور، عملیات میدانی برای رسیدن به این تروریستها را شروع کرده و به آنها دست یافتند و آنها را مورد مجازات قرار دادند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از حمله هوایی به مواضع تروریست‌ها در منطقه«ابوغریب» در غرب بغداد و هلاکت «جبار علی فیاض» ملقب به «ابوحسن الغریباوی»  خبر داد.

الغریباوی بر عملیات تروریستی میدان «الطیران» نظارت داشت . به گفته وی در این حمله «غانم صباح جواد» مسئول انتقال تروریست‌های انتحاری که خود را منفجر کرد و همچنین دو تروریست دیگر و برخی دیگر از همدستان تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

الکاظمی: «والی داعش در جنوب» عراق کشته شدعراق| کشف 21 بمب در استان الانبارعراق| موفقیت حشد شعبی در دفع تجاوز جدید تروریست‌های داعشی

وی بیان کرد: نیروهای امنیتی به عملیات پیشدستانه و تعقیب تروریست‌ها هرکجا که باشند ادامه خواهد داد به طوری که پنج تروریست به دست نیروهای امنیتی کشته شدند و قصاص در انتظار هر کسی است که به سرش سودای بی ثبات عراق بزند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رئیس ستاد ارتش عراق آماده باش نیروهای علیه تروریست ها نیروهای امنیتی نیروهای عراقی نیروهای عراق مرز با سوریه امنیتی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۹۲۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است.

در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر اظهارات مداخله جویانه او شد.

وی با بیان اینکه اظهارات اخیر سفیر واشنگتن در بغداد مردود و نیازمند موضع ملی برای بیرون راندن آن از عراق است، تاکید کرد: رومانوسکی ملت و دولت عراق را بسیار خوار و خفیف کرده و تداوم تحرکات وی خطرناک است و تبعاتی برای حاکمیت کشور به همراه دارد.

به گفته الصالحی، این قبل تحرکات آمریکا، دخالت آشکار در امور داخلی عراق است.

«نیسان الزایر» عضو کمیسیون حقوق بشر پارلمان عراق نیز اظهارات رومانوسکی درباره اصلاح قانون مبارزه با فحشا و بی بندو باری جنسی در مجلس عرا، را مورد انزجار قرار داد.

«یاسر الحسینی» دیگر نماینده مجلس عراق نیز گفت: ما نمی‌پذیریم که سفیر آمریکا در بغداد خود را رئیس جمهور عراق بداند. دخالت‌های وی مخرب است، از این رو از دولت می‌خواهیم که قیمومیت آمریکا بر عراق را متوقف کند.

وی به دخالت‌های سفیر آمریکا در عراق در امور امنیتی و مسائل اجتماعی در کشورش اشاره کرد و خواستار واکنش دولت و وزارت خارجه عراق در قبال تحرکات سفیر آمریکا در بغداد شد.

پیش از این نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق با اشاره به اینکه، رومانسکی قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده، گفته بود: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشا در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی افزود: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین، هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

در همین حال، «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق نیز تاکید کرده بود: سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی ادامه داد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشور‌های غربی انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، پارلمان عراق اخیرا با وجود مخالفت‌ها از سوی آمریکا و برخی کشور‌های اروپایی، قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی در این کشور را با یک اصلاحیه به تصویب رساند.

پارلمان عراق با اعمال اصلاحیه‌ای در قانون قبلی که روابط همجنس‌گرایانه و تغییر جنسیت را جرم تلقی می‌کرد، مجازات تعیین شده برای این جرائم را از اعدام به ۱۵ سال حبس تغییر داد و آن را به تصویب رساند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند